Waar skipas opbergen zonder zijvak in mouw van jas?

Mijn dochter heeft een hele fijne, waterdichte jas die ze graag wil aandoen bij het skien. Is ook fijn voor ons, want dan hoeven we geen nieuwe skijas voor haar te kopen. Het ding is alleen dat deze jas én geen binnenzak heeft én geen zijvakje in haar mouw.

Mijn dochter is rond de 1.60 m en ik ben eigenlijk bang dat ze de poortjes niet open krijgt als het pasje in haar gewone zak zit en dus was ik op zoek naar een oplossing voor dit “probleem”. Ik zat te denken aan zo’n verstelbare band om haar arm, maar bedacht me dat ik vast niet de eerste ben die hier een oplossing voor zoekt. Iemand goede tips?

Onze dochter had hetzelfde, we hebben skihandschoenen met een vakje voor skipas gekocht (ze was toe aan een nieuw paar).

Je kunt kleine portemonneetjes kopen die aan een koordje om je nek kunnen. Kun je evt ook nog langer of korter maken. Zou dit Mischien iets voor haar zijn. Ze zijn online te bestellen je hebt ze zelfs nog waterdicht

JMW

https://www.bol.com/nl/p/sportarmband-geschikt-voor-iphone-1…

Zoiets?
Om de bovenarm. En dan kan die ook onder haar jas, zodat ze hem niet kan verliezen.

❄️

Google even op skipashouder arm. Krijg je ze in alle vormen en maten.

Onze dochter had hetzelfde, we hebben skihandschoenen met een vakje voor skipas gekocht (ze was toe aan een nieuw paar).

Tinus72 op 23 jan 2022 15:32

Ik ken geen mensen die tijdens een skidag hun jas zijn kwijt geraakt, maar toch wel een handjevol die minstens één van hun handschoenen zijn kwijtgeraakt (inclusief één van de zovele handschoenen die je onder de stoeltjeslift ziet liggen).
Persoonlijk zou ik daar geen skipas insteken.

Zolang je je gewone zak goed kan afsluiten (met rits), en die voor niets anders gebruikt (zodat je je skipas er niet per ongeluk uit gooit), denk ik niet dat je je veel zorgen moet maken. Er zijn meer dan voldoende kinderen met een skipas die nog een pak lager zit, die ook zonder problemen door het poortje raken.

Dank allemaal voor de snelle reacties!

Ik ga eens kijken naar die handschoenen met een vakje en anders ga ik denk ik maar voor zo’n sportband. Onder haar jas lijkt me idd het beste.

null

Persoonlijk vind ik deze erg fijn. De Proviz Y-fumble. Zit erg comfortabel.
Let op, hij valt heel klein. Hij is eigenlijk bedoeld voor je onderarm. Hetgeen met een telefoon natuurlijk niet gaat, maar wel met een skipas!

Onze dochter had hetzelfde, we hebben skihandschoenen met een vakje voor skipas gekocht (ze was toe aan een nieuw paar).

Tinus72 op 23 jan 2022 15:32

Ik ken geen mensen die tijdens een skidag hun jas zijn kwijt geraakt, maar toch wel een handjevol die minstens één van hun handschoenen zijn kwijtgeraakt (inclusief één van de zovele handschoenen die je onder de stoeltjeslift ziet liggen).
Persoonlijk zou ik daar geen skipas insteken.

Zolang je je gewone zak goed kan afsluiten (met rits), en die voor niets anders gebruikt (zodat je je skipas er niet per ongeluk uit gooit), denk ik niet dat je je veel zorgen moet maken. Er zijn meer dan voldoende kinderen met een skipas die nog een pak lager zit, die ook zonder problemen door het poortje raken.

Morzel op 23 jan 2022 15:59

Goed punt!

null

Toen ik begon met skiën, gebruikte ik dit soort houders voor over de mouw van mijn jas, Werkt perfect.

In de jaszak doet de pas het ook gewoon desnoods even je jas iets omhoog trekken.
Zou hem idd niet in je handschoen doen. En als je 160 bent zit je jaszak bijna op gelijke hoogte met je onderarm waar je pas in zit. en je je stok mee vast hebt, dus gebogen.

*bericht bewerkt door Elly3 op 23 jan 2022 16:12

Dienten Die Alte schule

null

Persoonlijk vind ik deze erg fijn. De Proviz Y-fumble. Zit erg comfortabel.
Let op, hij valt heel klein. Hij is eigenlijk bedoeld voor je onderarm. Hetgeen met een telefoon natuurlijk niet gaat, maar wel met een skipas!

DrPhil op 23 jan 2022 16:02

Bedankt allemaal voor de tips! Gaat helemaal goed komen. Deze band van DrPhil ga ik ook bekijken. Los in haar jaszak vertrouw ik niet zo, want ze is nogal een chaoot hahaha.

Plaats een reactie