Booster Noord-Duitsland

Gister naar Leer gereden met mijn zoons (14 en 17) voor een booster. Ondanks dat ik een afspraak had gemaakt en deze ook bevestigd was, zijn we onverrichterzake teruggereden. Meerdere impfstellen bezocht, maar helaas. Ik hoor alleen positieve berichten over Aken, maar dat is bijna 4 uur rijden voor ons. Heeft iemand de houden tip voor ons? Waar kun je als Nederlander nog meer gevaccineerd worden? We vertrekken 18 februari, op de kop af een half jaar na de laatste vaccinaties…

Wat is de reden dat jullie zoons geen booster vaccinatie konden krijgen?

In Wesel is het geen probleem!

In Meppen, naast Emmen. Zonder problemen en zonder afspraak booster gekregen

Op dit forum kun je lezen dat meer mensen geweigerd zijn in Leer. Over Meppen is iedereen positief

*bericht bewerkt door Dedek op 10 feb 2022 16:29

In Meppen, naast Emmen. Zonder problemen en zonder afspraak booster gekregen

Op dit forum kun je lezen dat meer mensen geweigerd zijn in Leer. Over Meppen is iedereen positief

Dedek op 10 feb 2022 16:28

Kun je me vertellen waar precies in Meppen? Ook daar heb ik al meerdere mensen gebeld…

In Meppen, naast Emmen. Zonder problemen en zonder afspraak booster gekregen

Op dit forum kun je lezen dat meer mensen geweigerd zijn in Leer. Over Meppen is iedereen positief

Dedek op 10 feb 2022 16:28

Kun je me vertellen waar precies in Meppen? Ook daar heb ik al meerdere mensen gebeld…

Pnw70 op 10 feb 2022 16:41

Er wordt steeds gevraagd om een Duitse versicherungskarte

Wellicht is het officiële standpunt: geen Nederlanders vaccineren. Dat zullen ze je aan de telefoon dan ook vertellen. De praktijk is gelukkig weerbarstiger….
Dus: niet bellen van te voren en gewoon in de rij gaan staan in Meppen.

*bericht bewerkt door Dedek op 10 feb 2022 16:57

Wij zijn afgelopen maandag in Meppen geweest. Mijn collega met 2 kinderen vanmiddag. Je kan daar zonder afspraak terecht.

Gelukt! Inderdaad in Meppen. De arts zei: ik wil gewoon dat zoveel mogelijk mensen geprikt worden. Maakt niet uit waar ze vandaan komen. 😀 Blij! Bedankt voor de tip

Ik ben van plan ook een booster te halen in Meppen voor mijn zoon van 13 voor de wintersport. Nu lees ik op https://www.emsland.de/buerger-behoerde/aktuell/coronavirus/… dat er door de week geprikt wordt. In andere plaatsen ook op het weekend. Weet een van jullie of dit in Meppen ook kan? Dank alvast!

Wij zijn afgelopen woensdag in Meppen geweest en zijn goed geholpen, was zo gepiept!

De vaccinatie is bij Kulturnetzwerk, Koppelschleuse 19, 49716 Meppen, Duitsland. Daarna naar de St Vitusapotheek (of een andere) voor de qr code.

*bericht bewerkt door Petronella op 11 feb 2022 23:05

Ik ben van plan ook een booster te halen in Meppen voor mijn zoon van 13 voor de wintersport. Nu lees ik op https://www.emsland.de/buerger-behoerde/aktuell/coronavirus/… dat er door de week geprikt wordt. In andere plaatsen ook op het weekend. Weet een van jullie of dit in Meppen ook kan? Dank alvast!

Glods op 11 feb 2022 21:17

In Meppen volgens mij alleen door de week maar ze zijn tot 17.30 uur open. Misschien lukt het om na schooltijd te vertrekken zodat je nog op tijd bent? Onze ervaring in Meppen is ook dat iedereen welkom is. Dit werd ons bevestigd per mail en ook door de arts ter plekke.

Gister naar Leer gereden met mijn zoons (14 en 17) voor een booster. Ondanks dat ik een afspraak had gemaakt en deze ook bevestigd was, zijn we onverrichterzake teruggereden. Meerdere impfstellen bezocht, maar helaas. Ik hoor alleen positieve berichten over Aken, maar dat is bijna 4 uur rijden voor ons. Heeft iemand de houden tip voor ons? Waar kun je als Nederlander nog meer gevaccineerd worden? We vertrekken 18 februari, op de kop af een half jaar na de laatste vaccinaties…

Pnw70 op 10 feb 2022 15:59

Wij zijn vrijdagmiddag in Meppen geweest in navolging van anderen. Dat ging prima, met paspoort, gele boekje en formulier (gezondheidsverklaring en toestemming). Zonder afspraak, wel even spannend want voor ons ook ruim twee uur rijden. Er waren meer Nederlanders, we hoorden van een ander dat hij op andere plekken ook niet geholpen was. Daarna richting centrum voor de apotheek en ook daar keken ze er niet van op. https://www.emsland.de/buerger-behoerde/aktuell/coronavirus/…

We zijn toch op zondag naar Wesel geweest. Was allemaal rustig en vriendelijk. Apotheek Duden (nood dienst) hielp ons prima met de QR. Benieuwd wanneer de booster ook in NL aangeboden gaat worden zodat dit allemaal niet meer nodig is.

*bericht bewerkt door Glods op 13 feb 2022 16:12

Plaats een reactie