Elektrisch naar de sneeuw, laadpas?

Na een tijdje afwezig te zijn geweest in de sneeuw mogen we het komende maand weer gaan proberen.
Verschil met voorgaande keren is dat de elektrische auto ons dit keer mag gaan brengen.

Nu heb ik een laadpas van travelcard en zou ik in theorie overal kunnen laden.
Zijn er hier al wintersporters met ervaring met de trip richting Oostenrijk en het laden onderweg?
En welke laadpassen gebruiken jullie?

Weil Schifoan is des leiwaundste...

Ik gebruik als reserve laadpas Plugsurving. Kleine investering (net geen € 10,00), en altijd achter de hand voor het geval je standaard pas niet werkt. Bij mij een keer het geval en toen deze kunnen gebruiken.

*bericht bewerkt door Wudo op 26 jan 2022 15:10

Ik heb een laadpas van Maingau (Einfach Strom Laden). Lage, heldere tarieven per land. Geen verschillend tarief per laadpaal dus, zoals soms bij andere laadpassen.
Met de bijbehorende App kun je laadpunten zoeken en de actuele status bekijken. Werkt prima!

Ik heb elec2go. Ik rij een PHEV, dus heb em vooral om gratis te parkeren in de stad en gratis te laden op t werk (is wel een pas voor nodig). Onderweg laad ik niet (heeft geen zin zonder snellader plus is duurder dan tanken), maar op de P&R in Eben werkte het prima. Op meer plekken niet kunnen testen, omdat het blijkbaar vrij normaal is laadplekken te bezetten met gewone auto’s…Vaak kan het ook wel met een QR code, zodat je ook wel kunt laden als een pas niet werkt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb een laadpas van Maingau (Einfach Strom Laden). Lage, heldere tarieven per land. Geen verschillend tarief per laadpaal dus, zoals soms bij andere laadpassen.
Met de bijbehorende App kun je laadpunten zoeken en de actuele status bekijken. Werkt prima!

Bernard88 op 26 jan 2022 20:47

Is deze ook makkelijk aan te vragen voor inwoners vanuit Nederland?
En werkt deze met een abonnement oid?

Weil Schifoan is des leiwaundste...

Ik rij met grote regelmaat met mijn EV in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. 80% van de laders zal je Travelcard pas het doen (ik heb deze ook als laad pas van mijn werkgever).

Daarna wijk ik zoals bovenstaand benoemd uit naar Maingau. Deze kan je aanvragen zonder abonnement en heb je met een week in huis.
Andere goede optie is de Shell Recharge pas. Deze doet het ook vrijwel overal waar de Travelcard het niet doet.

Met deze 3 heb ik nog nooit een snel lader gevonden waar ik niet kon laden op een totaal aantal van zo’n 75 a 100 snellaad stops in deze landen.

Tip: vergeet je creditcard niet. Sommige oudere laders in kleinere dorpen werken soms alleen daarmee.

Ik gebruik geen pasjes meer maar alleen nog de App van de laadpas fabrikanten. Eerder gisteren via de MainGau App bij Ionity geladen in DE

May the ski force be with you !!

Hier goede ervaring met de Elec2Go pas, in Duitsland en Oostenrijk nog nergens gestaan waar deze niet werkt.
In NL gebruik ik hem ook incidenteel als de pas van mijn werkgever niet werkt
Pasje Elec2Go aanvragen kost eenmalig € 5,00

Ik heb een laadpas van Maingau (Einfach Strom Laden). Lage, heldere tarieven per land. Geen verschillend tarief per laadpaal dus, zoals soms bij andere laadpassen.
Met de bijbehorende App kun je laadpunten zoeken en de actuele status bekijken. Werkt prima!

Bernard88 op 26 jan 2022 20:47

Is deze ook makkelijk aan te vragen voor inwoners vanuit Nederland?
En werkt deze met een abonnement oid?

Schifoan op 27 jan 2022 09:32

Ja, gewoon aanvragen op hun website. Je krijgt een factuur per maand en betaalt achteraf via automatische incasso.

Plaats een reactie