Tips voor pittoresk ski-/wandel gebied in Oostenrijk?

Volgende week wil ik met mijn vriendin een week naar Oostenrijk. Vertrek dinsdag 8 feb. We zijn flexibel, maar waarschijnlijk tot 15 of 16 feb.

Het is voor haar (sinds lange tijd) de eerste keer weer op wintersport te gaan. Dus hoeft geen groot gebied te zijn. We hoeven ook niet elke dag te skiën. (sneeuwschoen)wandelen of gewoon een spelletjes-/relaxdag tussendoor is ook welkom. Dus een mooi dorpje in mooie bosomgeving met skigebied erbij.

(Oostenrijk hoeft overigens ook niet per se, maar even gekozen omdat 't wel goed aan te rijden is + er valt nu sneeuw + maakt de zoektocht wat smaller. Zwitserland kan dus ook nog wel, maar is kostentechnisch minder leuk…)

Ik zou richting de Zugspitz Arena gaan dan. Kleine gebieden met makkelijke pistes, best veel mogelijkheden voor winterwandelingen zowel in het dal als op de berg. Kun je nog een dagje naar de Zugspitze, Reutte of Garmisch bezoeken. Je hoeft niet helemaal de Fernpass over en dus ook geen vignet te kopen. Ik heb nog een adresje bij Nederlanders eventueel…

It's all about the turns duuuuuude!

Als ik jouw verhaal zo lees moet ik meteen aan Seefeld denken. Met de Gschwanskopft en de Rosshutte als leuke kleinschalige skigebieden en een zeer bosrijke omgeving met veel wandelpaden en loipes in een gezellig sfeervol dorp lijkt dit wel een goede match. En een extra plus is dat er een treinstation is en dat je per trein binnen een half uurtje (over een heel mooi traject) in Innsbruck bent. Dat is ook een leuk uitstapje voor een niet ski-dag. En ook voor Seefeld geldt dat je niet over de Fernpass hoeft en geen vignet nodig hebt als je via Garmisch rijdt.

Plaats een reactie