Apres ski

Voor diegene die de week van 19/02 tot 25/02 naar Oostenrijk gaan, Volgen de apres ski bars,de regels nog altijd strict op? Ik hoop dat ze minder streng gaan zijn mits ze op 5 maart toch opengaan (en er misschien geen controles meer plaatsvinden).
Ik kan het nog altijd niet vatten dat de bar eigenaars in de alpen het allemaal aanvaarden dat ze hun 2 beste weken zomaar verliezen.

De boetes voor uitbaters zijn hoog en in tegenstelling tot in Nederland wordt er streng gehandhaafd, dus controles loslaten kost ze meer dan dat het oplevert. Er zal wel een flinke overheidssteun tegenover staan. Maar heel veel keuze hebben ze niet.

De twee weken krokus zijn niet de beste weken van het seizoen. Veel families zoeken de apres ski namelijk niet op. Ja, drukte op de piste, maar minder druk in apres ski.

De weken na de krokus zijn de beste weken met uitpuilende apres ski. In maart kwam altijd de golf met drinkende en feestende skiërs.

Dit was mijn ervaring tijdens de 3 winterseizoenen die ik in Sölden in een kroeg heb gewerkt. Je kon de klok gelijk zetten dat de eerste week na krokus het gelijk volle bak zou zijn.

Ja was in de Cin Cin ook. Familie/schoolvakanties zijn niet de drukste weken voor de après ski barren.
Ik denk dat ze nu nog redelijk strikt zijn, maar hoe dichter bij 5 maart dat het ook wel iets losser wordt. Veel barren zijn personeel aan t werven dus na 5 maart gaat het weer los

Ik zie de koppen in de kranten over Ischgl en Flachau na de besmettingskroegen in 2020 nog helder voor me. Dat was antireclame. Dat willen ze niet nog een keer.

Wij zijn net terug van een weekje Kirchberg en hier was in het dorp après ski/ nacht horeca echt dicht maar veel ‘gewone’ barren wel gezellig druk, zolang iedereen maar een stoel had (en 00.00u klaar).
De hutten op de berg (dalafdaling) waren minder streng en hier bleven de meesten ook hangen tot 20u ofzo, waar wel gezellige feestjes ontstonden. Ze probeerden wel iedereen op of in de buurt van z’n stoel te houden.

Ok merci voor de feedback. Ik heb deze week ook al paar berichten gelezen, dat ze in sommige bars niet echt letten op maatregelen. Hopelijk komt het toch wat losser

Restrictions run until March 5th … This is on purpose (imo) becuase of the Crocus February Holidays… They do not want a a flare up of the Virus…

Anyway it all starts again for on March 5th for the last few weeks of the season…

They (Bars) are trying to hire staff …but it will be difficult this late in the season … Everywhere is short of staff

Krazy Kanguruh https://www.facebook.com/90701019721/photos/a.10158874016794…

Arlberg

2 weken geleden was de Apres Ski bijna zoals vanouds in Saalbach. Het viel mij reuze mee met de beperkingen. Zelfs nog Live muziek meegemaakt in de Maisalm. Polonaise door de tent en geen gezeur over de mondkapjes. Ook lekker meezingen in de Bergeralm tijdens Happy Hour. Iedereen was er wel klaar mee. Het kan zijn dat er op de berg minder controle was dan in het dorp zelf. Maar gezellig was het wel weer.

One life. Live it.

Plaats een reactie