Mogen wij wel overnachten in Duitsland?

Ha forummers,

Op 25 februari willen wij vertrekken richting Oostenrijk. Wij willen die dag graag overnachten in Duitsland. Nu lees ik het volgende.

Je wordt als volledig gevaccineerd gezien bij twee prikken, maar om in een hotel te mogen heb je een booster of negatief testbewijs nodig. Je mag ook kunnen aantonen dat je onlangs besmet bent geweest. Echter moet je positieve test wel 28 dagen geleden zijn.

Mijn dochter (15) heeft twee prikken gehad en is daarna nog hersteld. Zij had op 29 januari een positieve test bij de GGD. Dit is 27 dagen voor aankomst.

Mijn vraag aan jullie: interpreteer ik bovenstaande correct en betekent dit dat we niet in Duitsland kunnen overnachten? Of geldt in Duitsland ook de regel dat haar besmetting en dus herstel als booster wordt gezien?

Ik lees graag jullie idee hierover.

Groetjes,
Nikè

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 15 feb 2022 11:09

Ik zou even het hotel mailen. Wij mogen nu gewoon overnachten met onde dochter van 13 die twee vaccinaties heeft gehad en onze zoontjes onder de 12 zonder vaccinaties.
In december ook twee keer gedaan, was geen probleem.

Je dochter voldoet aan de inreisregels met haar vaccinaties.
Regels voor hotels en horeca verschillen per deelstaat. Waar het 2G is zou ze terecht kunnen, waar het 2G+ is, niet.
Dus misschien kun je niet overnachten waar je van plan was, maar wel ergens anders.

Hier staan links met de regels per deelstaat. https://duitslandinstituut.nl/artikel/36312/corona-in-duitsl…

goede vraag! Ik heb even gekeken, maar in Bayern geldt volgens mij 2G voor gastronomie. Ik kan alleen nergens vinden wat dan geldt: of de genezenverklaring (die is bij ons ook te laat) of de vaccinatie (zou wel moeten lukken). Als ik het goed lees is geen booster nodig omdat de vaccinatie (2 prikken) 9 maanden geldig blijft?

Voor ons hetzelfde. Ik heb het hotel gemaild (Beieren) en kreeg als antwoord dat ze 2G testen in hotels. Dus dan zit je goed.

Ik had dus bedacht om pas onderweg een hotel te boeken. Ik weet niet precies hoe laat we vrijdagmiddag kunnen vertrekken en hoe lang ik het volhoud in het donker. Ik denk er nu dan toch maar over om de gok te wagen om op ongeveer 500 km een hotel te boeken. Dan dus te mailen en vragen of ze naar binnen mag.

Bedankt in ieder geval voor al jullie tips en reacties!

Inmiddels heb ik een medewerker gesproken van B&B Hotel Aschaffenburg (Beieren). Hier mag zij inderdaad overnachten op basis van haar vaccinaties.

Ik heb inderdaad ook bevestiging ontvangen van ons hotel in Beieren dat de kids op basis van hun 2 vaccinaties mogen overnachten.

Bij ons hotel in Ulm (baden Württemberg) is de jongste van 6 jaar zonder vaccinaties en test welkom
We testen hem toch wel ivm doorreis

Plaats een reactie