Herstel bewijs

Hallo ik heb een vraagje
Onze dochter is 15 ze is hersteld en daarna 2 x gevaccineerd dus word ze als booster gezien alleen haar herstel bewijs is niet. Meer internationaal geldig en in Nederland worden ze ook terug gezet van 1 jaar naar een half jaar moet ze dan nu nog een pcr test doen om mee om vakantie te mogen ??

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 07 feb 2022 20:34

Ik kijk even in mijn glazen bol naar welk je land je precies gaat…

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hoi wij gaan naar Oostenrijk 26 feb gr

Je kan de Green check app op je eigen telefoon zetten en dan haar QR code scannen.
Voor inreis is het 2G+ en voor in Oostenrijk zelf nu 2G en wordt 3G.
Je ziet dan meteen of je QR geldig is.

Onze dochter heeft hetzelfde. Bij haar was het goed. Ik neem aan dat als ze de code scannen en hij is OK, ze niet nog extra om een herstelbewijs gaan vragen

Okay dank je wel
Dus dan is een extra neg pcr test ook niet nodig ??

Als de app zegt dat je geen proof of pcr nodig hebt, heb je hem niet nodig

Dank je

zie hierbij op deze website; https://www.austria.info/en/service-and-facts/coronavirus-in…

dus Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed

When you need a PCR test
Please find several scenarios below:

2x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson): PCR test mandatory*
3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed
Recovered: PCR test mandatory**
Recovered, then 1x vaccinated: PCR test mandatory
Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed
Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed
1x vaccinated, then recovered: PCR test necessary**
1x vaccinated, then recovered, then vaccinated: no PCR test needed
2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

Vraagje m.b.t. “Green Check” app. bij inreizen naar oostenrijk
Mijn dochter 16 jaar heeft 2 vaccinaties gehad in juli en augustus. (2021)
Vervolgens corona gehad eind november 2021 en hiervan heeft ze ook een herstelbewijs met QR-code.
Volgens deze spelregels zoals ik ze lees op allerlei sites wordt ze als geboosterd gezien.
2x vaccinatie + herstelbewijs (niet ouder dan 180 dagen) dan heb je geen PCR test meer nodig bij inreizen.

Als ik nu haar QR-codes scan in de “Green Check app” om te controleren of ze voldoet aan de eisen om Oostenrijk in te reizen blijft deze vragen om een PCR test.
Ik gebruik de functie “einreise 2G+”
vervolgens scan ik eerst het vaccinatiebewijs 2/2 --> hierbij krijg ik een groen vinkje achter 2G
Daarna vraag deze om een geldig PCR bewijs.
Ik scan dan de QR code van het herstelbewijs en krijg dan een rood kruis achter “PCR” en de tekst “Prufung ungultig.”

Doe ik toch iets verkeerd in deze app
of moet ik een andere app gebruik om te controleren of mijn QR codes vooraf juist zijn voor het inreizen van Oostenrijk

Of hebben we alsnog toch een “PCR” test nodig niet ouder dan 72 uur voor het inreizen doordat ze geen Booster heeft en mag krijgen.

Hoi ik heb bij mijn dochter de bewijzen opnieuw toegevoegd in de check app en toen werkte het wel
Dus dat zou je eens kunnen proberen
Ga naar de check app en klik op bewijs toevoegen
Eerst stond er bij haar ook 2/2
Maar nu staat er 1/1 en 2/1 dat laatste wil zeggen dat je als booster word gezien

Helaas, deze oplossing werkt bij ons niet…
Had ook al een papieren bewijs gemaakt en deze gescand met de “green check app” daarbij zelfde resultaat. rode kruis bij PCR.
Zojuist de vaccinatie en herstelbewijs opnieuw toegevoegd in de NL Corona Checker en opnieuw gescand met de “green check app” ook daarbij blijft deze een rood kruis geven bij PCR.
Bij ons blijft bij het opnieuw toevoegen van de bewijzen in de check app op 2/2 en 1/2 staan en daaronder de QR code voor het herstelbewijs.

Helaas, deze oplossing werkt bij ons niet…
Had ook al een papieren bewijs gemaakt en deze gescand met de “green check app” daarbij zelfde resultaat. rode kruis bij PCR.
Zojuist de vaccinatie en herstelbewijs opnieuw toegevoegd in de NL Corona Checker en opnieuw gescand met de “green check app” ook daarbij blijft deze een rood kruis geven bij PCR.
Bij ons blijft bij het opnieuw toevoegen van de bewijzen in de check app op 2/2 en 1/2 staan en daaronder de QR code voor het herstelbewijs.

RA-S/12 op 07 feb 2022 20:15

Bij ons helaas ook….

@RA, je dochter zit helemaal goed en hoeft geen pcr te doen. Tweede prik van augustus is nu zeker tot ergens in maart geldig en haar hertel is langer geldig dus datum van november + 180 dagen. Dus met het herstel heeft ze haar qr verlengd. Dus je hoeft niets te doen. Je kan ook die gruner pass app gebruiken en dan zal je zien dat haar eerste vaccinatie rood is, tweede zal groen zijn en haar herstel is ook groen en zal langer geldig zijn. Regel is als je twee vaccinaties hebt en daarna een herstel dat je dochter geen pcr meer hoeft te doen. Alleen het herstel is 180 dagen geldig. Stel dat ze een derde prik had gekregen dan was de derde prik wel 270 dagen geldig, een hertel is in AT maar 180 dagen geldig. Teven is AT zo aardig geweest de geldigheid van 12-17 jaar mbt de tweede prik op 210 dagen te houden ipv 180 dagen, dus helemaal okay 👍🏻 voor je dochter. Je kan ook Ages bellen om het te checken.

Helaas, deze oplossing werkt bij ons niet…
Had ook al een papieren bewijs gemaakt en deze gescand met de “green check app” daarbij zelfde resultaat. rode kruis bij PCR.
Zojuist de vaccinatie en herstelbewijs opnieuw toegevoegd in de NL Corona Checker en opnieuw gescand met de “green check app” ook daarbij blijft deze een rood kruis geven bij PCR.
Bij ons blijft bij het opnieuw toevoegen van de bewijzen in de check app op 2/2 en 1/2 staan en daaronder de QR code voor het herstelbewijs.

RA-S/12 op 07 feb 2022 20:15

Ik ben er al een paar dagen mee bezig en krijg het maar niet voor elkaar in de Green check app…
2 vaccinaties gehad in juli en augustus. (2021) en herstelbewijs van de GGD door positieve corona test in november 2021 welke nog geldig is internationaal tot mei 2022 mag je toch verwachten dat het zou moeten werken zonder PCR.
Of zie ik hierin wat over het hoofd??

Ik zie door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer 🤯Ik zit in de knoop met die geldigheid van het herstelbewijs.
Onze dochter van 19 is in juli 2021 voor 1e vaccinatie geweest. Daarna in juli ook Corona, in december 2021 tweede vaccinatie.
Volgens austria.info hoeft ze geen PCR-test want: gevaccineerd, herstelt, gevaccineerd betekent geboosterd volgens de site.
Haar herstelbewijs is in app echter niet meer geldig als hij op buitenland staat. Hoe gaan ze dan zien/controleren dat ze als geboosterd wordt gezien?

@RA, je dochter zit helemaal goed en hoeft geen pcr te doen. Tweede prik van augustus is nu zeker tot ergens in maart geldig en haar hertel is langer geldig dus datum van november + 180 dagen. Dus met het herstel heeft ze haar qr verlengd. Dus je hoeft niets te doen. Je kan ook die gruner pass app gebruiken en dan zal je zien dat haar eerste vaccinatie rood is, tweede zal groen zijn en haar herstel is ook groen en zal langer geldig zijn. Regel is als je twee vaccinaties hebt en daarna een herstel dat je dochter geen pcr meer hoeft te doen. Alleen het herstel is 180 dagen geldig. Stel dat ze een derde prik had gekregen dan was de derde prik wel 270 dagen geldig, een hertel is in AT maar 180 dagen geldig. Teven is AT zo aardig geweest de geldigheid van 12-17 jaar mbt de tweede prik op 210 dagen te houden ipv 180 dagen, dus helemaal okay 👍🏻 voor je dochter. Je kan ook Ages bellen om het te checken.

Gerjon op 07 feb 2022 20:31

Dank voor julie reacties
Zoals jij het aangeeft zo lees ik het ook overal.
Vreemd dat de “green checker app” dat dan bij ons niet overneemt met groene vinkjes, geeft namelijk wel wat meer geruststelling als dat wel zou werken voordat we bij de grens staan.

Ik ga je tip om de gruner pas app eens te gebruiken nu eens proberen,.

@Cellavie, handiger was geweest als je haar internationale herstelbewijs had uitgeprint en gesaved, nu gewoon even de ggd bellen en die kan je hier mee helpen om het herstelbewijs te krijgen en dan heb je alle bewijzen weer.

@gerjon, je bedoelt dat ze een herstelbewijs op papier moet aanvragen?

Klopt, de GGD kan je helpen aan het oude herstelbewijs, neem aan dat je pdf van ze kan krijgen…

*bericht bewerkt door Gerjon op 07 feb 2022 21:19

Helaas, deze oplossing werkt bij ons niet…
Had ook al een papieren bewijs gemaakt en deze gescand met de “green check app” daarbij zelfde resultaat. rode kruis bij PCR.
Zojuist de vaccinatie en herstelbewijs opnieuw toegevoegd in de NL Corona Checker en opnieuw gescand met de “green check app” ook daarbij blijft deze een rood kruis geven bij PCR.
Bij ons blijft bij het opnieuw toevoegen van de bewijzen in de check app op 2/2 en 1/2 staan en daaronder de QR code voor het herstelbewijs.

RA-S/12 op 07 feb 2022 20:15

Ik ben er al een paar dagen mee bezig en krijg het maar niet voor elkaar in de Green check app…
2 vaccinaties gehad in juli en augustus. (2021) en herstelbewijs van de GGD door positieve corona test in november 2021 welke nog geldig is internationaal tot mei 2022 mag je toch verwachten dat het zou moeten werken zonder PCR.
Of zie ik hierin wat over het hoofd??

RA-S/12 op 07 feb 2022 20:35

Bij ons idem.
zoon 13
1 aug 1e vaccinatie
23 aug 2e vaccinatie
14 jan 2022 corona, herstelbewijs QR

GreenCheck geeft aan bij 2G+ einreise dat PCR nodig is.
Terwijl 2x gevaccineerd & hersteld=booster
Ga er vanuit dat dit toe te lichten is bij de grens…
Eenmaal in Oostenrijk voldoet hij keurig aan 2G.

(Andere zoon van net 12, geen corona gehad, heeft vorige week zijn 2e vaccinatie gehad, dus hoewel volledig gevaccineerd, moet hij wel een PCR. Afspraak gemaakt voor 2 avonden voor vertrek. Jongste is 8, herstelbewijs, maar niets nodig)

❄️

Mijn dochter is 21 en heeft in juli en augustus 2021 de 2 vaccinaties gehad. Te zien als 1/1 en 2/2. (Ik had verwacht dat ze een 2/1 zou krijgen in de CoronaCheck app bij het opnieuw laden, maar dat is niet zo). Vervolgens op 14 jan 2022 hersteld van corona. Ze heeft een geldig internationale QR code. Vaccinaties en herstelbewijs geladen in de Gruenerpass. Daarna gescand met de CheckApp met 2G en dat geeft Prüfung gültig. Test met Einreise 2G+ is niet geldig PCR test geeft een X. Wat gaat hier niet goed, of juist wel goed en is het tonen van de internationale vaccinatie en apart de internationale herstel QR code aan de grens met Oostenrijk voldoende?

… Wat gaat hier niet goed, of juist wel goed en is het tonen van de internationale vaccinatie en apart de internationale herstel QR code aan de grens met Oostenrijk voldoende?

RobSc op 07 feb 2022 22:09

Dat denk/hoop ik dus ook.
En blijkt dus ook geen leeftijdskwestie te zijn. Dacht dat het bij mijn 13-jarige zoon misschien daar aan lag. Maar precies zelfde verhaal bij jouw 21-jarige dochter.

❄️

Hi Rob, dus met je dochter is alles in orde, twee vaccinaties en een herstel die 180 dagen geldig is. Neem aan dat haar tweede vaccinatie net voor de krokus vakantie is verlopen dus dmv het herstel heeft ze een qr die geldige is voor de liftpas en restaurants en hoeft ze ook geen pcr te doen om AT in te komen. AT heeft de geldigheid van de tweede prik verkort maar als referentie zou ja de qr van de tweede prik en qr van het herstel in de gruner pass kunnen scannen en als je dan beide een keer klikt zie je onderaan een datum tot wanneer ze in restaurants mag wat ook de datum is tot wanneer de liftpas geldig gemaakt kan worden…

*bericht bewerkt door Gerjon op 07 feb 2022 22:30

Als je iets verder naar beneden naar het topic help is een 2e vaccinatie een booster gaat, zie je dat verschillende mensen melden dat de app nu geen groen vinkje meer geeft en paar dagen geleden nog wel. Gaat blijkbaar iets niet goed

Je hebt die app toch helemaal niet nodig, er spelen twee zaken a) AT binnen komen b)liftpas kunnen kopen en restaurants/hotel in te kunnen

dit is voor a)

2x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson): PCR test mandatory*
3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed
Recovered: PCR test mandatory**
Recovered, then 1x vaccinated: PCR test mandatory
Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed
Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed
1x vaccinated, then recovered: PCR test necessary**
1x vaccinated, then recovered, then vaccinated: no PCR test needed
2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

voor b) als je laatste QR code geldig is t/m je wintersportweek dan ben je klaar, wil je weten tot hoe lang je laatste QR code geldig is dan stop je deze in de Gruner pass app en klik een keer op de betreffende QR en zie je tot wanneer deze geldig is.

Twijfel je om iets, bel of mail de instantie Ages of bel de liftpas instantie of kijk op de website van je liftpas instantie wat ze nodig hebben om je liftpas te koppelen met je QR (of koop online liftpassen en laat ze thuis bezorgen en koppel ze zelf aan je QR code)…heel simpel dus…

*bericht bewerkt door Gerjon op 08 feb 2022 11:36

Door op coronacheck.nl het internationale bewijs als pdf te downloaden en vervolgens de QR te scannen in Greenspcheck is het voor onze dochter(zie vraag Cellavie hierboven) gelukt om wel een groen vinkje te krijgen bij einreise 2g+. Op dit bewijs bestaat nu 2/1.
We zijn blij!

Plaats een reactie