Enkel met herstelbewijs naar Oostenrijk?

Mag ik met een herstelbewijs van 1 maand oud, en een negatieve PCR test en een aanmeld formulier Oostenrijk binnen rijden en een weekje skiën of niet? (Ongevaccineerd) Gr Angie

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 22 jan 2022 19:42

Nee

Nee

Jay op 18 jan 2022 22:08

Dank Jay, Als Nederland straks niet meer op de lijst van gevaarlijke landen staat, mag het dan wel?

Nee dan ook niet.

Nee dan ook niet.

Juliette123 op 18 jan 2022 22:24

Discutabel:
Everyone entering Austria from a non-virus variant area needs to show
Proof of full vaccination (2 jabs) OR proof of past infection (the medical document needs to show the date of recovery – (for guests from the UK: an NHS email/text of a positive test is not sufficient)
AND a negative PCR test (valid for 72 hours) OR proof of a booster jab (booster is valid from the first day)

Maar wat de maatregelen gaan worden (en of ze überhaupt gaan wijzigen) weet niemand.

Volgens mij mag dit wel

Ja dit kan, maar moet je wel 10 dagen in quarantaine.

Not fully vaccinated/unvaccinated persons:
Persons entering Austria without a proof of 2G (fully vaccinated/recovered) require a PCR test (max 72 h old). Furthermore mandatory pre-travel registration (PTC) as well as a quarantine obligation for 10 days applies. Quarantine can be ended on the 5th day by means of a negative PCR test.

Volgens mij zijn ze daar bezig met een vaccinatieplicht.

Hier staat alle informatie die je nodig hebt, 2G (dus ook genezen plus PCR): https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…

En kinderen onder de 12? Mogen die wel met een herstelbewijs zonder pcr? Of alleen met een pcr?

Kinderen onder de 12 jaar mogen vanaf 24 jan zonder vaccinaties, herstel of PCR naar Oostenrijk. Tot dan als de ouders negatief zijn hoeven zij ook niets.

Dienten Die Alte schule

Ja dit kan, maar moet je wel 10 dagen in quarantaine.

Not fully vaccinated/unvaccinated persons:
Persons entering Austria without a proof of 2G (fully vaccinated/recovered) require a PCR test (max 72 h old). Furthermore mandatory pre-travel registration (PTC) as well as a quarantine obligation for 10 days applies. Quarantine can be ended on the 5th day by means of a negative PCR test.

Legionnaire911 op 21 jan 2022 17:33

Hier staat toch dat herstelbewijs (=2G) plus pcr-test voldoende is? Quarantaine dus niet nodig.

Zo lees ik dat ook

Geen quarantaine nodig. Zie ook app van ministerie van buitenlandse zaken.

Heenreis naar Oostenrijk vanaf 24 januari 2022
U mag naar Oostenrijk reizen als u volledig gevaccineerd of hersteld bent én een negatieve PCR-test kan laten zien die maximaal 72 uur oud is bij aankomst in Oostenrijk. Dan hoeft u zich niet te registreren en niet in quarantaine.

Eisen aan het herstelbewijs
*U bent hersteld van corona en u heeft 1 vaccinatie gehad. Als herstelbewijs (ook in de DCC) moet u een positieve PCR-test laten zien die minstens 21 dagen vóór uw 1e vaccinatie is afgenomen. De enige dosis van de vaccinatie heeft u niet langer dan 9 maanden (270 dagen) geleden gekregen, of;
*U heeft een herstelbewijs waaruit blijkt dat u binnen een periode van 6 maanden (180 dagen) vóór aankomst in Oostenrijk met corona besmet bent geweest. Uw herstel is pas geldig 14 dagen na de 1e verschijnselen van de besmetting. U kunt het herstelbewijs ook in de DCC laten zien.

Aangezien je recent herstelt bent, voldoe je aan de regels.

Volgens mij zijn ze daar bezig met een vaccinatieplicht.

JaapD op 21 jan 2022 18:34

Nee hoor, daar zijn ze niet meer mee bezig. Die is gisterenavond met een meerderheid aangenomen. Gaat per 1 februari in en vanaf 16 maart gaan ze handhaven op straffe van boetes van 600 tot 3600 euro per keer met een max van 4 boetes per jaar (meen ik gelezen te hebben)… Lekkere timing ook met omicron…

Volgens mij mag dit ook gewoon. Dit is toch gewoon de G van Genezen?

afhankelijk van het gebied hoe het zit, kleinwalsertal heeft wat soepelere regels. daar is alleen de 2g van toepassing

Plaats een reactie