Tips voor kwalitief goede en lekker zittende FFP2 Maskers

Heeft iemand nog goede tips voor aanschaf van FFP2 maskers in combinatie met een skihelm? Lees zoveel reviews waarin wordt aangegeven dat het materiaal waardeloos is, de elastiekjes te strak, ze stinken of zijn veel te duur. Hoor graag jullie ervaringen zijn en welke zijn aan te raden, want de keuze is reuze.

Op mijn werk (ziekenhuis) heeft iedereen het liefst die van winner. Werken niet met oorlussen met doe je om je hoofd en kan je stellen. Weet niet of ze in Nederland goed verkrijgbaar zijn. Nadeel is dat je ze niet goed met een helm kan combineren. De modellen met oorlussen vind ik vrij snel irriteren bij de oren. Geuren een je eigenlijk snel aan. Verder zijn vooral de modellen met rubber ogend elastiek vaak te strak aanvoelend (maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat deze volledig aansluiten, anders verlies je een groot deel van het effect)

Voor je helm kan ik de clipjes aanraden die hier ook via de site verkocht worden, dat werkte super. Daarnaast moet je hem binnen ook op, dus ik vond het handig dat je hem makkelijk van je helm kon halen en dan gewoon op kon doen. Ik heb gekeken of ik nog kon vinden welke kapjes wij hadden, maar die zijn al niet meer te vinden. Had ze via bol.com besteld en als opmerking stond dat er langere elastiekjes aan zaten en dat klopte en vond ik wel fijn.

Oorlusjes zelf groter maken, veiligheidsspelden gebruiken, boel op half 7 hangen en geen kat die zeurt. 😁

Bla, bla, bla.

Voor je helm kan ik de clipjes aanraden die hier ook via de site verkocht worden, dat werkte super. Daarnaast moet je hem binnen ook op, dus ik vond het handig dat je hem makkelijk van je helm kon halen en dan gewoon op kon doen. Ik heb gekeken of ik nog kon vinden welke kapjes wij hadden, maar die zijn al niet meer te vinden. Had ze via bol.com besteld en als opmerking stond dat er langere elastiekjes aan zaten en dat klopte en vond ik wel fijn.

elmo op 04 feb 2022 20:00

👍Clipjes heb ik ondertussen ook binnen!

Meest praktisch is lusjes van het masker te bevestigen aan de bandje die al aan je helm zitten (kom je vanzelf wel achter), wel paar reserve in je zak stoppen voor de gehele familie, mocht een lus kapot gaan, gaatje maken met een sleutel en knoopje maken (ontdek je ook nog wel)😂😂dus niet achter je oren dragen wat dat gaat op de duur pijn doen…
Zie;

*bericht bewerkt door Gerjon op 04 feb 2022 21:08

Op mijn werk (ziekenhuis) heeft iedereen het liefst die van winner. Werken niet met oorlussen met doe je om je hoofd en kan je stellen. Weet niet of ze in Nederland goed verkrijgbaar zijn. Nadeel is dat je ze niet goed met een helm kan combineren. De modellen met oorlussen vind ik vrij snel irriteren bij de oren. Geuren een je eigenlijk snel aan. Verder zijn vooral de modellen met rubber ogend elastiek vaak te strak aanvoelend (maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat deze volledig aansluiten, anders verlies je een groot deel van het effect)

struijlaartmarijn op 04 feb 2022 19:43

Ik heb de winner mondkapjes gekocht bij Abena. 50 stuks voor 24.95. Kun je achter je helm doen en als je dat niet wil knip je de elastiekjes door en knoop je ze achter je oren. Ze ademen prettig.

*bericht bewerkt door Jackie07 op 04 feb 2022 21:34

0 st voor 0 euro ,die zijn pas fijn ,waren tot 2jaar terug overal verkrijgbaar.

Ik zag wel een leuke oplossing waarbij een de lusjes van een FFP2 vastgemaakt werden aan een chirurgisch masker. Het chirurgische masker vormde dan een hoofdband die achter op je hoofd zit (denk aan een duikbril). Dat zit volgens mij comfortabel en de lusjes zakken niet naar je nek.

null

Of zelf knoopjes leggen…
Overigens worden ze in de liften nog amper gedragen en is een buff voldoende.
Italië ❤❤❤

Bla, bla, bla.

Wij hebben zelf spijkerbroekknopen aan de bandjes gemaakt die kun je er zo voorzichtig in slaan of knijpen.
De lengte van het masker verstelden we met een extra lussen, dus gewoon een paar knoopjes in het elastiek ,heb je ook nog stel mogelijkheid.
Verder dagelijks een schone kost wat meer, maar zo fijn. Neem ook een reserve mee in je zak

Plaats een reactie