Gezocht 2/2023: skigebied met accommodatie voor 10 pers (Frankrijk)

Hulp gevraagd voor voorjaarsvakantie 2023.
Wat zoeken we?
-Gebied in Frankrijk, niet te ver van de snelweg
-Middelgroot (rond de 150 km piste)
-Geschikt voor beginners, maar ook gevorderden.
-Op loopafstand van de lift
-Accommodatie voor 10 personen (4/5 slaapkamers)
-Wandelmogelijkheden

Ik ben zelf ook al op zoek geweest, maar qua accommodatie is t best lastig. Meeste zijn te klein, of behoorlijk prijzig. Budget is rond de 3500 voor een week
heb t budget aangepast

*bericht bewerkt door Eliza op 29 jan 2022 17:17

2500 voor 10 man ? Hou me dan op de hoogte.

Het budget is wel erg krap… Maar je zou eens kunnen kijken bij de volgende gebieden/plaatsen

-La plagne - chalet des alpages. Prima chalets voor een schappelijke prijs

-Oz en Oisans - skigebied van Alpe d’Huez. Naam van chalet weet ik niet meer helaas.

  • Le Corbier - staat bekend als budget bestemming. Weinig sfeervol maar wel toegang tot een prima uitgestrekt gebied. Later in het seizoen wel Slush pistes als je terug gaat.

2500 voor 10 man ? Hou me dan op de hoogte.

Pino op 29 jan 2022 16:58

Ik heb t budget aangepast naar 3500.
We huren dit jaar 2 appartementen (6 en 5 pers) in les Houches (Bij Chamonix) voor 2400 totaal, dus ik dacht dat 1 appartement rond de 2500 wel haalbaar zou zijn.

Dit jaar een huis gehuurd in Les Carroz: 12 personen, m.i. wel beter voor 10. Vier slaapkamers, twee badkamers, via VRBO. Ik heb in de tweede week van de kerstvakantie iets meer dan 1100 euro betaald. Volgens mij heb ik daar mazzel mee gehad, want normaal gesproken is het rond de 2000, maar dat valt ook binnen je budget. Het was alleen niet op loopafstand van de lift, in elk geval niet met skischoenen. Wel op loopafstand van het dorp. Parkeren kon makkelijk bij de gondel.

Chalet.nl ook gehad waarschijnlijk ?

Chalet.nl ook gehad waarschijnlijk ?

Pino op 29 jan 2022 17:37

Inderdaad bekeken, maar niks op gevonden.

Dit jaar een huis gehuurd in Les Carroz: 12 personen, m.i. wel beter voor 10. Vier slaapkamers, twee badkamers, via VRBO. Ik heb in de tweede week van de kerstvakantie iets meer dan 1100 euro betaald. Volgens mij heb ik daar mazzel mee gehad, want normaal gesproken is het rond de 2000, maar dat valt ook binnen je budget. Het was alleen niet op loopafstand van de lift, in elk geval niet met skischoenen. Wel op loopafstand van het dorp. Parkeren kon makkelijk bij de gondel.

IR op 29 jan 2022 17:28

Ziet er leuk uit qua gebied! Ik ga eens kijken voor accomodaties.

Wij waren in chatel. Daar zijn verschillende acco’s met jouw eisen die binnen je budget vallen. Zoek op de site van Chatel Reservation.

Oeps, wij waren er 2 weken geleden. 2400 voor 12 man. In de voorjaarsvakantie zie ik andere prijzen, maar ook nog heel weinig aanbod. Ik denk dat er nog heel veel niet op de site staat.

Bekijk eens deze,

chalet gelegen in Les Gets, buiten het centrum, zeer ruim, grote garage, 12 personen ( bedden )
piste op wandel afstand. En vermoedelijk zal dit rond jullie budget zijn.

https://www.facebook.com/lescrocus.lesgets

Chalets de Jouvence in Les Carroz is ons goed bevallen en hebben 10 persoons appartementen. Je loopt vanuit de skilocker zo de (oefen)piste op en bent met een tapijt zo bij de cabine. Ideaal. Er moeten wel twee mensen in de woonkamer slapen. Heb even snel gecheckt en lijkt binnen het budget te vallen.

2500 voor 10 man ? Hou me dan op de hoogte.

Pino op 29 jan 2022 16:58

Gevonden hoor ;)
Vrijstaand chalet in Morillon (le Grand Massif) voor 10 personen in het hoogseizoen: €1750
5 minuten van de gondel vandaan, er tegenover is een skibushalte.

Wellicht heeft Jo iets beschikbaar: https://chaletdesfleurs.com/. Zij verhuurt veelal aan Engelsen, dus wie weet daar geen vakantie ?

Paulr

Keurig! Was zelf ook in die hoek op zoek, maar veel aanbod via VRBO is nog niet geüpdatet voor volgend seizoen.
Mocht Morillon nog niet vastliggen kun je ook in La Clusaz, Le Grand Bornand, Les Saisies en Les Contamines zoeken.

Misschien is één van de twee 10p-appartementen van Maxence Jorcin in Lanslebourg (Val Cenis) iets?
Leuk gebied met de langste groene piste van Europa en het appartement ligt op loopafstand van de lift. https://www.haute-maurienne-vanoise.com/summer/offers/reside…
Dat is één van de twee. Beschikbaarheid voor volgende winter is nog niet vrijgegeven, maar daar kun je wellicht naar informeren.

Kijk eens op https://www.abritel.fr/
Vaak mooie en grote chalets en appartementen op deze site te vinden in Frankrijk.

*bericht bewerkt door paolie op 05 mrt 2022 23:46

Les balcons de val cenis? Via Sunweb incl pas

Plaats een reactie