Janssen vaccins met 1 booster in Duitsland niet geldig

Dus vanuit Oostenrijk naar Duitsland?

Bij ons moeten de kinderen testen om terug Duitsland in te komen, wordt dus toch maar een Gurgltest de dag voor de reis

Dus vanuit Oostenrijk naar Duitsland?

Bij ons moeten de kinderen testen om terug Duitsland in te komen, wordt dus toch maar een Gurgltest de dag voor de reis

marklit op 31 jan 2022 11:40

Dat klopt, dit was vanuit Oostenrijk naar Duitsland op de terugweg. Op de heenreis hebben we geen grenscontrole gehad.

Wij overnachten op weg naar Italië in Baden-Württemberg.
Hier geldt voor hotels de 2G regel en voor restaurants de 2G+ regel.
In de praktijk komt het in deze deelstaat voor Jansen gevaccineerde praktisch op hetzelfde neer:

Ik heb zelf op 26/12 mijn 2e vaccinatie gekregen (na 1 x Janssen in mei 2021), dus tot 26/3 heb ik nergens last van.

Weet iemand dan ook hoe ze aankijken tegen Janssen, genezen in november en geboosterd in februari (2 weken voor de inreis)

Ons hotel in Beieren gaf aan dat ze op sG testen. Dus jansen + booster is dan voldoende.

Het is - met de nieuwe Europese regels die vandaag (01/02/22) ingaan - nog steeds een zootje. Duitsland heeft op deze nieuwe regelgeving uitzonderingen gemaakt voor wat betreft herstelbewijs en booster(s) na Janssen vaccin.

Herstelbewijs van maximaal 90 dagen oud zijn, 1x extra vaccinatie na Janssen geldt niet als booster.

Diverse deelstaten hebben bij stemming laten weten dat ze de herstelperiode langer dan 90 dagen willen hanteren (180 dagen, zoals het was). Is echter weggestemd omdat meer deelstaten tegen waren. Die stemden echter ‘tegen’ omdat het opnieuw aanpassen van de regels onoverzichtelijk zou zijn, niet om medische redenen.

Weet iemand dan ook hoe ze aankijken tegen Janssen, genezen in november en geboosterd in februari (2 weken voor de inreis)

marklit op 31 jan 2022 11:54

1x vaccinatie na Janssen is onvoldoende. November is langer geleden dan de 90 dagen die nu gelden - herstelbewijs ongeldig…

Met Jansen + Booster zonder extra test dan ook geen toegang tot tankstations met horeca, wegrestaurants (Toiletbezoek) etc of gelden daar weer andere regels voor als je op doorreis bent?

Mijn ouders zullen vertrekken dit weekend naar het Sauerland (Nordrhein-Westfalen). Eén van beiden heeft een eerst vaccinatie met Johnson & Johnson gehad en recentelijk een tweede vaccinatie (zogezegd als ‘booster’) gehad van opnieuw Johnson & Johnson. In principe dient een derde vaccinatie pas benodigd te zijn 90 dagen na de ‘tweede vacccinatie’ (opvatting van Duitsland).
Ik heb de FAQ van NRW doorgelezen, maar voor deze concrete situatie geen sluitend antwoord gevonden.
Geldt deze tweede vaccinatie als een volwaardige tweede vaccinatie in Duitsland?

Regels zijn alweer aangepast voor Janssen. Nu is één vaccinatie + een doorgemaakte besmetting (voor- of na vaccinatie) ook voldoende… mits je de besmetting met een PCR-uitslag aan kunt tonen… wat een bende door al die eenzijdige wijzigingen…

Demtsjenko op 28 jan 2022 18:56

Bron?

*bericht bewerkt door Mathijs! op 01 feb 2022 16:28

Plaats een reactie