Leki Trigger S of Salomon Ergo S3?

Elk jaar vervang ik iets in mijn materiaalcollectie. Zo spreid ik de kosten per jaar en loopt het niet in 1 jaar volledig uit de hand budgettechnisch gezien…

Dit jaar zijn m’n handschoenen en skistokken aan de beurt.

Mooi moment dus om eens goed te kijken naar wat ik wil. De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat mijn huidige handschoenen zeer goed bevallen zijn, enkel rond de pols waren ze te dik. Dus mijn nieuwe worden met strakke polsbanden zodat mijn mouwen er makkelijker over vallen.

Nu ben ik erg gecharmeerd van skistok-systemen zoals Leki’s Trigger S of Salomon’s Ergo S3. Het mooiste zou zijn als dit zonder straps hoeft, maar dan ben ik compleet veroordeeld naar de handschoenen van Leki met zo’n lusje. Of zijn er meer merken die het systeem hebben?

En als ik dan toch andere handschoenen neem dan die van Leki en straps moet gebruiken, is er iemand die ervaring heeft met de straps van BEIDE merken?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Er zijn voor de Leki skistokken ook losse ‘lussen’ verkrijgbaar die je over je handschoen kunt bevestigen. Zo ben je toch vrij in het kiezen van je favorieten handschoenmerk.

Er zijn voor de Leki skistokken ook losse ‘lussen’ verkrijgbaar die je over je handschoen kunt bevestigen. Zo ben je toch vrij in het kiezen van je favorieten handschoenmerk.

Lil92 op 29 jan 2022 10:15

@lil92, die lussen bedoel ik met Straps.

*bericht bewerkt door Ferdinand op 29 jan 2022 10:48

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Ferdinand op dit forum had ik al eens voorbij zien komen dat mensen zelf de kleine lusjes op hun andere handschoenen aaanbrachten/innaaiden omdat ze net als jou niet afhankelijk wouden zijn van Leki. Ik weet het niet direct terug te vinden, misschien vind iemand anders dat forum terug?

@SKIE dat had ik inderdaad ook gevonden.
Met nieuwe handschoenen durf ik dat niet aan, kans op mislukken is iets te groot.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Leki Griffen S. Superfijne handschoen. Lekker warm en ideaal met de Leki stokken. Zou zo dezelfde weer nemen.

Je kan ook gewoon skiën zonder polsbandjes.

Ik heb Leki Trigger S stokken, en heb een aantal jaar met Leki handschoenen geskied. Op zich aangename handschoenen als de omstandigheden niet te extreem zijn, maar lastig om de binnenkant goed proper te houden als je zoals ik nogal snel zweet.

Enkele jaren geleden overgestapt naar Hestra handschoenen met uitneembare binnenhandschoenen, en de stokken gewoon gebruikt zonder lussen.

@Morzel dat is natuurlijk ook een idee, echter ben ik soms een onbenul en verlies mijn stokken op de meest rare momenten. Dus dat ze enigszins aan me vast zitten is dan weer prettig.

Ik heb denk ik de goede combinatie gevonden, geitenleren Leki Progressieve Copper handschoenen met stokken, die hoeven niet de hoofdprijs te kosten.
Zal ze passen zodra we weer uit isolatie zijn.

*bericht bewerkt door Ferdinand op 29 jan 2022 17:00

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Scott heeft ook wel een goed skistokken systeem SRS (safety release system) maar dan heb je natuurlijk wel nog de lusjes (die ik overigens wel handig vind). Scott heeft ook zeer goede handschoenen.

FULL SEND

Scott heeft ook wel een goed skistokken systeem SRS (safety release system) maar dan heb je natuurlijk wel nog de lusjes (die ik overigens wel handig vind). Scott heeft ook zeer goede handschoenen.

Gillesski op 29 jan 2022 17:04

Ik had deze nog niet gevonden maar bedankt! Ik voeg het SRS toe aan mijn wensenlijstje. Hoe simpel het systeem is t.o.v. die van Leki en Salomon verbaast me in positieve zin. Nice!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Een ander bekend merk is Komperdell. Zij maken ook goede stokken in allerlei uitvoeringen (aluminium, carbon, race). Zijn ook actief in de professionele skisport /wedstrijden. Prijstechnisch vaak ook net iets gunstiger dan Leki en hebben de traditionele bandjes/lusjes.

Ik ben zelf helemaal weg van de leki trigger s skistokken. Ik heb ze met losse bandjes gekocht zodat ik niet beperkt ben tot de leki handschoenen. Heb namelijk 3 paar handschoenen / wanten die ik afwissel naar gelang het weer.

''Powder to the people''

Een ander bekend merk is Komperdell. Zij maken ook goede stokken in allerlei uitvoeringen (aluminium, carbon, race). Zijn ook actief in de professionele skisport /wedstrijden. Prijstechnisch vaak ook net iets gunstiger dan Leki en hebben de traditionele bandjes/lusjes.

Maarten80 op 31 jan 2022 09:21

Maar zoals in de O.P. staat ben ik daar helemaal niet naar op zoek. Toch bedankt voor de aanvulling! ;)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie