Booster halen in grensgebied

Hallo allemaal,

Ik lees hier veel over een booster halen voor een puber in Aken, Wesel of Meppen. Maar ik ben nieuwsgierig of iemand hier een succesvolle ervaring heeft met een booster halen in de grensgebieden. Zoals bijvoorbeeld Bocholt, Ahaus, Borken, Gronau. Ben je daar als Nederlander welkom?

Ik vind het namelijk best spannend; je wil tóch mét een booster naar huis. En niet onverrichter zake naar huis…

In kreis Kleve zijn meerdere Nederlanders weggestuurd. Daar kun je alleen terecht als je kunt aantonen dat je in Duitsland woont of voor werk in Duitsland moet zijn .

Inmiddels kun je die toch in NL halen zonder afspraak? Ik heb de mijne in december gehaald in Herzogenrath, dat is ook grensgebied (net als Aken trouwens), maar ik denk niet in het grensgebied dat jij bedoelt…

Het gaat natuurlijk om een booster voor een puber.

Het gaat natuurlijk om een booster voor een puber.

Soepmetballen op 13 feb 2022 08:41

Vrijdagmiddag in Meppen geweest, zonder afspraak. We hadden daar al meer over gelezen en we wilden niet gokken na een rit van ruim twee uur. Het ging allemaal rustig en vriendelijk, de arts nam de tijd, stelde wat vragen over de vorige prikken. Er waren meer Nederlanders met pubers, net als wij. Maar als ik hem zelf had gewild hadden ze hem ook gegeven. We hoorden van een andere Nederlander dat ze op een paar locaties niet welkom waren.

Bedankt voor je reactie Esther. Maar het gaat mij juist dus niet om Meppen of Aken. Maar die kleinere dorpje net over de grens bij Twente.

Plaats een reactie