Welke skischool Bad Hofgastein?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bad Hofgastein

Hallo,
Wij gaan in de carnavalsvakantie naar Bad Hofgastein, we komen daar voor het eerst. Nu probeer ik uit te vinden welke skischool het beste is, ook voor wat betreft locatie. De ene bevindt zich bij de Schlossalmbahn, in het centrum, de andere in het Angertal. Nu is het zo dat opa en oma ook meegaan en niet skiën. We willen graag ergens voor de lunch met elkaar kunnen afspreken. Ik heb het idee dat daarvoor in het Angertal meer mogelijkheden zijn, ook al zouden opa en oma dan de auto moeten pakken. Klopt dat?
Het lijkt er overigens op dat de skischool daar alleen les aanbiedt inclusief ‘Mittagsbetreuung’, terwijl wij dus graag met elkaar zouden lunchen. Iemand daar nog informatie over?
Algemene tips mbt de skischolen of het gebied met kinderen ook welkom :)

Misschien eerst eens kijken welke skischool er nog plek heeft in de voorjaarsvakantie vakantie. Wellicht word je keuze mogelijkheden dan al een heel stuk beperkter. Als blijkt dat je nog wat te kiezen hebt dan kan je je vraag nog even aanvullen.

Er lijkt op dit moment bij beide skischolen nog plek te zijn.

Hoi Maartjek, Wij gaan binnen enkele weken skiën in Bad Hofgastein en zijn ook nog op zoek naar skilessen. Welke skischool heb je uiteindelijk gekozen vorig jaar, en wat waren je ervaringen?
Heeft iemand anders nog een aanbeveling voor ons?

@Krikke ga je dit seizoen nog? Ik weet niet of dat heel verstandig is. Het is al een een tijd veel te warm. Vandaag regende het. De komende dagen vriest het ook 's nachts niet meer. Ik zou een hoger gelegen gebied uitzoeken.
Onder ‘normale’ omstandigheden is Bad Hofgastein overigens wel een erg mooi gebied!!!

Peter Pos

Hoi Maartjek, Wij gaan binnen enkele weken skiën in Bad Hofgastein en zijn ook nog op zoek naar skilessen. Welke skischool heb je uiteindelijk gekozen vorig jaar, en wat waren je ervaringen?
Heeft iemand anders nog een aanbeveling voor ons?

Krikke op 20 mrt 2023 14:35

Hoi, wij zijn in voorjaarsvakantie geweest. Mag ik vragen of je met kinderen of volwassenen gaat?
Als je met kinderen gaat ( die weinig totvgeen ervaring hebben)zou ik voot de blauwe skischool kiezen. Zij hebben een heel mooi kinderland iets verder uit het dorp vandaan, dus wel met auto of bus.
Als je met volwassenen of ervaren ski kinderen gaat zou ik voor de rode skischool
Zij starten gewoon bij de lift in bad hofgastein en hoef je dus niet met auto of bus.

Plaats een reactie