Skiën in Italië

Het was de bedoeling volgende week naar overgurgle te vertrekken maar de weersvoorspelling
Is niet zo goed .
Nu willen we graag een stukje doorrijden naar Italië
We zijn met 3 ervaren skiërs en 1 iets minder
Heeft iemand tips qua gebied het mag niet te moeilijk zijn .

Schöneben, St. Valentin-haideralm.
Watles.
Sulden.

Bla, bla, bla.

Ortisei

Voor een niet te moeilijk gebied, Alta Badia.

Je kan niet letterlijk doorrijden hè? Dat bedoel je wellicht niet, maar je kan in de winter niet bij Obergurgl de grens over…

+1 voor Alta Badia, niet te moeilijk, heel mooi.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Val di Sole is ook helemaal top

Je kan niet letterlijk doorrijden hè? Dat bedoel je wellicht niet, maar je kan in de winter niet bij Obergurgl de grens over…

+1 voor Alta Badia, niet te moeilijk, heel mooi.

Roy83 op 29 jan 2022 09:20

Je kan niet letterlijk doorrijden hè? Dat bedoel je wellicht niet, maar je kan in de winter niet bij Obergurgl de grens over…

+1 voor Alta Badia, niet te moeilijk, heel mooi.

Roy83 op 29 jan 2022 09:20
_Nicole op 29 jan 2022 09:54

Nee dat bedoel ik idd niet .
Ik heb een mooie accommodatie gevonden in la villa
Ligt dit een beetje centraal? Het is lastig we hebben 1 iemand erbij die niet ervaren is ( een paar keer in snowworld) maar pakt het wel snel op en is niet bang blauwe en makkelijke rode pistes zijn geen probleem We hopen dat we dan na 2 dagen makkelijke pistes te doen toch samen de sr te skiën
We zijn al meerdere malen in Obergurgl geweest en vinden dit een super gebied alleen als ik de weersvoorspelling zie dan beloofd dat niet veel goeds

Kronplatz. Ook niet moeilijk, wel leuk.

La Villa ligt niet vreselijk centraal, maar is zeker geen verkeerde keuze. San Cassiano en Corvara zijn als dorpjes wat leuker, maar ook wat drukker. Mocht je als gevorderde wat verder willen toeren en toch samen lunchen, dan zou ik een andere locatie, of zelfs een ander gebied aanraden.

Obergurgl met slecht weer is niet het allerbeste plekje, dus slim om ergens anders heen te gaan :).

La Ville ligt wel centraal en je kan redelijk het gebied in met alleen blauwe pistes, maar het rood is over het algemeen vrij makkelijk. Einde dag kan je gewoon met de lift naar beneden, zodat je de Gran Rush niet hoeft te doen. Toch denk ik wel dat San Cassiano of Corvara/Colfosco misschien net iets fijner zijn als je echt vooral makkelijk wil skiën.

Maar nogmaals, de meeste rode zijn niet lastig. Misschien die rode piste bij Col Alt en die vanaf Piz la Illa even overslaan, maar die richting Santa Croce zijn echt niet moeilijk.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mwoa, iemand die echt alleen nog maar een paar maal in Snowworld naar beneden gegaan is zal het nog best lastig hebben. En als hij al beneden komt zonder brokken is dat dan leuk voor hem? Waarom niet een dag priveles nemen? Kan prima daar ter plekke bij La Villa en dat geeft wellicht veel meer lol

Obergurgl met slecht weer is niet het allerbeste plekje, dus slim om ergens anders heen te gaan :).

La Ville ligt wel centraal en je kan redelijk het gebied in met alleen blauwe pistes, maar het rood is over het algemeen vrij makkelijk. Einde dag kan je gewoon met de lift naar beneden, zodat je de Gran Rush niet hoeft te doen. Toch denk ik wel dat San Cassiano of Corvara/Colfosco misschien net iets fijner zijn als je echt vooral makkelijk wil skiën.

Maar nogmaals, de meeste rode zijn niet lastig. Misschien die rode piste bij Col Alt en die vanaf Piz la Illa even overslaan, maar die richting Santa Croce zijn echt niet moeilijk.

Roy83 op 29 jan 2022 10:25

Nee dat bedoel ik idd niet .
Ik heb een mooie accommodatie gevonden in la villa
Ligt dit een beetje centraal? Het is lastig we hebben 1 iemand erbij die niet ervaren is ( een paar keer in snowworld) maar pakt het wel snel op en is niet bang blauwe en makkelijke rode pistes zijn geen probleem We hopen dat we dan na 2 dagen makkelijke pistes te doen toch samen de sr te skiën
We zijn al meerdere malen in Obergurgl geweest en vinden dit een super gebied alleen als ik de weersvoorspelling zie dan beloofd dat niet veel goeds

_Nicole op 29 jan 2022 10:07

Nee totaal niet, beter in Corvara kijken

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik denk overigens dat we allemaal een iets ander beeld van centraal hebben :). Met centraal bedoel ik dat je de uithoeken (santa Croce, Edelweisstal, Pralongia) redelijk makkelijk kan halen. Als je de SR wil gebruiken dan is het niet centraal, dan is Corvara beter idd.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

En ik kijk vanuit het oogpunt van de eenvoudigste pistes. Die liggen toch wel bij Colfosco en in de hoek San Cassiano/Arabba/Corvara

Obergurgl met slecht weer is niet het allerbeste plekje, dus slim om ergens anders heen te gaan :).

La Ville ligt wel centraal en je kan redelijk het gebied in met alleen blauwe pistes, maar het rood is over het algemeen vrij makkelijk. Einde dag kan je gewoon met de lift naar beneden, zodat je de Gran Rush niet hoeft te doen. Toch denk ik wel dat San Cassiano of Corvara/Colfosco misschien net iets fijner zijn als je echt vooral makkelijk wil skiën.

Maar nogmaals, de meeste rode zijn niet lastig. Misschien die rode piste bij Col Alt en die vanaf Piz la Illa even overslaan, maar die richting Santa Croce zijn echt niet moeilijk.

Roy83 op 29 jan 2022 10:25

Obergurgl met slecht weer is niet het allerbeste plekje, dus slim om ergens anders heen te gaan :).

La Ville ligt wel centraal en je kan redelijk het gebied in met alleen blauwe pistes, maar het rood is over het algemeen vrij makkelijk. Einde dag kan je gewoon met de lift naar beneden, zodat je de Gran Rush niet hoeft te doen. Toch denk ik wel dat San Cassiano of Corvara/Colfosco misschien net iets fijner zijn als je echt vooral makkelijk wil skiën.

Maar nogmaals, de meeste rode zijn niet lastig. Misschien die rode piste bij Col Alt en die vanaf Piz la Illa even overslaan, maar die richting Santa Croce zijn echt niet moeilijk.

Roy83 op 29 jan 2022 10:25

Dankjewel
Ik ga nog effe puzzelen
Ben je al eens in Obergurgl geweest ? Wij zijn er 15 dec nog een paar dagen geweest met een stralende zon en dan is het een super gebied
Ook niet lastig te skiën maar dat komt omdat daar de sneeuw meestal super is
Voor volgende week melden ze in heel Oostenrijk nergens goed weer
Onze situatie is dat mijn man ,dochter en ik al jaren skiën maarja nu komt er een vriendje bij
Gelukkig skiet mijn man heel erg goed en vind hij het leuk om het hem te leren , hij heeft het ons ook geleerd
Het is geen probleem om ons een dagje op te splitsen dat mijn man en ik eens wat uitdagende pistes nemen
Dus ga ik nog maar eens bij die andere plaatsen binnen het gebied kijken

La Villa ligt niet vreselijk centraal, maar is zeker geen verkeerde keuze. San Cassiano en Corvara zijn als dorpjes wat leuker, maar ook wat drukker. Mocht je als gevorderde wat verder willen toeren en toch samen lunchen, dan zou ik een andere locatie, of zelfs een ander gebied aanraden.

Bennie op 29 jan 2022 10:24

Welk gebied denk jij dat dan meer geschikt is
Misschien ortisei en dan vanuit daar naar seister alm ?

San Cassiano is dus ook te overwegen. Of Folgarida of Madonna di Campiglio, Val di Sole. Maar als de accomodatie helemaal naar wens is zou ik gewoon La Villa boeken en de beginner eerst laten lessen.

Alta Badia is echt een heel goede keuze als je het niet te moeilijk, maar wel leuk wil hebben. Met alleen blauwe pistes en een enkele rode kan je daar al leuke tochtjes maken. De rode pistes daar zijn ook niet heel moeilijk.

Corvara is het beste uitgangspunt, maar er is niets mis met La Villa. De rode Gran Risa is ook niet echt heel moeilijk, maar je kan inderdaad ook de lift terug nemen.

Wordt nogal eens vergeten, maar er loopt ook nog een blauwe piste naar La Villa. Die komt uit op het laatste (niet moeilijke) stuk van de rode.
Bij La Villa kan je natuurlijk ook rustig skiën op de pistes van Gardeneccia.
En last but not least: eten en drinken op de piste is in Alta Badia geweldig!

Ik denk overigens dat we allemaal een iets ander beeld van centraal hebben :). Met centraal bedoel ik dat je de uithoeken (santa Croce, Edelweisstal, Pralongia) redelijk makkelijk kan halen. Als je de SR wil gebruiken dan is het niet centraal, dan is Corvara beter idd.

Roy83 op 29 jan 2022 11:28

Wij hebben een aantal jaren in La Villa gelogeerd met 2 matige (1 beetje bange) skiërs in de groep. Sella Ronda ging prima hoor.

Wij zijn de afgelopen jaren met een gemixt gezelschap kwa ervarenheid steeds naar La Villa geweest. Volgens mij past dat uitstekend bij wat jij zoekt. Volop mogelijkheden om de eerste dagen te oefenen op relatief rustige makkelijke rode en blauwe pistes. Op de “huisberg” die bij het dorp ligt maar ook in Badia waar je met de lift zo bent. Je kunt dan als het goed gaat het “echte” gebied in naar Piz La Ila. Waar je overigens ook genoeg blauwe pistes hebt, ook 1 die je weer helemaal naar het dal in La Villa brengt. Laatste stukje is rood, maar relatief makkelijk. Het klopt dat La Villa iets (maar in de praktijk prima te doen) verder van de Sella Ronda ligt, dan bijvoorbeeld Corvara. Maar dat dat vonden wij alleen maar een voordeel. Corvara hebben wij ervaren als veel drukker met slechtere en moeilijkere pistes (daardoor) etc. De Sella Ronda is mooi maar af en toe echt harken en ook voor meer gevorderde skiërs soms best lastig.

Succes!

+1 voor Alta Badia

Veel blauw en gewoon even een privéles boeken voor jullie beginner 😉

Maar Seiseralm schijnt ook vrij eenvoudig te zijn. De rest van het Val Gardena gebied is wel wat uitdagender.

Persoonlijk denk ik dat Alta Badia de beste keuze is bij de Sella Ronda gebieden dan.

Rossignol One Magtek 161 & Fischer Motive 80 182

Ook ik zou voor Alta Badia kiezen. Wij komen al 4 jaar in het Sella Ronda gebied. We zijn er een aantal weken geleden nog geweest en ook (ondanks dat we al redelijk ervaren skiërs zijn) hebben we best wat uurtjes in Alta Badia doorgebracht. Voor beginners ideaal met veel blauwe, brede pistes maar ook als gevorderden vinden wij het heerlijk om daar in het zonnetje over de zeer rustige pistes te skiën. La Villa is volgens mij een prima plek om te verblijven.

Plaats een reactie