Uitbreidingsplannen 2022-2023 bekend gemaakt.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

2 Gondels, eerste in 2022
1 nieuwe TSD, kunstsneeuw, in 2023
Plannen voor een derde gondel.

Filmpje: https://fb.watch/aWszIdoNhx/!

Betreft verbindingen Cote du Bois -> Oillon , waarbij het eerste deel al deze zomer aangelegd zal worden.

Dit in combinatie met vergevorderde plannen van St.Sorlin naar het aanvangstpunt van de Gaston Expres. Begin waarschijnlijk bij de tweede paal van de Chosseaux zesser. Er is hier wel weerstand omdat dit nu nog door ongerept gebied gaat.

De TSD moet op de Grand Truc komen, dit is nu een vaste vier die door gebrek aan kunstsneeuw vaak niet open is. Er moet hier natuursneeuw en dus een nieuwe lift komen, in combinatie met een nieuwe blauwe piste.

In de toekomst zal er ook gekeken worden naar een gondel Colomban de villards naar het hoofdgebied.

Mooi nieuws, gebied heeft zich laatste jaren echt goed ontwikkeld van een gebied met veelal sleep en vaste liften naar een modern gebied.

Hierbij een foto van de banner die nu bij de Cote du Bois lift hangt, betreft een Doppelmayr apperaat.

null

Krijgt de telecabine Cote du Bois dan een tussenstation waar nu de huidige TSD eindigt? Voor dat eerste stukje in La Toussuire is een telecabine wel wat overkill. De pistes zijn daar eigenlijk te kort voor een telecabine, maar het is wel wel handig om snel op L’Ouillon te komen vanaf de front de neige.

Eindpunt van de huidige TSF durf ik niet te zeggen, in eerdere plannen moest dit een telemix worden, ook ter behoeve van beginnende skiërs.
Het hangt natuurlijk af van de lijn, de huidige vallei is natuurlijk nog vrij leeg dus milieuorganisaties zullen niet snel een nieuwe baan hier dwars door willen. Ik heb nog geen lijn-documenten gezien en mijn Frans is niet goed genoeg om gemeente documenten te vinden.

Hier is het overzicht van alle nieuwe liften Frankrijk voor 2022. https://www.remontees-mecaniques.net/forums/index.php?showto…

The older I get, the better I was

Plaats een reactie