Verblijf in de alpen (kamerhuur)

Dag allen,

excuses voor het openen van een nieuw forum. Ik weet niet of deze vraag gepast is voor dit forum, maar misschien kan ik een beroep doen op jullie kennis en netwerk.

Ik ben op zoek naar een (betaalbare) verblijfplaats in de alpen. Komend semester hoop ik af te studeren. Dit betekent dat ik vanuit huis een literatuuronderzoek verricht en vanuit huis studeer. Ik wil dit echter graag doen in de alpen. Sinds COVID-19 heb ik vrijwel uitsluitend thuis gestudeerd, ik ben dit inmiddels helemaal beu. Vandaar het idee om mijn studie vanuit een andere plaats voort te zetten.

Ik ben dus op zoek naar een kamer/studio/appartement in de alpen waar ik in alle rust verder kan werken aan mijn studie en kan genieten van de omgeving. Het liefst dus een ‘normale’ omgeving en geen studentenhuis o.i.d. Ik zou het bijvoorbeeld geen probleem vinden om bij mensen/een gezin in te wonen en mee te helpen in het huishouden. Hebben jullie tips voor mij? Ik heb online gezocht, maar de meeste dingen zijn niet geschikt voor wat ik zoek (of studentenhuizen in de stad of accomodaties voor vakantie).

Nogmaals excuses als deze vraag niet gepast is voor dit wintersport forum, maar wie niet waagt wie niet wint.

Gaaf! Kan je helaas niet helpen , maar een heel mooi plan, veel succes!

Edwin van Riel

Wat is je budget?
En heb je nog voorkeuren qua regio/ov/levendigheid van de plaats?

https://www.ok-bergbahnen.com/unternehmen/jobs-karriere/bei-…
Misschien kun je bij zo iets terecht. De meeste gemeenten hebben woonruimte voor seizoen arbeiders.

Wat is je budget?
En heb je nog voorkeuren qua regio/ov/levendigheid van de plaats?

Bennie op 28 jan 2022 22:35

Dag Bennie,

bedankt voor je reactie. Ik heb eigenlijk geen eisen behalve dat ik een rustige en geschikte (rustige werk)plek heb om mijn bijbaan (online) en studie voort te zetten. Regio en levendigheid zijn voor mij irrelevant. Ik ben niet op zoek naar feestjes of voorzieningen. Het liefst midden in de natuur en op bus afstand van een skigebebied. Daarnaast zou het mooi zijn om in Frankrijk of het Franse gedeelte van Zwitserland te zitten, dan kan ik gelijk Frans oefenen. Maar mijn Duits bij spijkeren kan ook geen kwaad.

Budget is lastig. Ik ben een student dus ik heb niet veel geld om te besteden. Als het echter een mooie locatie is en heel uitnodigend kan ik misschien wel wat extra vinden. Voor het gemak even 600 p.m.?

Nogmaals, het is geen probleem om bij mensen (een gezin etc.) in te wonen. Ik hoef geen hele studio of appartement. Ik ben vooral op zoek naar rust en natuur.

Nogmaals dank voor jullie reacties. Ik blijf zoeken!

Harry6 ook bedankt. Ik ga er naar kijken!

Rust, natuur en WiFi?

Rust, natuur en WiFi?

Suuski op 29 jan 2022 20:31

40 uur per week werken/studeren. De rest genieten van de natuur ;) Altijd beter dan in Nederland.

Plaats een reactie