Vaccinatie Frankrijk

@Jorien1983 Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Wat ik me nog wel afvroeg is of er nog een maximale periode zit tussen de eerste Janssen prik en de 2e mRNA prik? Of is dat niet relevant en zit je altijd goed als je korter dan 4 maanden geleden gevaccineerd bent?

Spookie op 20 feb 2022 13:42

Dat laatste. In FR moet je die dose additionelle (dus de 2e prik) eigenlijk tussen 4 en 8 weken na je eerste vaccinatie halen. Doe je dat binnen die termijn, dan blijft je pass vaccinal onafgebroken geldig. Zit je na die 8 weken (zoals voor alle NL’ers het geval is omdat die tweede prik hier een booster is die je pas na 3 maanden kunt halen🙃), dan duurt het 7 dagen na die tweede prik voordat je pass weer geldig wordt. En die blijft dan dus 4 maanden geldig vanaf je tweede prik.
Vervolgens moet je in FR tussen de 3 en 4 maanden na die tweede prik je booster (dose de rappel) halen. Daarvoor heb je dus een maand de tijd. Na die booster is je pass (volgens de huidige regels in FR) ongelimiteerd geldig.
Er staat nergens iets over een maximumtermijn tussen de eerste en de derde prik; het enige is dus dat je (tijdelijk) geen pass vaccinal hebt als je buiten de termijn van 8 weken en 4 maanden zit.

*bericht bewerkt door Jorien83 op 20 feb 2022 15:23

Ik heb gister de proef op de som genomen en mijn QR code in de TAC app gezet. Die geeft aan dat het goed is. De app vierde het zelfs met snippers alsof het een feest is! Dus we kunnen met een gerust hart naar Frankrijk.
Ik hoop dat de anderen met dezelfde vragen nu ook gerust gesteld zijn en lekker kunnen genieten van hun ski vakantie!

null

*bericht bewerkt door Spookie op 21 feb 2022 13:38

Spookie

Waarom ik die TAC app heb geïnstalleerd is het volgende: (Ik weet niet van de strikheid bij controle, maar dan weten we zeker geen oponthoud onderweg te hebben 😉 )

null

@Spookie: Gefeliciteerd!!
Aan de hand van jouw screenshot ben ik gaan zoeken, want ik kreeg in TAC geen ✅️ bij mijn prik van eind dec. en een expiration date van juni 2022.

Nadat ik al mijn certificaten heb weggegooid uit TAC en opnieuw gescand en nu de dec. prik als eerste, werd ik ook direct getrakteerd op het feestje.

Daarna het herstelbewijs en Janssen dan als laatste.
Blijkt dus dat bij scannen van de QR’s in chronologische volgorde de app anders reageert dan in omgekeerd chronologisch? Schiet mij maar lek.

*bericht bewerkt door beek9999 op 21 feb 2022 15:28

@beek9999
Gelukkig dat het nu bij jou ook goed gekomen is. In principe kun je de Corona check app gebruiken (en op internationaal zetten). Maar met de TACver app weet ik nu zeker dat mij vaccinatie in het Franse systeem ook bekend is en dat die goed is.

Spookie

Goedemiddag,

Just to be sure gelet op de enorme onduidelijkheid op verschillende mediums:

Ik heb 2/1 in mijn TAC app staan. (covid gehad (langer dan 6 maanden geleden) en vervolgens 2 keer pfizer vaccinatie die op dit moment nog niet ouder dan 4 maanden zijn).

Nu begrijp ik dat dit voldoende is voor de pass vaccinal. Maar is dit ook voldoende om het vliegtuig in te komen?

Hoor erg graag!

Groet,
Melvin

Plaats een reactie