Vogezen - La Bresse versus Gerardmer

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Bresse Hohneck

Mooi artikel op skiinfo.
De plussen en minnen van La Bresse en Gerardmer tegenover elkaar.

Als je geen Frans kunt lezen, even in Google Translate plakken, klaar.

Leuk voor een lang weekend en als alternatief voor Winterberg.
https://www.skiinfo.fr/news/vosges-la-bresse-vs-gerardmer/…

The older I get, the better I was

dank je wel! Ik denk dat ik binnenkort La Bresse eens ga proberen. De optelsom van diesel, geen tol, Formule1 hotels, liftprijzen en eten komt laag genoeg uit om voor een dagje te kunnen gaan. En de alpen zijn dan toch echt nog net te ver. Temperaturen gaan omlaag volgende week, dus ik kan rustig m’n nieuwe schoenen gaan uitproberen! (nodig ivm gewichtstoename in coronatijd en buitensporig dikke kuiten nu, dus ik heb de nieuwe Nordica achterinstap schoenen… zal me benieuwen of het wat is!)

Er staat van Wintersport.nl ook een video van beide gebieden op Youtube.

*bericht bewerkt door Denktank op 29 jan 2022 15:39

Paul

inderdaad, allemaal positiever dan ik had gedacht. Ook lijkt het er minder een apres-ski feest, wat ik in Winterberg wat te opdringerig vind. Als ik geweest ben zal ik mijn ervaring delen, net als met de Nordica HF 110 (waarschijnlijk onder de noemer skischoenen voor dikke mensen)

Geen Coronakilos, wel lastig te fixeren enkels met heimwee naar de Salomon XC 90 (?) Achterinstapschoenen. Ben benieuwd.

Gisteren voor eerst in La Bresse geskied. Leuk gebiedje voor (af en toe) een dag dat mij enigszins verrast heeft. Je moet er wel doordeweeks zijn, reed er vandaag langs en geen p plek te vinden. Wel richting la bresse(pont du Brabois) grote p plaats met shuttle service.
Gerardmer moet ook leuk zijn. Ik zou voor de combi gaan. Is niet te vergelijken met Winterberg, meeste afdalingen langer en steiler

2 weken terug in Gerardmer geweest op vrijdagnamiddag en zaterdag.
Leuk gebied met wat langere pistes dan La Bresse en mooi uitzicht op Gerardmer en het Lac.
Wel maar 2 stoeltjes liften : 1 nieuwe snelle 6p lift aan de parking en 1 trage 4p lift achteraan in het gebied.
Met deze 2 liften kun je vrijwel alle pistes bereiken.

Condities waren toen heel goed, vrijdag zo goed als geen volk op de piste en aan de liften.
Zaterdag was al drukker maar tot 13u bleeft het vrij rustig op de pistes en aan de lift.
Na de lunch echter heel lange file aan la Mauselaine.
Na 30min schuiven dan maar terug naar La Chaume Francis waar het zowaar nog erger was.
Zonet eens op de Webcam gekeken en een deel van Frankrijk heeft verlof met chaos aan de lift als gevolg

null

Een extra stoeltjesllift aan La chaume francis naar de top waar dat touwliftje toekomt zou al veel oplossen denk ik.

Conclusie : leuk gebied op 4u30 rijden van Brussel maar vermijd Franse schoolvakanties en weekends
Lift infrastructuur kan de drukte dan niet aan

*bericht bewerkt door Triple-T op 09 feb 2022 13:48

Plaats een reactie