Tocht naar Lagazuoi

Goedenavond wintersporters,

Momenteel zitten we in de prachtige Dolomieten. We verblijven in Campitello en zijn voornemens morgen de tocht naar Lagazuoi te doen.

Ik kan alleen nergens op internet vinden hoe lang deze tocht duurt (en hoe laat we dus moeten vertrekken).

Kan iemand ons hierbij helpen? We willen vanuit Campitello naar Armentarola skiën en dan vanuit daar de bus.

Alvast bedankt!

Skiniveau is nogal belangrijk he… :D daarna kunnen we je helpen.

Hoe lang de tocht duurt hangt voornamelijk van jullie tempo af, en hoe lang je bij Cinque Torri door wil brengen. Dat is namelijk ook de moeite waard.
Taxi Armenterola - Lagazuoi kostte €5 pp en duurt zo’n half uur inclusief wachten. Trek ook een kwartier uit voordat je de gondel omhoog naar de Lagazuoi kunt nemen. Eigenlijk altijd een rij daar.

Excuus, stukje essentiële info vergeten inderdaad. We skiën allemaal aardig door maar zijn niet allemaal echte knallers. We hebben vandaag de Sella Ronda vrij gemakkelijk in 5,5 uur gedaan met lunch en koffiepauzes en een zijstapje naar de pistes in Colfosco.

Dan zou ik niet het zijstapje naar de Cinque Torri doen, maar eerst doelgericht naar de lift. Mocht je om 11u al boven staan, dan kun je eerst nog de andere afdaling terug naar de gondel doen, alvorens de afdaling (plus lunch) te doen terug naar Armenterola.

Lunch bij Scotoni uiteraard.

Aftellen maar!

Waarom maak je er geen 2-daagse tocht van ? Dan heb je geen haast en kun je op je gemak heen en weer !. Rugzakje en tandenborstel mee en genieten maar. Rifugio Lagazuoi zit vol morgenavond, maar Rifugio Scoiatolli heeft nog plaats. Zit je midden in Cinque Torri, op de berg, goede kamers en fantastisch eten. De volgende ochtend ski je naar de Lagazuoi lift en heb je de eerste afdaling voor je alleen naar Armentarolla ! link acco: http://www.rifugioscoiattoli.it/eng/. Veel plezier !!

Paulr

Dan zou ik niet het zijstapje naar de Cinque Torri doen, maar eerst doelgericht naar de lift. Mocht je om 11u al boven staan, dan kun je eerst nog de andere afdaling terug naar de gondel doen, alvorens de afdaling (plus lunch) te doen terug naar Armenterola.

Bennie op 18 jan 2022 21:39

Ik geloof dat de rode 2, de piste die van rifugio Lagazuoi terug naar passo Falzarego gaat dicht/niet skibaar is (te weinig sneeuw). Afgelopen vrijdag was een vriendin van mij daar nog en toen ik ze deze zondag zag vertelde ze me dat.

Dan zou ik niet het zijstapje naar de Cinque Torri doen, maar eerst doelgericht naar de lift. Mocht je om 11u al boven staan, dan kun je eerst nog de andere afdaling terug naar de gondel doen, alvorens de afdaling (plus lunch) te doen terug naar Armenterola.

Bennie op 18 jan 2022 21:39

Ik geloof dat de rode 2, de piste die van rifugio Lagazuoi terug naar passo Falzarego gaat dicht/niet skibaar is (te weinig sneeuw). Afgelopen vrijdag was een vriendin van mij daar nog en toen ik ze deze zondag zag vertelde ze me dat.

Asterino op 18 jan 2022 22:45

Dat klopt helaas: https://www.dolomitisuperski.com/Scopri/Zone-sciistiche/Cort…

Als je wilt lunchen bij Scotoni zou ik zorgen dat je in de eerste lift zit, als je daar te laat komt is het meestal erg druk. Het is nog wel een tochtje voor jullie en je kunt drukke punten tegenkomen wat altijd tijd neemt. De taxi van armenterola kost inmiddels € 7,- pp en duurt ook even. Geniet van deze mooie tocht!

Ik zou cinque torri zeker niet overslaan! Bij aankomst op de pas, niet de meteen gondel 🚠 pakken, maar je ski’s onderbinden en het gebied van cinque torri in gaan. En dan later de gondel voor de lagazoui afdaling. Gewoon vroeg uit de veren, eerste lift pakken dan moet je het zeker halen.

Allen dank voor de tips! We staan nu bovenop de berg en gaan beginnen met de tocht. Hopelijk mooi rond half 12 / 12 uur bij Scotoni om te lunchen.

De tip van overnachten is gaaf alleen helaas nu voor ons niet haalbaar (vakantie met schoonfamilie etc).

We hebben er zin in!

Kleingeld bij voor de paardentocht terug? Veel plezier in ieder geval!

Veel plezier! Schitterende tocht

Bergen + Sneeuw = ❤

Leuk hoor! Heel veel plezier.
Krokusvakantie zijn wij in Arabba, voor het eerst Dolomieten. Hopelijk vanuit daar ook een goed startpunt?

❄️

In Arabba zit je al een stukje dichterbij, dus lijkt me prima.

Vakantie met schoonfamilie …? Lijkt me juist een prima reden om dan juist een nachtje in een hut te slapen, hahaha !! Voor de volgende keer dan maar ! Tip voor alle Dolomietengangers: wij hebben inmiddels een aantal malen een ‘’‘huttentocht’’ van een paar dagen gemaakt, maar ook tijdens een normale wintersportweek 1 nachtje ‘‘onderweg’’ geslapen. Voordeel van 1 nachtje is dat je weinig mee hoeft te nemen: trainingsbroek voor 's avonds, wat voor de nacht en toiletspullen (huttensloffen staan in de hut, dus schoenen niet nodig). Je kan dan, afhankelijk van je startput eens helemaal aan de andere kant van het gebied komen, zonder je te hoeven haasten. Alle hutten zijn prima online te reserveren. En je laat je geboekte acco voor die week gewoon even weten dat je die nacht niet komt
slapen/eten (soms zelfs daarvoor een kleine korting gekregen)…

Paulr

Allen nogmaals dank voor de leuke reacties! We zitten nu bij hotel Armentarola koffie te drinken (een topper!) en gaan nu de taxi in!

Edit: @Rene ja! Hebben we! Thanks.

null

*bericht bewerkt door philip1991 op 19 jan 2022 11:43

Update 2: vanuit Campitello red je het niet op tijd terug , haha! (als je om 09.00 uur je eerste afdaling doet). Maar het was het dubbel en dwars waard!

null

Update 2: vanuit Campitello red je het niet op tijd terug , haha! (als je om 09.00 uur je eerste afdaling doet). Maar het was het dubbel en dwars waard!

null

philip1991 op 19 jan 2022 18:10

Toch te lang aan de koffie gezeten? 😉
Taxi moeten nemen?

Aftellen maar!

Update 2: vanuit Campitello red je het niet op tijd terug , haha! (als je om 09.00 uur je eerste afdaling doet). Maar het was het dubbel en dwars waard!

null

philip1991 op 19 jan 2022 18:10

Deze foto is een klassieker! Die maakt iedereen die daar langs skiet. Have fun!

Update 2: vanuit Campitello red je het niet op tijd terug , haha! (als je om 09.00 uur je eerste afdaling doet). Maar het was het dubbel en dwars waard!

null

Ja en dan dan hebben we nog de mazzel gehad dat we de allerlaatste lift naar Passo Pordoi hebben gehaald, anders was het helemaal een duur geintje geworden. Maar goed we zijn weer een gave ervaring rijker en dit ‘golden hour’ plaatje maakte ook veel goed.

philip1991 op 19 jan 2022 18:10

Toch te lang aan de koffie gezeten? 😉
Taxi moeten nemen?

Matthieu op 19 jan 2022 18:26

null

Prachtig! Mooie ervaring

Mooi plaatje!
Ik zit nu net op YouTube een nieuw filmpje te kijken van Ustaria Posta. Sella Ronda en Lagazuoi samen. Fantastisch om te zien weer. En zo rustig op de pistes…

Aftellen maar!

Oh shoot, ik had nog willen zeggen dat je bij Hotel Armentorola eigenlijk echt altijd de Vitello Tonato moet bestellen, smaakt mogelijk niet perse heel anders maar hoe ze die opmaken…prachtig

Hoe zijn de sneeuwcondities? Al lang niet meer gesneeuwd in de Dolomieten en voorlopig ook niets in de sneeuwverwachting ☹️

❄️

Hoe zijn de sneeuwcondities? Al lang niet meer gesneeuwd in de Dolomieten en voorlopig ook niets in de sneeuwverwachting ☹️

Marije77 op 19 jan 2022 19:37

Ja ben ik ook heel eeg benieuwd naar, namelijk 6 feb naae Arabba.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Oh shoot, ik had nog willen zeggen dat je bij Hotel Armentorola eigenlijk echt altijd de Vitello Tonato moet bestellen, smaakt mogelijk niet perse heel anders maar hoe ze die opmaken…prachtig

HN65 op 19 jan 2022 19:26

De steak tartare is zowaar nog een groter spektakel, om van de totaal over de top vleesschotel nog maar niet te spreken! 😛

null

Geen zorgen! De pistes zijn, zoals altijd zou ik zeggen, top. Heerlijk zonnetje, ff rond vriespunt en weinig wind. Tot nu toe dus heerlijk om te skiën en op het terras te zitten 😎

Het filmpje erboven is van afgelopen zondag. Geeft wel een beeld van de heerlijke condities.

Aftellen maar!

Hoe zijn de sneeuwcondities? Al lang niet meer gesneeuwd in de Dolomieten en voorlopig ook niets in de sneeuwverwachting ☹️

Marije77 op 19 jan 2022 19:37

De sneeuwcondities zijn top! Het wordt de komende dagen ook nog goed koud. Ook de dorpen zijn over het algemeen nog lekker wit dus dat zorgt ook voor het echte wintersport sfeertje.

Balen dat we de niet geluncht hebben bij Hotel Armentarola! Komen vast nog kansen :)

Plaats een reactie