Vliegen met DOUCHEBAGS skitas via Transavia

Recent heb ik een nieuwe skitas van Douchebags gekocht. De tas is erg degelijk en dat is voor mij prioriteit.
Nou mag ik bij Transavia met maximaal 15 KG sportbagage vliegen. De tas zelf weegt al 4 á 5 kilo!
Wanneer ik mijn skispullen (exclusief kleding als opvulling) in de tas stop zit ik dus al over het limiet heen.
De tas is erg ruim. Hij is er op gemaakt om meerdere paar ski’s of snowboards in te vervoeren. Maar aangezien ik alleen 1 paar ski’s + stokken, 1 paar skischoenen en mijn helm mee wil nemen, ligt alles nogal los.
Nou weet ik dat ze op vliegvelden niet al te secuur zijn met bagage dus vind ik het geen fijn gevoel als alles ‘los’ in mijn skitas ligt. Daarom wil ik het opvullen met wat kleding en misschien mijn wandelschoenen. Nou zit ik met alleen mijn ski materiaal al over het maximale gewicht.
(Het is voor mij niet mogelijk om bijvoorbeeld mijn helm of skischoenen in de handbagage te doen.)
Heeft iemand hier ervaring mee? En weet jij toevallig ook een goede oplossing? Ik vlieg binnenkort vanaf Eindhoven naar Salzburg met Transavia!
Bijgevoegd een foto van mijn ingepakte skitas tot nu toe…

null

*bericht bewerkt door VMVR0205 op 21 feb 2022 14:56

Geen ervaring, maar mijn Fischer Worldcup SC ski’s alleen al wegen 6,7 kg… die 15 kg zit je zo aan…

Geen ervaring met vliegen van ski’s met Transavia, wel met KLM naar canada. Daar had ik mijn skitas ook gewoon vol met kleding. Ingecheckt als gewone koffer (23kg) en dan alleen afgeven bij odd size. Zaten geen extra kosten aan.

Verder vlieg ik vaak met een fietskoffer, dit is ook odd size. Bij transavia betaal je daar meestal €50 heen en €50 euro terug. Kan je wel 32kg mee nemen. Bij KLM is dit bij een fietskoffer bijv maar 23kg. Kortom het wisselt nogal veel per maatschappij. Misschien even contact op nemen met Transavia?

Plaats een reactie