Skidata skipas nog bruikbaar na wassen?

In mijn jas bleek nog een oude Skidata skipas te zitten. Voor het laatst in Noorwegen gebruikt, maar Starjack accepteert het serienummer en ik zou dus deze kaart kunnen opwaarderen. Nu is de kaart een keer meegewassen. Weet iemand of die kaarten daar tegen bestand zijn (uiteraard geen kookwas geweest :-)). Want saldo opwaarderen lukt wel, maar het zou jammer zijn als volgende week het poortje gesloten blijft.

?? 2023

Lijkt me geen issue, de RFID chip zitten binnenin dus die is niet nat geworden. Een beetje warmte (en kou…)zal hem niet stukmaken.

Wel nieuw voor me dat je die kaarten kan hergebruiken… heb een aardig (vergeten in t leveren) passen liggen.

Lijkt me geen issue, de RFID chip zitten binnenin dus die is niet nat geworden. Een beetje warmte (en kou…)zal hem niet stukmaken.

Wel nieuw voor me dat je die kaarten kan hergebruiken… heb een aardig (vergeten in t leveren) passen liggen.

Gerwin op 21 feb 2022 13:47

ALS er statiegeld op zit, kun je ze hergebruiken. De data staat niet op de kaart maar in 't systeem. Gekoppeld aan t kaartnummer, die dan weer op de kart rfid chip staat.

Ik wist wel dat kaarten opnieuw op te laden zijn. Neem jaarlijks mijn kaarten weer mee naar het zelfde resort. Maar kwam er nu achter dat de kaarten van een ander resort van Skidata zijn. Deze leverancier wordt ook gebruikt door Starjack, die dan weer de kaarten levert voor meer dan 100 skigebieden blijkbaar. Na het invullen van het 23 nummerige kaartnummer was deze aan mijn account gelinkt en kon ik hier een nieuw saldo opladen. Doe er je voordeel mee, zeker als je nog een grote voorrad hebt :-)

?? 2023

Wij bewaren de passen meestal als souvenir, een aandenken aan juist die wintersportvakantie.

Plaats een reactie