naar Oostenrijk voorjaarsvakantie?

Wij zijn van plan 19 februari naar Oostenrijk te vertrekken, Lermoos. Daar komen we inmiddels 5 jaar
Wij als volwassenen hebben 2 vaccinaties en 1 booster. zou geen probleem moeten zijn
Onze jongste is 2 keer gevaccineerd maar heeft net corona gehad. Als we vertrekken is hij uit isolatie.
Pcr test doen zal nog positief uitwijzen ga ik van uit. en herstelbewijs duurt nog wat dagen.
Wat te doen??

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 15 feb 2022 14:25

Als je nog geen geldig herstelbewijs hebt (krijg je 11 dagen na de positieve test) en geen negatieve PCR kunt laten zien, kun je Oostenrijk niet in volgens de huidige inreisregels. Er is een artsenverklaring die je kan gebruiken als je nog positief test, maar ook daarbij moet de arts tekenen dat de besmetting minimaal 14 dagen oud is.

ja inderdaad…lees ook dat er niet echt gecontroleerd wordt aan de grens…
Dus misschien de gok wagen…
Iemand die weet als je eenmaal in Oostenrijk bent of je dan makkelijk ski’s kunt huren?

Bij ons werd met name bij t kopen van de skipas goed gecontroleerd.

ok…
Als de 11 dagen na positieve besmetting voorbij zijn en je herstelbewijs kan ophalen in de checkapp. is dat voldoende voor het ophalen van een skipas?

wat een stress

ok…
Als de 11 dagen na positieve besmetting voorbij zijn en je herstelbewijs kan ophalen in de checkapp. is dat voldoende voor het ophalen van een skipas?

wat een stress

karin1973 op 14 feb 2022 16:59

Ja, een geldig herstelbewijs na 2 vaccinaties wordt gezien als booster.

Eenmaal binnen geldt 2G, dan is een dubbele vaccinatie voldoende (mits de 2e minder dan 210 dagen geleden gezet is). En anders idd wachten op het herstelbewijs

Hoe oud is je jongste? Onder de 12 hoeven ze geen pcr test te overleggen bij inreizen. Als vaccinaties nog geldig zijn, voldoe je gewoon aan 2g.

Hoe oud is je jongste? Onder de 12 hoeven ze geen pcr test te overleggen bij inreizen. Als vaccinaties nog geldig zijn, voldoe je gewoon aan 2g.

Dedek op 14 feb 2022 18:21

Onder de 12 kan een Nederlands kind nog geen 2 vaccinaties hebben.

Voor het kopen van je skipas hoef je alleen maar 2G te hebben en helemaal geen PCR test of herstelbewijs te laten zien. Afgelopen kerstvakantie is daar nergens naar gevraagd. Wel werd er overal op gecontroleerd. Bij inreizen hebben wij niemand gezien die kwam controleren. Onze dochter haar herstelbewijs gaat 20-2 in en we komen 19-2 aan. We wagen het er maar op. Woensdag is er in Oostenrijk ook weer overleg met wss persconferentie over versoepelingen. Misschien valt het allemaal mee.

Is er grens controle? Ja.

Stelt het wat voor? Nee bij mij en andere kennissen stond(en) er of niemand of 2 sjappies die van het uitzicht aan het genieten waren.

Tevens lees ik op diverse forums dat het grootste deel niet wordt gecontroleerd.

Op de terugweg via de Achensee gereden en bij die grens overgang daar was helemaal niks van controle te bekennen.

Skipas gekocht via een kaartautomaat naast de servicebalie. ID werd niet gecontroleerd had gewoon de QR van m’n buurvrouw kunnen gebruiken (zo ging het in mayrhofen tenminste).

Bij ons werd met name bij t kopen van de skipas goed gecontroleerd.

brakes op 14 feb 2022 16:48

Maar die controleren op 2G en daar voldoet hij aan. Je loopt een risico maar die moet je zelf inschatten.

*bericht bewerkt door marklit op 14 feb 2022 19:48

ok…
Als de 11 dagen na positieve besmetting voorbij zijn en je herstelbewijs kan ophalen in de checkapp. is dat voldoende voor het ophalen van een skipas?

wat een stress

karin1973 op 14 feb 2022 16:59

Dit is een echt grensgeval Karin, letterlijk en figuurlijk :-)
We hebben al lang genoeg thuis gezeten …

Op de site van de ANWB staat dat een herstelbewijs na 11 dagen geldig is in Oostenrijk. Eerst stond daar 14 dagen. Is dat gewijzigd? En ik lees ook dat het in het Engels of Duits moet zijn. Wij zijn alle vier positief getest afgelopen week (de laatste gisteren) en gaan de 27e februari. Weet iemand of het het herstelbewijs dat ik in de app kan downloaden voldoende is? Aangezien de kids geen booster hebben en een pcr test voorlopig nog positief zal zijn volgens de GGD .

dank voor alle reacties
we wagen ws de gok…
hoor ook dat woensdag Oostenrijk weer verder gaat versoepelen maar wat precies geen idee…

Ik zou het goed navragen, want volgens mij moet het herstelbewijs toch echt 14 (of 11?) oud zijn. Ik heb hier op het forum al vaker gelezen dat je een instantie in Oostenrijk kunt bellen/mailen. Ik dacht Ages.

Ik zou het toch goed navragen, want een herstelbewijs moet minimaal 14 (of 11?) dagen oud zijn. Hier op het forum wordt vaker verwezen naar een instantie in Oostenrijk die je kunt bellen/mailen.

als ik t moet zeggen, 11 dagen

zie

Das Genesungszertifikat gilt sechs Monate lang – frühestens vom 11. Tag nach der ersten molekularbiologisch bestätigten Infektion (mittels PCR-Test) eines Krankheitsfalles bis zu 180 Tage danach.

van de site : der grunne pass

Het vaccinatiebewijs van onze dochter (16 jaar) loopt midden in de voorjaarsvakantie af (210 dagen). Weet iemand of de skipas dan geldig blijft?

Het vaccinatiebewijs van onze dochter (16 jaar) loopt midden in de voorjaarsvakantie af (210 dagen). Weet iemand of de skipas dan geldig blijft?

FRMA op 15 feb 2022 23:26

Helaas wordt de skipas op dag 211 gelijk geblokkeerd! Deze info heb ik via de bergbahnen verkregen. Miss veranderd er vandaag nog iets, maar dit is het tot op heden…

@FRMA, als de QR code halverwege je vakantie niet meer geldig is dan werkt daarna inderdaad echt de liftpas niet meer. Je kan hem verlengen door de laatste dagen de Ninja pas te gebruiken en je dochter wat gorgel testjes te laten doen en dan kan ze blijven skiën. Die testjes kan je bij de supermarkten halen of bij de apotheek en vaak is er vlakbij de liften ook een mogelijkheid om te testen.

@FRMA, als de QR code halverwege je vakantie niet meer geldig is dan werkt daarna inderdaad echt de liftpas niet meer. Je kan hem verlengen door de laatste dagen de Ninja pas te gebruiken en je dochter wat gorgel testjes te laten doen en dan kan ze blijven skiën. Die testjes kan je bij de supermarkten halen of bij de apotheek en vaak is er vlakbij de liften ook een mogelijkheid om te testen.

Gerjon op 16 feb 2022 10:53 [@Gerjon](/profiel/gerjon): bedankt voor je bericht, maar voor de 🥷-pas komt mijn dochter niet in aanmerking. Zit niks anders op dan te hopen dat vanmiddag versoepelingen bekend worden gemaakt door de Oostenrijkse regering.

Het vaccinatiebewijs van onze dochter (16 jaar) loopt midden in de voorjaarsvakantie af (210 dagen). Weet iemand of de skipas dan geldig blijft?

FRMA op 15 feb 2022 23:26

Helaas wordt de skipas op dag 211 gelijk geblokkeerd! Deze info heb ik via de bergbahnen verkregen. Miss veranderd er vandaag nog iets, maar dit is het tot op heden…

Maris* op 16 feb 2022 07:13 [@Maris](/profiel/maris): Dank voor je bericht! Was ik al bang voor. Nu maar duimen voor vanmiddag!

Het lijkt erop dat het vanaf as zaterdag 3G wordt voor de skiliften, dus dan kan je dochter testen vanaf moment dat haar vaccinatie verloopt

Het lijkt erop dat het vanaf as zaterdag 3G wordt voor de skiliften, dus dan kan je dochter testen vanaf moment dat haar vaccinatie verloopt

RvRR op 16 feb 2022 11:56

Dat zou fijn zijn. Waar lees je dat?

https://www.oe24.at/oesterreich/politik/oeffnungs-gipfel-all…

RvRR op 16 feb 2022 12:01

Dat ziet er dus goed uit!!!

Plaats een reactie