Ski’s voor 17 jarige skilerares

Hallo, mijn vader attendeerde mij op dit forum en ik vroeg mij af of jullie willen meedenken.

Ik ben 17 jaar en heb mijn anwarter gehaald en op dit moment skilerares in Oostenrijk en wil in april Landes 1 gaan doen. Nu wil ik graag nieuwe ski’s kopen en ben me een beetje aan het verdiepen. Hier testen is vrij lastig, want bijna overal zijn ze erg fan van Stöckli en zoveel geld heb ik niet. Ik zit aan een bedrag van ongeveer 500,- te denken.

Ik heb 13 jaar ski-ervaring en we gingen meerdere keren per jaar. Nu met mijn anwarter en skileraren training verbetert mijn techniek elke week. Ik ga overal met gemak en snelheid vanaf en vind het leuk om wat kleine heuveltjes te pakken in het funpark en ga dit jaar ook voor het eerst mee off-piste met mijn collega’s. Maar het meeste ben ik op de piste. Ik lees hier ook wel over ski-niveaus, maar vind dat lastig in te schatten.

Ik ben een meisje van 1,79 en weeg ca 72kg. En zoek wel een lengte van 170 (liever niet langer)

Hebben jullie misschien tips voor mij? Alvast super bedankt!

Hier vind je wat info: https://www.wintersport.nl/forum/topic/482185#:~:text=2019%2….

Mooi dat je direct doorgaat!
Succes met je Landes1 👍😀

Lijkt me een mooie casus voor @Elisabeth101 😀

Uitrusten doen we thuis wel!

Landes 1 = GS ski bij voorkeur, maar minstens vergelijkbaar toch minimaal.

Voor je landes zou een consumenten gs ski ideaal zijn.
In Oostenrijk kan je de Fischer RC4 WC RC aan hele mooie prijzen krijgen bij Brundl. https://www.bruendl.at/de/produkte-marken/produkte/ausruestu…
Ik ben zelf 164 en heb de 170cm lengte

Wat voor ski heb je nu en wat vind je hier fijn en niet fijn aan?

En je kan misschien stokli proberen, en dan een vergelijkbaar model van een ander merk kopen.

Ski you later!

Ik heb er geen verstand van, maar ik kan me wel voorstellen dat je als skijuf op andere skies wil skiën dan in je vrije tijd.
Het lijkt me ook zonde om een setje fijne skiës voornamelijk te slijten met lesgeven op laag tempo.
Of krijg je als skileraar skies van de school om op les te geven?

*bericht bewerkt door Taan op 01 feb 2022 09:47

Het lijkt me ook zonde om een setje fijne skiës voornamelijk te slijten met lesgeven op laag tempo.

Taan op 01 feb 2022 09:45

Waarom zouden die ski’s slijten door lesgeven op laag tempo?

Persoonlijk zie ik het eerder andersom: door les te geven op latten met een beetje persoonlijkheid word je als lesgever ook getriggerd om de demo’s technisch verfijnder te skiën (omdat het nodig is). Dat kan je meenemen naar de volgende fase van je de instructeursopleiding.

Bovendien ga je tussen de lessen door niet snel even terugskiën naar het dorp om van latten te wisselen, of kan het zijn dat je een lesgroepje van relatieve beginners afwisselt met een lesgroepje van gevorderde skiërs. Of zijn er trainingen eigen techniek gesandwichd tussen de lessen.

Zoals hierboven aangehaald is een consumenten GS ideaal voor iemand die ambitie heeft om verder te gaan dan Anwärter.
@Skijuf: als je voor een skischool werkt, lijkt me de kans groot dat je een korting krijgt in de lokale sportwinkels? Een Stöckli met korting zal alvast nog te duur zijn, maar ik vermoed dat je bij de doordeweekse merken met 500 EUR wel ergens zal geraken… Dan hangt het er vanaf wat ze in het assortiment hebben zitten.

Ski’s gaan er niet op vooruit als je ermee les geeft (kinderen die over je ski’s gaan enz.)

Ik zou rondvragen bij collega’s en je chef. Die weten precies wat je nodig hebt en bij je past.
En met een beetje geluk hebben zij nog wel iets wat je kan lenen/kopen.

Wat fijn al deze reacties en goede tips! Ik ga me eens heel goed verdiepen!

Ik ski nu op atomic cloud 9 die ik nog had, maar deze voldoen nu echt niet meer. Kom er goed op weg, maar ik kan meer dan ze bieden. Wel blijf ik daar nog op lesgeven, want ze skiën inderdaad nog allemaal over mijn ski’s en ik kinderland heb ik hele korte ski’s van de skischool onder.

Ik dacht dat de meeste leraren doorgaans op gs ski’s skien. Dus zou zelf in die klasse kijken.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Plaats een reactie