Atomic Redster SL D2 165 - Goede koop of niet?

Goedemiddag wintersportexperts,

Mijn naam is Jeroen en binnenkort ga ik na een 4 jaar afwezig te zijn geweest weer de sneeuw op zoeken om (hopelijk) weer heerlijk de pistes af et komen. Mijn niveau was destijds ver gevorderd (ex-vriendinnetje was skilerares) en ik verwacht het nu ook weer snel op te pakken.

Op marktplaats kwam ik deze ski’s tegen: https://www.marktplaats.nl/v/sport-en-fitness/skien-en-langl…

Volgens mij zijn dit ski’s van het jaar 2012/2013, redelijk verouderd dus maar destijds wel erg goede ski’s voor kort bochten werk en aardig aan de prijs (nieuw € 899,-). Wat denken jullie (mits nog in goede staat) is het nog waard om deze ski’s te kopen en zo ja welke prijs lijkt jullie redelijk?

Ik zou heel blij zijn met een reactie!

Groeten Jeroen

Naar mijn idee niet. Ski’s zijn flink oud en dit soort latten is nieuw niet gekocht (voor inderdaad een smak geld) om incidenteel rustig mee te cruisen. Ga er maar vanuit, dat ze gewoon flink gebruikt zijn. Ik zou ze laten staan voor die prijs. Voor de helft is het een gok waard.

Edwin van Riel

@Jeroenden, versie waar jij naar kijkt is wel oud als je even op marktplaats de Atomic X9 intikt dan zie wat nieuwere versies als de XT etc;

≥ Ski’s ATOMIC REDSTER X9 SERVOTEC, XR, XT — Skiën en Langlaufen — Marktplaats

Bovendien is Atomic niet heilig, een beetje afhankelijk van wat je zoekt, koop je voor 500-600 EUR gewoon hele mooie nieuwe sl latjes van veel merken. Natuurlijk Atomic, maar ook bv Fischer, Head, Salomon en Volkl maken hele fijne ski’s in die categorie. Rossi als het iets vriendelijker/gemakkelijker wilt houden.

Edwin van Riel

Bedankt voor jullie reacties! Dit is helpt al een stuk :)

500-600 uitgeven aan ski’s is mij op dit moment denk wel wat teveel van het goede aangezien het niet mijn eerste hobby is (ik ben ook een racefietser die daar graag geld instopt). Ik zoek vooral ski’s waarmee ik dit jaar uit de voeten kan (ik ga 2x skiën) en als ik er langer mee kan doen is dat mooi meegenomen.

Mogelijk is huren dan beter en eventueel die besluiten te kopen als deze bevallen? Wat betreft deze advertentie ben ik dan vooral benieuwd wat zo’n ski dan nog waard is en of het nog goed skiet. Diegene vraagt nu € 100… Maar is dat weggegooid geld?

Stond voor 150 op mp toch? Ik zou zeggen 100 is echt de max en dan wel eerst even uitproberen en nakijken (belag ok, voldoende staalkanten om nog een keer of wat te kunnen slijpen en skien ze gewoon nog lekker (flex/rebound)). Zeker voor dat laatste moet je echt wel een beetje gevoel en ervaring hebben natuurlijk, maar goed, je geeft aan, dat dat geen probleem is (of je vraagt je ex of ze mee gaat?). Sorry, geintje moet kunnen ;)

Edwin van Riel

Kijk even wat een week huren kost. Dan zou ik daar iig. onder blijven om materiaal te kopen van deze leeftijd.
Persoonlijk ben ik niet bang om iets te kopen wat al een aantal jaren meegaat maar dan moet de prijs wel ok zijn.

Übung macht den meister!!!

Voor €100 zou ik het wel weten. Keer laten waxen, slijpen en bindingen checken en gaan met die banaan. 150 wordt dan net ff te duur.

Ski’s van 10 jaar oud? Ik zou er zelf geen 100 EUR aan geven eerlijk gezegd.

Mwah, een degelijke hoge segmentski als dit kan dat wel aan hoor. Een beginnersski van die leeftijd zou ik aan de muur hangen

Mwah, een degelijke hoge segmentski als dit kan dat wel aan hoor. Een beginnersski van die leeftijd zou ik aan de muur hangen

Bennie op 28 jan 2022 17:24

Anderzijds, t is wel een categorie die op zijn lazer krijgt bij normaal gebruik. Zijn niet gekocht om te langlaufen indertijd

Edwin van Riel

Als het puur om het geld gaat heb je eigenlijk vrij weinig risico. Op die ski’s zal zelfs als de demping er uit is nog wel te skiën zijn, zeker als je een fatsoenlijk niveau hebt, en dan is 100 euro voor 2 skivakantie’s niet duur.

Laat wel even je bindingen checken voor je er mee gaat skiën. Dat de ski niet dempt zoals nieuw is 1 ding maar als je binding niet goed werkt is de schade al snel duurder dan 100 euro.

@evr66 Er zijn er maar weinigen die hun consumentenatomics ook skiën zoals bedoeld…
Hooguit @Gerjon, die hele dagen het maximale uit zijn X9s’en peurt.

*bericht bewerkt door Bennie op 28 jan 2022 17:48

@evr66 Er zijn er maar weinigen die hun consumentenatomics ook skiën zoals bedoeld…
Hooguit @Gerjon, die hele dagen het maximale uit zijn X9s’en peurt.

Bennie op 28 jan 2022 17:47

Heeft die atomic dan? En , is ie er blij mee? Hoor hem er nooit over 😉

Edwin van Riel

Ik zag een review mbt Stoekli dus ga nijn x9 nu inruilen voor een Zwitsers merk, grapje😂😂😂👍

Dagwaarde van ski’s van 10 jaar oud: nul euro. Op marktplaats kun je echt veel betere deals vinden.

Niet overdrijven zeg. Het is natuurkijk afhankelijk van het gebruik. Als er 10 weken of is geskied is, is hij natuurkijk nog 100%. We hebben het hier niet over één of andere ski van Alibaba.

@DrPhil Helemaal met je eens. En al is er 20 weken op geskied, dan nog kan de ski dat wel aan. Als het belag en de staalkanten netjes ogen, dan heb je voor een goede prijs nog weken plezier ervan.

Ik ga maar eens met eigen ogen beoordelen hoe de ski’s er uit zien.

Heel erg bedankt voor deze eerlijke meningen en adviezen!

@DrPhil Helemaal met je eens. En al is er 20 weken op geskied, dan nog kan de ski dat wel aan. Als het belag en de staalkanten netjes ogen, dan heb je voor een goede prijs nog weken plezier ervan.

Bennie op 28 jan 2022 19:00

ik zei ook niet dat de ski’s niet meer goed zijn - dat zijn ze vast wel na 10 weken. Economisch gezien zijn ze gewoon afgeschreven. Een nieuw modeljaar is na maart al 40% minder waard, na april 50%. Ergo na 10 jaar…En ja, wat de gek er dan nog voor geeft.

Wat een volslagen onzin. Dus als ik mijn Kore 93 hier 10 jaar in de kast laat staan, omdat ze niet uit de kast willen komen, zijn ze nul waard?

Wat een volslagen onzin. Dus als ik mijn Kore 93 hier 10 jaar in de kast laat staan, omdat ze niet uit de kast willen komen, zijn ze nul waard?

DrPhil op 28 jan 2022 20:28

Juist.

Ik begrijp nu waarom je je ski’s na 2 dagen verkoopt met 50% korting 😉.

Nou nou, ben ik ff een balletje slaan, meteen kibbelen hier 😉

Edwin van Riel

Nou nou, ben ik ff een balletje slaan, meteen kibbelen hier 😉

evr66 op 28 jan 2022 22:21

Ik dacht al wie staat daar toch op de baan naast me tegen die ballen te rammen, het is geen slalom natuurlijk🥳😜

LA NORMA😍☃️

Ik begrijp nu waarom je je ski’s na 2 dagen verkoopt met 50% korting 😉.

DrPhil op 28 jan 2022 20:52

gelukkig heb je meer verstand van rechten dan van economische zaken :)

Beetje buiten je vraag om, maar ik heb hier (Apeldoorn) een set Redster DoubleDeck 3.0 SL 171 staan. Zijn van 2016, 5 weken op geskied en hebben vorige week nog een beurtje gehad in Oostenrijk, daarna nog maar 2 dagen op geskied ivm aanschaf nieuwe ski’s. De topsheet kent wat lichte krasjes, niets bijzonders, verder zijn ze naar mijn idee nog in topstaat. Zat zelf te denken aan €170, dan heb je wel een jongere ski dan die van Marktplaats. Wellicht niet helemaal waar je om vroeg, maar ik kwam je vraag tegen en wou het je toch graag aanbieden.

null
null

*bericht bewerkt door milannieubuur op 29 jan 2022 08:20

Kijk, dat klinkt stukken beter 👍🏻

Edwin van Riel

De redsters d2 uit 2013 heb ik aan mij voorbij laten gaan. Het belag aan de zijkant was op enkele plaatsen kapot, dat vertrouwde ik niet.

Beetje buiten je vraag om, maar ik heb hier (Apeldoorn) een set Redster DoubleDeck 3.0 SL 171 staan. Zijn van 2016, 5 weken op geskied en hebben vorige week nog een beurtje gehad in Oostenrijk, daarna nog maar 2 dagen op geskied ivm aanschaf nieuwe ski’s. De topsheet kent wat lichte krasjes, niets bijzonders, verder zijn ze naar mijn idee nog in topstaat. Zat zelf te denken aan €170, dan heb je wel een jongere ski dan die van Marktplaats. Wellicht niet helemaal waar je om vroeg, maar ik kwam je vraag tegen en wou het je toch graag aanbieden.

null
null

milannieubuur op 29 jan 2022 08:19

Deze uit Redsters d2 3.0 zien er wel echt nog goed uit en ik vind de 2016 ook echt een hele mooie versie! Op dit moment ga ik het niet meer halen om voor mn wintersport langs Apeldoorn te komen. Dus ik ga huren aankomende week. Mocht ik daar geen fijne ski tegen komen en deze hebben nog geen gelukkige nieuwe eigennaar dan kom jk graag langs om te kijken!

Helemaal prima, laat maar weten!👍

Plaats een reactie