Shane zoekt nieuwe liefde :)

Omdat ik al wat jaartjes niet heb geskied en het zelfs nog iets langer geleden is dat ik verschillende ski’s heb getest, hier dan eindelijk mijn eigen “op zoek naar een nieuwe ski” topic!

Even wat achtergrond: Mijn leeftijd kruipt (heel) zachtjesaan richting de 40, ik ben 1 meter 80 lang en weeg 80 kilo (ahum, ongeveer ;) ). Voorheen was ik een vrij fanatieke skier (diep vanbinnen nog steeds trouwens) en was meestal veel te weinig, dus zo’n drie weken per seizoen in de sneeuw te vinden. Daarnaast 2 keer per week in het altijd gezellige Snowworld Zoetermeer. Mijn huidige ski’s zijn 2017/2018 Fischer RC4 WC SC met raceplaat en die bevallen uitstekend, zowel in de hal als een hele dag op de berg. Echter, maken ze continu een drang in mij los om hard te skien en dat is een probleem, omdat mijn vrouw en ik na wat akkefietjes in goed overleg hebben besloten dat ik het voortaan wat rustiger aan ga doen.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe liefde en daar mag best wat pit in zitten, maar ze mag me soms ook een beetje afremmen i.p.v. triggeren om wat sneller of agressiever te gaan. Ik wil gewoon lekker mellow met mijn gezinnetje naar beneden glijden en er natuurlijk wel af en toe een paar leuke bochtjes uit kunnen gooien. Ik twijfel heel erg welke kant ik op moet gaan. Een softere SL, zoals een Elan SLX, wat ik een heel fijne ski vind, of misschien wel een veel lichtere ski, zoals een F18. Ik ben verder bekend met de Salomon S-max lijn, lekkere ski’s, maar dat is niet echt het type ski waar ik naar opzoek ben. Ik denk zelf bijvoorbeeld aan een Head Supershape eMagnum, maar ben benieuwd of anderen hier nog wat tips hebben voor een ski met een lage instap (een easy cruiser) maar toch met een enigszins hoog plafond voor iemand met een redelijke techniek, wanneer ik zin heb om wel lekker wat rebound te voelen. X9WB misschien?

*bericht bewerkt door Shane op 24 jan 2022 12:27

I can stick uphill ice, on my saucer...

omdat mijn vrouw en ik na wat akkefietjes in goed overleg hebben besloten dat ik het voortaan wat rustiger aan ga doen.

Shane op 24 jan 2022 12:27

Werkt dit? :-)

Click. Click. Peace

Head e-sl eens proberen? Flink plafond nog steeds maar nodigt in feite meer uit tot lekker relaxed skiën.

Maar eh, 40 en gas terugnemen? Da’s wel wat vroeg 😉

Edwin van Riel

omdat mijn vrouw en ik na wat akkefietjes in goed overleg hebben besloten dat ik het voortaan wat rustiger aan ga doen.

Shane op 24 jan 2022 12:27

Werkt dit? :-)

Rogier op 24 jan 2022 12:29

Iig wel dusdanig dat ie nu het goede excuus heeft (moest van zijn vrouw) om nieuw materiaal uit te zoeken ;-)

omdat mijn vrouw en ik na wat akkefietjes in goed overleg hebben besloten dat ik het voortaan wat rustiger aan ga doen.

Shane op 24 jan 2022 12:27

Werkt dit? :-)

Rogier op 24 jan 2022 12:29

Laat ik het zo zeggen, ze weigert me de volgende keer te verzorgen als ik weer in de lappenmand terecht zou komen haha.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat lijkt me duidelijk. Deze:

null

Geweer erbij en schieten maar.

Jij gaat natuurlijk op geen enkele ski rustig skiën…

Ik ken nog wel de Head I-SL @Evr66 , die waren inderdaad wel wat relaxter, maar misschien toch nog iets te veel van het goede. In de zin dat je op zulke skies, als voormalig verslaafde, toch altijd weer die rebound wil voelen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat lijkt me duidelijk. Deze:

null

Geweer erbij en schieten maar.

DrPhil op 24 jan 2022 12:37

Haha, ja, meerdere familieleden proberen me aan het langlaufen te krijgen inderdaad.

I can stick uphill ice, on my saucer...

*** omdat mijn vrouw en ik na wat akkefietjes in goed overleg hebben besloten dat ik het voortaan wat rustiger aan ga doen.

k ben dus op zoek naar een nieuwe liefde en daar mag best wat pit in zitten, maar ze mag me soms ook een beetje afremmen i.p.v. triggeren om wat sneller of agressiever te gaan. Ik wil gewoon lekker mellow met mijn gezinnetje naar beneden glijden en er natuurlijk wel af en toe een paar leuke bochtjes uit kunnen gooien. § Shane op 24 jan 2022 12:27

Je zoekt een nieuwe vrouw?

OT: lijkt me een prima reden om eens een weekje wat verschillende uit te gaan proberen ;)

Shane zoekt nieuwe liefde :)

omdat mijn vrouw en ik na wat akkefietjes in goed overleg hebben besloten dat ik het voortaan wat rustiger aan ga doen.

Shane op 24 jan 2022 12:27

Gast, geef je relatie een booster en ga samen skiën, heerlijk genieten van de schitterende uitzichten in de bergen, dan na een dag op de latten zwijmelen jullie vanzelf ineen en wordt het weer vuurwerk tussen de lakens🎇☃️

Ps: niet zomaar ineens eruit flappen dat je liever een vrouw met een WB hebt🥶

LA NORMA😍☃️

oT dan maar. Zelfs een F18 nodigt uit tot hard skiën, juist omdat hij zo makkelijk skiet. Vergeeft toch alles, dus ga je vanzelf harder skiën. Aan de andere kant ga je daarmee minder snel onderuit.
Elke slalomski lijkt me voor je een risico omdat korte bochten nou eenmaal leuker is op snelheid, en juist daardoor extra risicovol.
Een GS (Cheater) ski valt af, want die nodigt extra uit tot snelheid vanwege zijn stabiliteit.
Je zou eens kunnen denken aan iets heel anders, bv de Kore 93. Die nodigt veel minder uit tot hard skiën (ik weet eigenlijk niet waarom niet), daar kun je toch heel makkelijk korte bochten draaien, skiet sowieso heel makkelijk en hij is natuurkijk ideaal voor de pap.

Dat lijkt me duidelijk. Deze:

null

Geweer erbij en schieten maar.

DrPhil op 24 jan 2022 12:37

Haha, ja, meerdere familieleden proberen me aan het langlaufen te krijgen inderdaad.

Shane op 24 jan 2022 12:41

Heel eerlijk geweldige sport!

Click. Click. Peace

Ik ken nog wel de Head I-SL @Evr66 , die waren inderdaad wel wat relaxter, maar misschien toch nog iets te veel van het goede. In de zin dat je op zulke skies, als voormalig verslaafde, toch altijd weer die rebound wil voelen.

Shane op 24 jan 2022 12:39

Een dame in ons SAR trainingsgroepje heeft sinds een paar maanden de e-sl (komt van een racetiger sl) en vind hem juist wat te relaxed, als in te weinig rebound geven. Zou m toch eens proberen ;)

Tsja, en anders heeft Rossignol ook nog van alles waar je gewoon lekker relaxed op uit de voeten kunt. ST Ti bv is prima relaxed te skien. Of iets in de MT hoek, maar daar heb ik nooit op gestaan. React10 hoor ik ook goede verhalen over.

Edwin van Riel

omdat mijn vrouw en ik na wat akkefietjes in goed overleg hebben besloten dat ik het voortaan wat rustiger aan ga doen.

Shane op 24 jan 2022 12:27

Werkt dit? :-)

Rogier op 24 jan 2022 12:29

Laat ik het zo zeggen, ze weigert me de volgende keer te verzorgen als ik weer in de lappenmand terecht zou komen haha.

Shane op 24 jan 2022 12:36

Enneh, op je b.k klappen ligt aan het materiaal? hahaha

Edwin van Riel

*** omdat mijn vrouw en ik na wat akkefietjes in goed overleg hebben besloten dat ik het voortaan wat rustiger aan ga doen.

k ben dus op zoek naar een nieuwe liefde en daar mag best wat pit in zitten, maar ze mag me soms ook een beetje afremmen i.p.v. triggeren om wat sneller of agressiever te gaan. Ik wil gewoon lekker mellow met mijn gezinnetje naar beneden glijden en er natuurlijk wel af en toe een paar leuke bochtjes uit kunnen gooien. § Shane op 24 jan 2022 12:27

Je zoekt een nieuwe vrouw?

OT: lijkt me een prima reden om eens een weekje wat verschillende uit te gaan proberen ;)

Userd op 24 jan 2022 12:43

Met niet al te veel (mentale?) rebound dus?

Edwin van Riel

Rossignol Plus Ti, Dynastar 12Ti of 563.

Maar zonder filmpje natuurlijk geen goed advies mogelijk 😁

Daar heb je op zich wel gelijk in @DrPhil , ik hoef ook niet direct alleen maar achterover hangend rond te glijden, maar een ander soort ski helpt me hopelijks iets meer bij een andere state of mind.

Ik ga zeker proberen @Userd , hoop hier een leuk shortlistje te verzamelen. En mocht het dan met die ski’s helemaal niks worden, dan kan ik altijd nog kijken of ik mijn lieftallige ega kan inruilen.

Hahaha We gaan het zien binnenkort @Piefke , ik houd je op de hoogte!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Moet het echt een piste ski zijn ? Ik heb ook de RC4, maar merk dat ik op mijn All-mountain skies rustiger en luier ski.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 24 jan 2022 13:06

May the ski force be with you !!

Rossignol Plus Ti, Dynastar 12Ti of 563.

Maar zonder filmpje natuurlijk geen goed advies mogelijk 😁

Sjaak27 op 24 jan 2022 12:58

T is @Shane he, dus minimaal een 9.

Edwin van Riel

Moet het echt een piste ski zijn ? Ik heb ook de RC4, maar merk dat ik op mijn All-mountain skies rustiger en luier ski.

CJAHulskamp op 24 jan 2022 13:06

Precies!

Elan Wingman 82 Cti ?


De X9WB … ja, maar het is nog een heel eind van de RC4. Kan wel eens zijn dat je die te mak / saai gaat vinden voor jouw doen. Een oversized Hero ST kan ook wat zijn, eventueel de bredere variant. Maar ook die is ook weeral wat zachter dan de RC4.

Toevoeging ging iets niet goed met uploaden hier nog een goede recensie

Tsja, je komt met zelf al met hele goede suggesties in de vorm van de Elan SLX en de Head Supershape (ik zou de speed kiezen dan). Maar het belangrijkste is: Kun je het wel rustiger aan doen? Als ik op de Salomon S/Max 10 in 155 van mijn vriendin stap wordt ik nog steeds uitgenodigd gas te geven en knal ik alsnog de pistes af. Wat voor mij werkt is een ski te kiezen die ik helemaal niet fijn vind. Nodigt niet uit tot gek doen, want ik ben de hele tijd met de ski aan het stoeien. Zorgt ook meteen dat het plezier er vanaf raakt 😅

Het hoeft zeker niet perse een piste ski te zijn @CJAHulskamp, dus tips voor allmountain zijn zeker ook welkom. Head Kore van @DrPhil staat sowieso genoteerd en Line Blade van @evr66 ook.

Goede tips zo te lezen @Sjaak27 ! Heb je ze zelf geskied? Voorkeur?

Ik ben juist op zoek naar minder rebound en meer makheid @Hupla , dus dat is geen probleem.

Ben best wel benieuwd naar die Elan Wingman’s ook @Zorba , kan ik ook eens met @Hulst meepraten.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik weet het niet @Bennie, we gaan het zien haha. In mijn hoofd is het een heel logisch idee.

De Speed heb ik nog nooit geprobeerd, ga kijken of ik die ook ergens kan testen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het hoeft zeker niet perse een piste ski te zijn @CJAHulskamp, dus tips voor allmountain zijn zeker ook welkom. Head Kore van @DrPhil staat sowieso genoteerd en Line Blade van @evr66 ook.

Goede tips zo te lezen @Sjaak27 ! Heb je ze zelf geskied? Voorkeur?

Ik ben juist op zoek naar minder rebound en meer makheid @Hupla , dus dat is geen probleem.

Ben best wel benieuwd naar die Elan Wingman’s ook @Zorba , kan ik ook eens met @Hulst meepraten.

Shane op 24 jan 2022 14:49

als je die wilt proberen hoor ik het wel, is te regelen natuurlijk ;)

Edwin van Riel

Thanks voor het aanbod @evr66 !

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zou een ski kopen die op snelheid gaat klapperen.

@Shane In goed overleg, hahahahahahahaha Man man man, het is duidelijk wie er bij jou thuis de broek aan heeft. En wat dacht jouw vrouw: You’re getting to old for this shit? Gewoon die skies kopen die jou het beste gevoel geven en waar jij het lekkerst op kan skien! Succes met de keuze!

Plaats een reactie