Advies skigebied Frankrijk

Graag advies over skiën in Frankrijk
Wat is een skigebied dat voldoet aan;
Geschikt voor gevorderden
Niet heel veel hoogbouw (dus beetje gezellig en nog beetje authentiek)
Makkelijk aan te rijden vanuit NL (dus niet km’s bochten of nog heel veel km’s binnendoor
Zie graag tips tegemoet, dank!

Die zijn prima via de skigebiedzoeker of zoektermen hier te vinden. En op Avoriaz en Flaine na valt nagenoeg alles boven Albertville daaronder.

Graag advies over skiën in Frankrijk
Wat is een skigebied dat voldoet aan;
Geschikt voor gevorderden
Niet heel veel hoogbouw (dus beetje gezellig en nog beetje authentiek)
Makkelijk aan te rijden vanuit NL (dus niet km’s bochten of nog heel veel km’s binnendoor
Zie graag tips tegemoet, dank!

tanjae1 op 22 jan 2022 09:18

Valloire is wel een van mijn favorieten. Wel laatste 25 km binndoor.

Serre Chevalier. Via de Fréjus tunnel makkelijk aan te rijden.

Grand- Massif voldoet hieraan, alléén wat minder uitdagend voor ECHT-gevorderden.

Born to run. B.S.

Net terug uit Galibier Thabor, bestaande uit de dorpjes Valloire en Valmeinier. Echt een topgebied. Vrij groot, uitgestrekt, lekker eten (check L’edelwiess) en mega rustig. Ook vrij makkelijk te bereiken, vanaf de snelweg direct de berg op. Après-ski is wat minder, maar een gezellige borrel kan zeker!

Tignes, Val dísere is het het sportiefste gebied van Frankrijk voor gevorderde skiërs. Val d’isere is van de mooiste dorpen van Frankrijk en zonder echte hoogbouw, Tignes Brevieres en 1800 zijn ook zonder hoogbouw.

PDS waar Avoriaz onder valt, daar kan je je best vermaken met 600kM aan piste en kan je mooie tochten en uitstapjes naar Zwitserland. Chatel is redelijk authentiek en heeft geen hoogbouw. ligt op 9 uur rijden vanaf Utrecht.

*bericht bewerkt door Jamie010 op 23 jan 2022 12:46

Niemand die La Clusaz noemt? Samen met Grand Bornand goed voor 200km piste en bijzonder authentiek. Praz sur Arly is ook nog een optie. Dat ligt aan de sportiefste kant van Espace Diamant en oogt best charmant. De andere dorpen van het gebied vereisen wat meer bergwegen.

Ben deze ochtend begonnen aan de meer dan 600km. In Trois Vallees. Erg druk in Les Menuires, maar die vervelende hoogbouw. Zodra de eerste lift onderweg is zie je die hoogbouw niet meer, maar in gedachten skiet die steeds met je mee. En vergeet niet straks kom ik daar ook weer naar beneden. Op de Olympische piste is het een drukte van belang met (oefenende) wedstrijdskiers. Wellicht zelfs in voorbereiding op de Olympische Spelen, als ik zo de snelheden zie. Vanmorgen de Mont de la Chambre gedaan, die er zowel rood als blauw heerlijk geprepareerd bij liggen, terwijl het 2 tot 3 weken niet gesneeuwd heeft. Inmideels ook met de nieuwe supersnelle lift Point de la Masse bezocht, met daarboven een prachtig plateau met een van de prachtigste panorama’s van de Alpen. Ook de pistes richting LM liggen er uitstekend bij. Die liggen dan ook ruim boven de 2000 m. Maar telkens als je naar beneden skiet kijk je weer op die lelijke hoogbouw. Ik kom hier nu 10 jaar en ben nog nooit teleurgesteld in de pistes. Je rijdt hier zonder oponthoud naar toe over de autoroutes en de laatste 25 km. gemakkelijk bergop. Maar blijft natuurlijk die vervelende hoogbouw. Ik zou het nooit doen, wordt het nog drukker. Dat het vandaag zondag is speekt uiteraard wel een rol.

Hen48

St. Martin de Belleville is een heel leuk authentiek dorp met directe gondelverbinding naar de pistes van Les Trois Vallées. De blauwe dalafdaling terug naar St. Martin, Jerusalem genaamd, is echt waanzinnig lekker! En onderaan de piste, lekker bitterballen eten!
Tignes-Les Brevières is misschien wel het mooiste minidorpje wat ik ooit heb gezien, werkelijk schitterend! Ook daar een directe gondelverbinding, maar de dalafdaling is heel pittig, vooral het laatste stuk.
2 goede restaurants aan de voet van de lift. uploading: 20220116_165359.jpg

null
null
null

Graag advies over skiën in Frankrijk
Wat is een skigebied dat voldoet aan;
Geschikt voor gevorderden
Niet heel veel hoogbouw (dus beetje gezellig en nog beetje authentiek)
Makkelijk aan te rijden vanuit NL (dus niet km’s bochten of nog heel veel km’s binnendoor
Zie graag tips tegemoet, dank!

tanjae1 op 22 jan 2022 09:18

ARC 1950 moet hieraan voldoen, heel gezellig en geschikt voor gevorderden, geen idee vanuit NL maar vanuit Antwerpen een 900km

Plaats een reactie