Janssen en 1 of 2x Pfizer

Ik zie door de bomen het bos niet meer. We hebben onze vakantie tijdens kerst af moeten zeggen en doen nu een poging om met carnaval te gaan. Maar hoe zit het nu met Janssen? Mijn zoon heeft afgelopen mei Janssen gekregen en in november 1x Pfizer (hij kan half februari nog een Pfizer bijhalen). Is dit nu wel of niet voldoende, omdat er staat dat Janssen niet geldig is in restaurants. Dan lees ik het zo dat hij geen booster zou hebben omdat Janssen niet telt.
Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe het zit met de geldigheid van het Janssen vaccin.
Mvg Marieke

Hoi, sorry vergeten te zeggen dat het over Oostenrijk gaat met een ev overnachting in Duitsland (ulm).
Mvg Marieke

Beste Marieke, Oostenrijk ziet als booster Janssen + 1 prik dus klaar en ook geen PCR test nodig.

Stop zijn laatste QR maar in de Gruner Pass en dan zie je tot wanneer zijn QR geldig is.

Duitsland ziet iemand met Janssen + nog twee prikken als zijnde een booster (check even in Duitsland wat er nodig is).

Zie app store en tik in Gruner Pass, daar kan je alle QR codes inscannen van je hele gezin en zie tot wanneer de QR codes geldig zijn.

*bericht bewerkt door Gerjon op 07 feb 2022 13:01

Hoi gerjon,
Moet hij dan 1 of 2x Pfizer? En hoe kom je aan de grunerpas? Mvg marieke
Mijn zoon is 19 en we komen uit NL. Maar het is een lang verhaal om uit te leggen hoe het precies gegaan is met de Pfizer.

*bericht bewerkt door MariekeC op 07 feb 2022 12:59

Mijn zoon is 19 jaar en wij komen uit nl. Waarsch door fouten heeft hij in november dus toch 1e Pfizer gekregen en heeft nu een oproep voor de 2e Pfizer.

null

Mijn zoon krijgt bij een qrcode groen (waarsch Janssen)en bij de andere rood (Pfizer1x) in de grunerpass. Ik had Tirol. Houdt dit in dat het niet voldoende is?

Hoe staan zijn Jansen- en de pfizervaccinatie in de corona-check app?

Als het goed is zou er bij Jansen in de internationale code 1/1 moeten staan, en dan bij de Pfizer 2/1. Dan is de Pfizer geregistreerd als booster van Janssen. In Nederland is het op dit moment niet mogelijk om na jansen en een Booster nog een derde prik te krijgen.
Dat levert vooral een probleem op in Duitsland, omdat je daar dan niet voldoet aan 2G+ zonder extra negatieve test.
(In Frankrijk is de tweede prik na Jansen maar 4 maanden geldig, dus daar kom je in maart in de problemen).
Omdat jij het hebt over een fout en een oproep voor tweede Pfizer, lijkt het er op dat de Jansen nooit goed geregistrred is. Dan staat er bij de internationale code van de Pfizer 1/2, en dat leest de Oostenrijkse app als slechts 1 vaccinatie. Dan is hij nog niet volledig gevaccineerd.

Op zich zou je zoon die tweede prik gewoon kunnen gaan halen, al zou die geweigerd moeten worden als de medewerker van de GGD goed kijkt naar de vaccinatiehistorie.

*bericht bewerkt door Suuski op 07 feb 2022 13:47

Er staat bij Janssen 1/1 en gedeeld met rivm .

Er staat bij Janssen 1/1 en gedeeld met rivm .

MariekeC op 07 feb 2022 13:46

en bij Pfizer 1/2 of 2/1?

En idd bij Pfizer staat 1/2

Ik heb eens goed gekeken . Janssen keurt de grunerpass af

Beste Marieke,

Geen probleem komt goed want ik heb ook 1X Janssen en 1X Pfizer. Die Janssen versie is al verlopen in AT en kan je niet meer gebruiken (deze is per 3 jan. al verlopen). Je dosis 2/1 is dus de Pfizer versie, deze kan (hoeft niet) je inscannen in de Gruner pass app en als je naar Tirol gaat dan bij Tirol inscannen. Deze Pfizer versie moet groen worden en is 180 dagen geldig na de vaccinatie van deze prik. Als je een keer klikt op de groene QR code zeg maar en je scrolt naar beneden dan zie je een datum staan tot wanneer hij restaurants mag bezoeken en dit is ook de datum tot wanneer hij een liftpas kan gebruiken dus je zit helemaal okay. Dus die Janssen vaccinatie is rood daar deze al verlopen is en zijn tweede prik ziet AT als booster maar is helaas maar 180 dagen geldig en is voldoende. Dus ook geen PCR nodig om AT binnen te komen. Die Gruner pass heb je verder niet nodig maar is een handige app om te zien tot wanneer je QR code geldig is in AT. Dus je kan ook gewoon de QR code van Pfizer gebruiken (via de Coronacheck app) voor de liftpas en om te laten zien bij controle in restaurants (of je kan deze via Corona print even uitprinten). Printje is handig om bij je te hebben als de batterij op is van de smartphone en externe accu…).

*bericht bewerkt door Gerjon op 07 feb 2022 14:02

Er staat bij Pfizer 2/1 en er staat bis 11/5/2022. Dus zou oké moeten zijn?
En voor Duitsland dus nog een Pfizer erbij (3prikken)?

Er staat bij Pfizer 2/1 en er staat bis 11/5/2022. Dus zou oké moeten zijn?
En voor Duitsland dus nog een Pfizer erbij (3prikken)?

MariekeC op 07 feb 2022 14:06

Dat is wel wat Duitsland eist om zonder test te mogen inreizen, maar officieel is een derde prik na Jansen en een Booster in Nederland nog niet mogelijk. De gezondheidsraad heeft ook daarvan gezegd dat het medisch niets toevoegt.
Afgezien van misschien wat heftigere bijwerkingen, kan een extra prik ook niet echt kwaad, maar het kan dus zijn dat ie bij de vaccinatielocatie wordt weggestuurd. (of krijgt ie die 2e pfizer ook via werk?).

*bericht bewerkt door Suuski op 07 feb 2022 14:54

In Duitsland is volledig gevaccineerd voldoende om er doorheen te reizen. 1 prik Janssen + 1 Pfizer geldt als volledig gevaccineerd (en dus niet als geboosterd, maar dat is voor doorreizen niet nodig).

Er staat bij Pfizer 2/1 en er staat bis 11/5/2022. Dus zou oké moeten zijn?
En voor Duitsland dus nog een Pfizer erbij (3prikken)?

MariekeC op 07 feb 2022 14:06

Dat is wel wat Duitsland eist om zonder test te mogen inreizen, maar officieel is een derde prik na Jansen en een Booster in Nederland nog niet mogelijk. De gezondheidsraad heeft ook daarvan gezegd dat het medisch niets toevoegt.
Afgezien van misschien wat heftigere bijwerkingen, kan een extra prik ook niet echt kwaad, maar het kan dus zijn dat ie bij de vaccinatielocatie wordt weggestuurd. (of krijgt ie die 2e pfizer ook via werk?).

Suuski op 07 feb 2022 14:54 Hoi, Nee hij heeft een oproep gekregen via het rijk. Dus de brief die iedereen krijgt.

In Duitsland is volledig gevaccineerd voldoende om er doorheen te reizen. 1 prik Janssen + 1 Pfizer geldt als volledig gevaccineerd (en dus niet als geboosterd, maar dat is voor doorreizen niet nodig).

Julia2017 op 07 feb 2022 15:11

Klopt, is alleen nodig voor overnachting, restaurant el wilkels waar 2G+ geldt. voor doorreis zonder stop is 2G voldoende.

Hoi,
Nee hij heeft een oproep gekregen via het rijk. Dus de brief die iedereen krijgt.

MariekeC op 07 feb 2022 15:16

In die brief staat ook dat als je al een extra prik hebt via werkgever, je deze brief kunt/moet weggooien. Het is niet de bedoeling om die prik te halen.

Ik zal de brief eens goed doorlezen. Ontzettend bedankt voor al jullie reacties. Het is in ieder geval duidelijk hoe het zit met dat vervelende Janssen vaccin. Mvg marieke

Plaats een reactie