Skibroek met wijde pijpen

Ivm een medische aandoening (lipoedeem)) heb ik dikke bovenbenen en zeer dikke kuiten, geheel niet in verhouding tot de rest van mijn lichaam. Nu ben ik door mijn schoonouders uitgenodigd om mee naar Oostenrijk te gaan.
Skiën kan ik sowieso vergeten, want er is geen skischoen die over mijn kuiten past. Maar ik zou wel graag in de sneeuw willen wandelen en sleeën met onze zoon. Maar daarvoor heb ik dus wel een skibroek nodig. En nu zou ik dus wel een grote maat skibroek kunnen kopen, maar vaak is het dan ook hoe groter hoe langer de pijpen. En ik ben maar 1.65. En daarbij zal hij bij mijn taille veels te wijd zijn.

Kunnen jullie mij advies geven over welke merken, skibroeken hebben met wijde pijpen?

kijk eens bij Ulla Popken
ik heb daar zelf ook een broek van

Heb wel eens gezien :

Door iemand met snit-en naadervaring : stukje stof van oude ski-jas of -broek en een ritsluiting.🤔

Born to run. B.S.

Ivm een medische aandoening (lipoedeem)) heb ik dikke bovenbenen en zeer dikke kuiten, geheel niet in verhouding tot de rest van mijn lichaam. Nu ben ik door mijn schoonouders uitgenodigd om mee naar Oostenrijk te gaan.
Skiën kan ik sowieso vergeten, want er is geen skischoen die over mijn kuiten past. Maar ik zou wel graag in de sneeuw willen wandelen en sleeën met onze zoon. Maar daarvoor heb ik dus wel een skibroek nodig. En nu zou ik dus wel een grote maat skibroek kunnen kopen, maar vaak is het dan ook hoe groter hoe langer de pijpen. En ik ben maar 1.65. En daarbij zal hij bij mijn taille veels te wijd zijn.

Kunnen jullie mij advies geven over welke merken, skibroeken hebben met wijde pijpen?

Renate_Dali op 21 jan 2022 16:18

Hoi hoi,
Welke maat heb je nodig want ik hem nog een zwarte maister skibroek liggen.
Groetjes.

Klein Oostenrijk in Culemborg.
Wij zijn daar is geweest en toen hadden ze een deel voor speciale maten.

Beste Renate,
Er zijn wel degelijk mogelijkheden voor skischoenen en skiën. Ik heb primair lymfoedeem in beide voeten, enkels en benen en ik ski al jaren op Daleboots, die worden/zijn helemaal op maat gemaakt en daarbij krijg je gratis service. je ze mag altijd door een erkende servicer of door eigenaar zelf ze gratis laten aanpassen. Daar heb ik vooral in het begin gebruik van gemaakt. Ook heb ik (en nog steeds) veel les en training genomen om technisch goed te kunnen skiën. Hoe beter je kan skiën hoe leuker het wordt en hoe beter het is voor je lichaam.
Je mag mij ook een persoonlijk bericht sturen dan kan ik je nog meer vertellen en tips geven over skiën met ons soort aandoening, behalve over de skibroek, want ik ben juist erg lang.
Groet,
Nanny

Apex boots is ook nog een optie, dat is een frame waar een snowboard boot in gaat.

Maar over je vraag:
Om te wandelen, (of skiën, of sleeën) heb je geen “skibroek” nodig.
Zeker voor wandelen en Sleen kun je beter GEEN geïsoleerde broek dragen, veel te warm.
Zoek een legging of lange onderbroek zonder katoen (of rayon of viscose)
Neem een trainings broek, wind broek (ook eens bij dans winkels kijken ) of trekking broek, ook hier weer 100% nylon of polyester.
Die zijn allemaal ook veel makkelijker in te korten.
Mocht het er bij het sleen hard aan toe gaan, dan is een waterdicht ademende regen broek een idee.
Dan een paar laarzen die van boven goed sluiten, en klaar ben je.

Misschien eens kijken naar snowboardbroeken, die willen nog weleens een stukje wijder zijn. Zelf vind ik het met wandelen en sleeën wel prettig om iets aan te hebben wat waterdicht is (als het sneeuwt wil je dat sowieso). Een regenbroek over je gewone (joggingbroek) zou misschien een oplossing zijn, zoals Slim al aangeeft

Plaats een reactie