Met pijn afstand doen van versleten materiaal.

Hebben jullie dat ook? Spijt hebben dat iets van materiaal verleten is en echt weg moet?
Ik heb het nu met sokken. Echt super goedkoop materiaal. Dik gebreid. Geen idee waar gekocht. Altijd warme en droge voeten gehad. Soms nog dure dunne sokken aam gehad. Dat moest het wouwfactor zijn. Nou, nee dus, koude en natte voeten.
En nu… er zit echt geen draad meer aan de hele hak. Ze moeten echt weg. Echt jammer…
Oh en skis. Salomon xwing tornado ti. 35 weken mee geskied. Ze kunnen echt niet meer geslepen. Wat zonde.
Maaaaar… gelukkig. Rossignols getest en gekicht. Gelukkig ook super. En nu nog afscheid nemen van de xwings. …
En jullie ervaringen?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 20 feb 2022 21:06

Xx10

Ik hou vooral van nieuwe spullen en voor het echt oud is is het al weg. Heb alleen m’n eerste snowboard nog bewaard. Een Burton Charger van eind vorige eeuw.

Herkenbaar. Met pijn en moeite afscheid genomen van mijn eerdte El cheapo snowboard van de Makro. Nee, hij kon mij niet meer aan… Maar misschien nam ik hem mee voor de lol toch? Kan toch?

Skibril idem. Ding uit China, met verwisselbare lenzen. Lenzen vol krassen… Maar toch al jaren het gevoel dat ik iets nieuws moet. Nu maar gedaan maar voelde toch niet fijn om gewoon de bril weg te gooien.

Ik gebruik spul tot het écht volledig op is.

Mijn (knaloranje) Peak Performance jack, 9 jaar lang mijn daily driver in zomer en winter en dat ik zeker 10x hebt geplakt en gelijmd, totdat het van ellende uit elkaar viel. (En dat terwijl ik nog een paar echt goede jassen in de kast heb hangen, waaronder een Theta AR en een supermooie Ortovox).

Ik sluit me aan bij @HarmN. Het liefst koop ik elk jaar iets nieuws en zelfs nog wel meer dan ‘iets’. Dit seizoen een nieuw skipak, 3 nieuwe pully’s, 3 paar sokken, een rugzakje (want hee, die oude kleurde gewoon echt niet bij mijn nieuwe pak) en Carv-zooltjes :)
Vorig seizoen (waarin ik vanwege corona niet op wintersportvakantie ben geweest) had ik al een nieuwe jas bij de 2 seizoenen oude broek gekocht, dus dat nieuwe pak was dit jaar eigenlijk echt niet nodig…
Dus nee, mijn 20 jaar oude broek heb ik alleen nog om af en toe te checken of ik er nog in pas, en hoewel dat sinds 2 jaar weer lukt, gaat-ie niet meer mee op vakantie.

*bericht bewerkt door Lotte77 op 20 feb 2022 22:25

Uitrusten doen we thuis wel!

Herkenbaar.
Ik koop graag iets nieuws. Maar het ouds staat hier ook nog gewoon lekker stof te vangen. Met excuses als “ja misschien bij slechte sneeuw kan ik ze nog gebruiken” of simpelweg “sentimentele waarde” probeer ik mijn vrouw uit te leggen waarom die dingen nog steeds ruimte staan te vreten. Oude gore tex jacks die er niet meer uitzien: “prima voor werken in de tuin”.
Tot nu toe slaag ik daar aardig in, maar de stapel komt wel steeds dichter bij kritische grenswaardes. Hoewel dat punt dan weer volgens wederom mijn vrouw al lang geleden is overschreden…😄

Ik bewaar ook altijd veel te veel. Een ski-jas waarvan de rits kapot is hangt nog in de kast. Ook de boekjes van skischoenen die ik al vijf winters heb gebruikt zitten nog in de skischoenen tas.

Ski you later!
"prima voor werken in de tuin". § Hessel op 20 feb 2022 22:40

:-) Ja, erg herkenbaar, zo hebben wij een hele la vol liggen.
Met veel pijn moeten wegdoen: een skislotje. Ding wou niet meer open gaan. Gelukkig zat ie toen niet rond onze ski’s. Thuis nog dagen aan zitten morrelen maar helaas

*bericht bewerkt door Boterham op 21 feb 2022 15:02

Door onze verhuisplannen zijn we rond kerst/nieuwjaar na 12 jaar eens helemaal door ons huis gegaan, van boven naar beneden. Met 1 regel/afspraak, als iets langer dan een jaar niet was aangeraakt of gebruikt gaat het weg. Het is hallucinant hoeveel zooi we verzameld hadden.

Uiteindelijk hebben we meer dan 40 (!!) vuilniszakken afgevoerd en diverse ritten naar de gemeentewerf ons huis weer op orde. Dat deed even flink pijn maar nu ben ik er ontzettend blij mee. Je weet niet wat je voelt als de zooi weg is. Eén uitzondering, wat is gebleven, is mijn verzameling ski plattegronden en landkaarten. Slaat ook nergens op want ik kan ze niet eens lezen zonder leesbril en gebruiken doe je ze ook niet door alle veranderingen maar dat lukte gewoon niet.

Heel herkenbaar! Ik heb nog een (hele) oude knalgele Killy jas in de kast hangen. Te veel sentimentele waarde.
Ik ben ook wat nieuwe skies aan het testen maar iedere keer blijf ik toch weer bij mijn huidige skies.

@francina , we zien hier in Italie weer veel geel. Dus hij kan weer uit de kast. 😃

Xx10

null

Dit is een gedeelte van m’n zolder, waar je dan de boots en Snowboardspullen nog niet op kan zien.
Dat zegt vrees ik genoeg, ik kan moeilijk afstand doen van oud materiaal, maar ben ook nogal vaak getriggerd om iets nieuws erbij te halen.

Kledij is dan weer anders, dat draag ik als het van mij afhangt helemaal af.
Op dat vlak ben ik niet zo moeilijk, en volstaat een instapmodel van een deftig merk zeker.

Van m’n vrouw moest ik net voor covid maar een nieuwe outfit aanschaffen (Vorige had scheuren van net iets te dicht langs de takken te skiën).
Ook maar gedaan, maar stiekem tijdens al de Solo-Corona-trips toch m’n oude outfit blijven gebruiken, wat er dan weer voor ezorgd heeft dat ik vorige trip een ganse dag met een broek die volledig gescheurd was aan m’n kruis rondgeskied heb in Davos, inclusief de voettocht heen en terug tussen Parsenn en Jakobshorn.
Laat ik zeggen dat ik licht uit de toon viel tov. de gemiddelde Davos-ganger…

Afgelopen zondag op mijn eerste dag pakte ik mijn ongeveer 15 jaar oude oakley goggle uit het hoesje en moest ik constateren dat de spiegelende laag van het glas nu echt aan het loslaten is. Gelukkig heb ik een reservebril welke ik dus kan gebruiken deze week. De bril is toe aan de afvalbak maar hij ligt nog hier in mijn appartement omdat ik hem nog niet weg kan gooien… Ik heb in al die jaren toch best veel mooie plaatsen gezien door die glazen.😎

🏂

@FORZAM Mooie collectie!
Ik zou graag zelf ook zo iets starten, al is het maar ter decoratie van de garage ;-)

Het is o zo hard genieten.

Ik heb laatst nieuwe skischoenen gekocht. De oude schoenen zijn opzich nog goed, maar mijn brede voeten zaten er niet zo lekker in. Had de oude schoenen te koop gezet op marktplaats, zelfs voor een heel laag bedrag wil niemand ze hebben.
Weggooien vind ik echt zonde, maar weet niet waar ik ze nog kwijt kan… Iemand een idee of de kringloop winkel of een ski winkel ze nog hebben wilt?
Het gaat om Nordica Speedmachine 10 maat 45 (29 / 29.5).

Haha erg herkenbaar, ik heb jarenlang geskied met handschoenen met gaten er in (regelmatig koude handen dus), alleen omdat ik het echt coole handschoenen vond en ze niet weg wilde doen. Eindelijk dit jaar nieuwe gekocht na 17 jaar. Ook mooi en heerlijk warm, maar toch de oude kapotte nog niet weggegooid 🙃.

Anne Marie

Plaats een reactie