Le Pic Blanc af als niet-gevorderde?

Wij gaan volgende week naar Alpe d’huez. Natuurlijk wil ik even naar het hoogste punt: Le Pic Blanc. Als ik zo de pistekaart bekijk gaat er alleen een zwarte piste vanaf daar naar beneden.
Dat is te hoog gegrepen voor ons. Kijk ik verkeerd of kun je ook met blauw naar beneden? Of anders gewoon als voetganger zonder ski’s naar Le Pic Blanc?

Als je de “Sarenne” volgt is dit mijns inziens zeker niet zwart wellicht de eerste 100m rood. Ik heb begrepen dat hij als zwart staat aangeschreven omdat het een “erg” lange piste is.

U only live ones

Sarenne heeft best een paar pittige stukken er in, maar is wel de makkelijkste zwarte piste daar.
Afhankelijk van de weersomstandigheden. Het is wel een mooie afdaling maar als ie slushy is makkelijker dan als ie ijzig is.

*bericht bewerkt door Suuski op 19 feb 2022 10:49

Zonder ski’s kan je sowieso omhoog, kies wel een dag met mooi weer en weinig wind. Dan is het prachtig

Geen zorgen. De Sarenne is zwart gemarkeerd maar dat zal voornamelijk zijn omdat hij zo lang is want qua moeilijkheidsgraad zou ik hem eerder rood markeren dan zwart. Laatste kilometers is hij qua moeilijkheid lichtgroen… 😅

hoe lang is het dan skiën voordat je beneden bent?

hoe lang is het dan skiën voordat je beneden bent?

femh op 19 feb 2022 11:38

Check YouTube ook even, veel afdaal filmpjes van de Sarenne. Omstandigheden maken ook giga verschil of het moeilijk of makkelijk is.

ik lees nu dat die 16km is :-) Best een ritje.

hoe lang is het dan skiën voordat je beneden bent?

femh op 19 feb 2022 11:38

Check YouTube ook even, veel afdaal filmpjes van de Sarenne. Omstandigheden maken ook giga verschil of het moeilijk of makkelijk is.

HN65 op 19 feb 2022 11:43

okay gezien… Ik sla hem even over ;-)

Als je een beetje ervaring hebt en parallel kunt skiën moet de Sarenne goed te doen zijn. Alleen 1e gedeelte is wat steiler, word geleidelijk aan steeds minder steil, op t eind bijna vlak.
Le Tunnel is een heel ander verhaal daarentegen (vooral de “instap”).

hoe lang is het dan skiën voordat je beneden bent?

femh op 19 feb 2022 11:38

Check YouTube ook even, veel afdaal filmpjes van de Sarenne. Omstandigheden maken ook giga verschil of het moeilijk of makkelijk is.

HN65 op 19 feb 2022 11:43

okay gezien… Ik sla hem even over ;-)

femh op 19 feb 2022 12:28

Haha verstandig, zelfoverschatting is niet handig daar.

Maar ga zeker bij mooi weer even naar boven, prachtige vergezichten

*bericht bewerkt door HN65 op 19 feb 2022 12:36

Net in Alpe d’Huez geweest! Zelf heb ik geen moeite met zwarte pistes maar had een paar onervaren mensen mee op de pic blanc. Eerste stukje is doorkomen, vooral omdat er veel mensen over een klein stukje gaan. Maar na 200m zwart is de rest een rood tot blauwe piste! Goed te doen als je t rustig aan doet bovenin! Laatste km is voor skiërs rustig
uitglijden! Mooie route!
De tunnel zou ik inderdaad overslaan, deze instap is erg nauw en vaak slechte omstandigheden omdat t eeuwig ijs daar weg smelt en de piste steeds vaker slecht of onbereikbaar is helaas!

Net in Alpe d’Huez geweest! Zelf heb ik geen moeite met zwarte pistes maar had een paar onervaren mensen mee op de pic blanc. Eerste stukje is doorkomen, vooral omdat er veel mensen over een klein stukje gaan. Maar na 200m zwart is de rest een rood tot blauwe piste! Goed te doen als je t rustig aan doet bovenin! Laatste km is voor skiërs rustig
uitglijden! Mooie route!
De tunnel zou ik inderdaad overslaan, deze instap is erg nauw en vaak slechte omstandigheden omdat t eeuwig ijs daar weg smelt en de piste steeds vaker slecht of onbereikbaar is helaas!

Skitiim op 19 feb 2022 16:45

Dank :-) hoe zijn de liften daar? Las wat mopperverhalen…

Plaats een reactie