Skischoen plakt aan binnenzijde

null

Hallo,

Ik heb al een tijd een hele fijne skischoen de Salomon Sensifit. Nu zijn we een dagje naar snowworld geweest en kwam ik erachter dat het gele deel van de binnenschoen behoorlijk plakt.
Heeft iemand een tip om dit op te lossen? Kan ik de binnenschoen in de wasmachine stoppen of kan ik mijn schoen weggooien?

Bedankt voor jullie reactie.

Talkpoeder?

Wat is “al een tijd”? 🙃

Plakken betekent doorgaans dat de ketens in de kunststof materialen letterlijk uit elkaar vallen, dus de kans is groot dat nieuwe schoenen de oplossing gaan zijn.

Poeh ik denk een jaar of 8/9 oud. (Dus eigenlijk 9 weken😆) Het is niet het kunststof maar echt de binnenkant van de binnenschoen die wat plakkerig wordt. En dan met name bij 1 schoen…

null

In 1e aanleg denk ik dat weekmakers het probleem veroorzaken. Soda of alcohol kan wellicht helpen, maar dit zal mogelijk een tijdelijk effect hebben.

Gevoelsmatig heb ik het idee dat de schoenen al wat ouder dan 8/9 jaar oud zijn dan dat u ze in bezit heeft. Ik zou in ieder geval nieuwe schoenen overwegen, zeker omdat schoonmaken vermoedelijk slechts een tijdelijke oplossing is.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Wacht maar af, @Corry323 , binnenkort begint de andere schoen ook. Die ervaring had ik tenminste. Ik had ze, denk ik, wel iets langer. Waren dus toe aan vervanging.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

null

Heb even op google opgezocht en dit soort type schoenen dateren al uit medio 2004. De binnenschoen is identiek. Op basis van leeftijd zou ik sowieso nieuwe schoenen kopen.

*bericht bewerkt door Gerben1979 op 05 feb 2022 22:26

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Ik herken idd de oude schoen van mijn vader. Die is zeker al wel richting de 20 jaar aan het gaan. Deze zal niet veel nieuwer zijn, dus tijd voor nieuwe als ze zo beginnen te etteren.

Hartelijk dank voor de reacties. Ik had gehoopt op een wondermiddel maat ik ga snel op zoek naar een nieuw paar schoenen.

Groet Corné

Ik herken dit van de skates van mijn vrouw. Die waren 20+ jaar oud en gaven ook een gel-achtige plaksubstantie af. Einde verhaal dus.

En dan nu pas vragen of je 'm kunt wassen? Dus dat heb je nog nooit gedaan? 🙈 Als ik in een schiraum naast iemand zit met schoenen waar een lúcht uitkomt, denk ik altijd: ah, huurschoenen…
Vanaf nu weet ik wel beter 😂

Uitrusten doen we thuis wel!

@Lotte77 mijn voeten stinken niet😆

Heeee, deze had ik ook begin deze eeuw! Ik ben inmiddels twee paar verder. Tijd voor nieuwe!

Hoi, ik zie dat mijn vrouw dezelfde schoenen én dezelfde problemen heeft.
Ik heb er vanochtend talkpoeder ingedaan en de binnenschoen plakt niet meer.
Misschien ook wat voor jou om uit te proberen.

Hoi, ik zie dat mijn vrouw dezelfde schoenen én dezelfde problemen heeft.
Ik heb er vanochtend talkpoeder ingedaan en de binnenschoen plakt niet meer.
Misschien ook wat voor jou om uit te proberen.

EdwinNo op 17 feb 2022 15:22

Gewoon wegmikken die oude troep. Veiligheid staat voorop hierbij. Ook een keer geskied op een schoen waarvan de zool door ouderdom brak tijdens het skiën, da’s echt niet leuk.

Edwin van Riel

Idd weggooien. Mijn Peter had dit 3 jaar geleden met exact dezelfde schoen. Talkpoeder hielp een beetje. Heeft niet willen luisteren naar mijn advies om nieuwe te kopen en 2 weken geleden heeft de plastiek het gewoon begeven rond de klemmen. Gelukkig spontaan tijdens de lunch…

*bericht bewerkt door Joy85 op 17 feb 2022 16:22

En dan nu pas vragen of je 'm kunt wassen? Dus dat heb je nog nooit gedaan? 🙈 Als ik in een schiraum naast iemand zit met schoenen waar een lúcht uitkomt, denk ik altijd: ah, huurschoenen…
Vanaf nu weet ik wel beter 😂

Lotte77 op 05 feb 2022 22:50

Ik was deze ook nooit en ze ruiken altijd fris… nog nooit last gehad van geurtjes… Eigenlijk niemand die ik ken wast zijn binnenschoen. Wel altijd zorgen dat ze goed droog zijn en dagelijks nieuwe sokken…

En dan nu pas vragen of je 'm kunt wassen? Dus dat heb je nog nooit gedaan? 🙈 Als ik in een schiraum naast iemand zit met schoenen waar een lúcht uitkomt, denk ik altijd: ah, huurschoenen…
Vanaf nu weet ik wel beter 😂

Lotte77 op 05 feb 2022 15:50

Ik was mijn skischoenen ook nooit. Daar zijn ze zeker niet op berekend.
Wel altijd wollen sokken, en iedere avond de binnenschoen schoen er uit en goed luchten. Ik zal niet zeggen dat ze naar viooltjes ruiken, maar stinken doen ze zeker niet.

Altijd grappig, die opmerkingen over “deze ski’s/schoenen zijn pas 8 jaar oud” en blijken steevast dubbel zo oud te zijn.

Datzelfde heb ik ook met mijn leeftijd en hoe lang geleden iets was. “Ik ben nog een jong volwassene (al ruim 25 jaar 😂) en: “Dat was een maar een jaar of twee geleden” zeg ik, en dan roepen mijn dochters: “Nee, pap, dat was Al voor wij geboren waren…”
😭

*bericht bewerkt door Slim op 18 feb 2022 15:01

Dit is een bekend probleem van dit model Salomon. Ook de rode variant krijgt dit naar verloop van tijd. Dit seizoen drie klanten gehad met dit probleem. Het lijkt of de lijm is gevulkaniseerd oid.

Voor rond de €110 kan je weer jaren vooruit met een nieuwe binnenschoen.

Maak ff een afspraak bij ons.
Gr Marco-Paul Breijer
DutchBootFitter

*bericht bewerkt door Marco-Paul op 18 feb 2022 22:45

Date your skis but marry your boots

Plaats een reactie