Beste Lunchplekken Serfaus-Fiss-Ladis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hi!

Over 2 weken zal ik een weekje in Serfaus verblijven. Met het oog op de drukte is het misschien een goed idee alvast wat te reserveren. Ik ben op zoek naar iets beter dan die standaard vreetschuren/fabrieken. Gewoon lekker zitten en goed te eten.

Dank!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 09 feb 2022 11:05: verhuisd naar juiste subforum

Serfaus iets minder bekend qua tentjes. Maar in Fiss zou ik de Wonnealm checken. Kleine hut, bediend, en prachtige locatie!

Let it snow

In Serfaus de Hexenseehütte (in het Masner deel van het skigebied), de Seealm Hög (bij de Waldabfahrt piste 92 in Serfaus), de Wonnealm en de Frommes Alp in Fiss.

Ondanks enorm groot: Zirbenhütte bij de Nordseite. Hele fijne bediening en goed eten.

Mijn favoriet is wel de Seealm Hög (bij de Waldabfahrt piste 92 in Serfaus) zoals @SkiZuid suggereert.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Als je rustig wil zitten is de Kuhalm een aanrader. Deze ligt niet direct aan de piste. Je moet een stukje over de rodelbaan om er te komen, net onder het middelstation van de Schönjochbahn het bos in (staat wel een klein bordje). De Wonnealm is ook erg leuk.

Moet je denk je nu al reserveren om over twee weken een currywurst te kunnen lunchen denk je ?
Ik ben er ook over twee weken, maar om nu al te moeten beslissen waar en hoe laat ik Woe 23-2 iets wil gaan eten dat is toch nog al wat.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Of je wacht gewoon net zoals de rest op je beurt en kijkt spontaan waar je op dat moment bent en wilt eten.

Maar in ieder geval de Zirbenhutte niet overslaan.

Leithe Wirt onderaan de Koningsleitenbahn.

Aftellen maar!

Ik betwijfel of je op de piste iets kunt reserveren. Die restaurants pakken alles mee wat ze kunnen krijgen en houden niet een tafel onbezet omdat er over een half uur iemand heeft gereserveerd.

Zonder twijfel de Schalber Alm net achter het middenstation in Serfaus! De beste Kaiserschmarren van het gebied!! We komen hier al 20 jaar en hebben alle restaurants wel gehad. Andere gerechten zijn ook top! Zelfs een simpele tosti wordt daar een luxe met een heerlijke salade erbij. Het restaurant is onderdeel van het 5* hotel Schalber, ze hebben dus een reputatie hoog te houden! Tip, ga op tijd rond 11.30 begint het vol te lopen of ga na de lunchdrukte!
Ben je in Fiss aan het skiën ga dan naar de Noordkant bij de Zirbenhütte eten! Ook geen standaard restaurant. Of pak halverwege de Frommesabfahrt de Frommes Alp! Neem dan wel contant geld mee, hier kan je niet pinnen!!
Veel plezier, misschien komen we elkaar nog tegen bij de Schalber Alm! 😜😜

Thanks Allen voor de reacties. Ik was ook niet van plan om vandaag al te gaan reserveren hoor. Zo krijg ik iig een beetje een goed beeld.

Zitten een paar mooie tips tussen!

Dank

*bericht bewerkt door Reutreut op 07 feb 2022 21:43

Niet de Seealm Hög maar de Hög alm even verderop ! Even prikken met de ski’s maar gezelliger en rustiger.

Beste hut zonder discussie is de Fromes Alp op de gelijknamige zalige langste afdaling (7km) in omstreken

Op de piste reserveren? Lijkt me niet dat de gemiddelde hut op de piste daar aan begint. Het vasthouden van een tafel voor vrienden die nog onderweg zijn wordt al niet gewaardeerd, en terecht. Gewoon wat vroeger óf wat later eten dan de meute, heb je altijd plek.

Life is what happens while you were checking your phone

Hi Leon, Ik vroeg niet om advies over hoe laat ik moet gaan lunchen en of ik wel of niet kan reserveren. Ik vroeg om leuke plekken om te zitten. En bovendien kan je bij vrij veel restaurants aan de piste reserveren.

Hartelijke groet,

Ik kom hier al zo’n 20 jaar in dit gebied, nog nooit meegemaakt dat er werd gereserveerd in het restaurant. Zelfs Schalber Alm begint er niet aan. Enige waar dat kan is de Crystal Cube, maar dat mag wat kosten…… Enige tafels die gereserveerd zijn die zijn voor het liftpersoneel.

Zirbenhutte Fiss is super!

Monte Mare!
Heerlijk biedend worden met het mooiste uitzicht in het Masner gebied.

Ik zeg altijd dat ik terugkom in Fiss voor de pistes, maar eigenlijk kom ik terug voor de Kaiserschmarren in de Kuhalm.

Hög Alm zoooooo super daar idd beetje prikken eigelijk sttttt 🤫klein verborgen geheimpje😉

Zonder twijfel de Schalber Alm net achter het middenstation in Serfaus! De beste Kaiserschmarren van het gebied!! We komen hier al 20 jaar en hebben alle restaurants wel gehad. Andere gerechten zijn ook top! Zelfs een simpele tosti wordt daar een luxe met een heerlijke salade erbij. Het restaurant is onderdeel van het 5* hotel Schalber, ze hebben dus een reputatie hoog te houden! Tip, ga op tijd rond 11.30 begint het vol te lopen of ga na de lunchdrukte!
Ben je in Fiss aan het skiën ga dan naar de Noordkant bij de Zirbenhütte eten! Ook geen standaard restaurant. Of pak halverwege de Frommesabfahrt de Frommes Alp! Neem dan wel contant geld mee, hier kan je niet pinnen!!
Veel plezier, misschien komen we elkaar nog tegen bij de Schalber Alm! 😜😜

APeters op 07 feb 2022 19:47

Vandaag toch echt gepind bij de Frommes Alp (inderdaad leuk daar!). De rest van de tips nog niet geweest, maar we hebben nog een paar dagen.

Vandaag toch echt gepind bij de Frommes Alp (inderdaad leuk daar!). De rest van de tips nog niet geweest, maar we hebben nog een paar dagen.

IngeV op 15 feb 2022 22:34

Klopt. Je kunt er alleen niet met creditcard betalen. Alleen met gewone pinpas.

*bericht bewerkt door brakes op 17 feb 2022 22:57

Vandaag toch echt gepind bij de Frommes Alp (inderdaad leuk daar!). De rest van de tips nog niet geweest, maar we hebben nog een paar dagen.

IngeV op 15 feb 2022 22:34

Klopt. Je kunt er alleen niet met creditcard betalen. Alleen met gewone pinpas.

brakes op 17 feb 2022 22:56

Het kan ook wel, ze zijn er alleen niet blij mee.

Moet je denk je nu al reserveren om over twee weken een currywurst te kunnen lunchen denk je ?
Ik ben er ook over twee weken, maar om nu al te moeten beslissen waar en hoe laat ik Woe 23-2 iets wil gaan eten dat is toch nog al wat.

Bobdeboarder op 07 feb 2022 14:54

De worsten zullen maar op zijn hé😁

*bericht bewerkt door Martin9 op 18 feb 2022 03:33

🏂

Het eten bij de kuhalm is goed maar niet uitzonderlijk. Het rustige plekje daarentegen zorgt dat het absoluut het fijnste lunchplekje is van het gebied. Maar niet doorvertellen he, het moet wel rustig blijven.

Schalber Alm is goedgekeurd👍👍👍

Schalber Alm is goedgekeurd👍👍👍

Reutreut op 19 feb 2022 13:20

Ja echt een top tent hè! En als je er vandaag bent geweest zal het ook nog niet zo druk zijn! Wij gaan hem van de week ook nog even meepakken!

Schalber Alm is goedgekeurd👍👍👍

Reutreut op 19 feb 2022 13:20

Ja echt een top tent hè! En als je er vandaag bent geweest zal het ook nog niet zo druk zijn! Wij gaan hem van de week ook nog even meepakken!

APeters op 19 feb 2022 17:16

Wij waren er afgelopen woensdag, toen was het ontzettend druk, hebben zelfs in de rij moeten staan om binnen te komen (waren er net voor 12 uur). Maar de Kaiserschmarnn was het wachten waard!

Wonnealm geweest vandaag! Helemaal top!!

Plaats een reactie