Parkern selva, val gardena

Goededag, zijn er mensen met tips met betrekking tot parkeren in Selva?
Wij verblijven net buiten ortisei in Hotel Scherlin (wel skibus voor de deur) en als ik het goed gezien heb is het een aardig ritje met twee keer overstappen met de skibus (50 min). Dus auto lijkt mij een beter optie.
Hebben er mensen ervaring met skibus naar selva en/of tips waar beste (en goedkoop) te parkeren in Selva.

Bvd

Het is mij even onduidelijk of je nu echt in Selva (Wolkenstein) of toch in Ortisei wilt parkeren.

Je hebt je hotel in de omgeving van Ortisei. Je kan in Ortisei het beste/eenvoudigst parkeren onder de lift Mont Seuc - Alpe di Siusi Lift. (Parkeergarage)

In Selva(Wolkenstein) is direct bij de lift Ciampinoi weinig parkeerplaats.
Bij lift Dantercepies (ook Wolkenstein) is wat meer parkeerruimte.

Van Ortisei naar Selva kom je ook nog door St Cristina. Daar is bij de lift Saslong ook voldoende parkeergelegenheid.

Reken voor parkeren ca €5 per dag, in een parkeergarage iets meer.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 29 jan 2022 23:08

Als het niet te druk is zou ik bij ortisei omhoog gaan.

Die grote gondel is een beetje de flessenhals.
Anders zou ik de bus nemen naar santa Christina.

En daar omhoog zoals sneeuwzeker al schreef….

Totales Vollidiot

Je kunt de auto parkeren bij Plan de Gralba, ca 350 plekken.
Wij waren €12 kwijt voor een hele dag parkeren.

Als je op tijd bent kun je ook bij de Dantercepies parkeren. Zal ook wel rond de €12 kosten inmiddels

VG:
Monte Pana dal is gratis, wel heen en terug met een langzaam 2 zittertje. Saslong kost 6,-, Col Raiser 7,-

Parkeerplaats Dantercepies in Selva en onderaan Sasslong in Santa Cristina zijn beide 6 euro (12-2021)

Plaats een reactie