Salomon s Max w8 of de w10 ?

Hoi allemaal. Ik ben aan het kijken voor een paar nieuwe ski’s.

  • vrouw 45 jaar
  • 171 lang
  • 70 kilo 🙈

Ik ski eigenlijk alleen op pistes. Maakt eigenlijk niet uit wat voor piste ( rood /zwart).
Ik ski wel op snelheid maar ben eigenlijk ook wel een luie skiër 🤣 meestal ski ik de piste al naar beneden terwijl ik nog druk doende ben met handschoenen aan te trekken en mijn bril op te zetten ( ik weet het,niet goed)
Een paar jaar op de head world cup rebels i sl geskied 155 lengte.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een paar fijne makkelijk ski’s waar je lekker op kan cruise maar wel met goede grip voor zwarte afdalingen/ ijs.

Heb in het verleden al verschillende ski’s getest en ben geen fan van volkl ,Fischer f19 of stockli. Vond deze ski’s erg agressief bij het insturen ( weet niet meer welke exact).

Drie jaar geleden is op een paar simpele salomons geskied ( geen idee welke dat waren meer) maar die bevielen mij erg goed om lekker makkelijk door verspoorde sneeuw te skiën.

Ok na een lang verhaal is eigenlijk mijn vraag of de salomon s Max w8 op lengte van 162 voldoende grip gaat geven op de steilere ijzige pistes. Of dat ik beter dan de w10 kan nemen.
Ook zat ik een beetje te twijfelen over de lengte aangezien deze geen rocker hebben.

Mocht er iemand zijn die ervaring heeft met deze ski’s dan hoor ik het graag. Dank je.

Mijn vriendin heeft net een set w10s gekocht en getest in trois Vallées. Ze skiet over het algemeen ook vooral op souplesse maar is niet bang voor snelheid en was er heel erg over te spreken, ook door de omgeploegde sneeuw later op de dag en steilere ijzige pistes. Over de w8 kan ik wat dat betreft weinig zeggen. Het beste zou natuurlijk zijn als je ze allebei kan testen om het rechtstreeks te vergelijken. Qua lengte lijkt 162 me prima

ik zou gewoon een paar fijne comfort ski’s nemen als je daar lekker op geskied hebt. niet heel fancy voor de praatjes in de bar but who cares? Als ze je moves zien weten ze wel beter :-) Je kan prima grip op die dringen hebben, mits ze niet te breed zijn en een sidewall hebben. Zie ook de skitest op deze site. Met een w8, een paar elan wingmans of dynastar speedzones ben je ook nog een keer goedkoper uit

*bericht bewerkt door yoguido op 23 feb 2022 23:27

Voor op ijs zou ik de 10 verkiezen boven de 8. Lengte 162 prima.
Maar … Heb je ze al eens getest? Als s max blast skiër vind ik de s max serie fijn. Maar dat geldt niet voor iedereen. Voor hard recht naar beneden zonder bochten zijn ze minder geschikt. Met bochten weer wel.
Verspoord terrein kunnen ze ook, als jij dat kan. Er zit geen rocker op, dat maakt ze denk ik wat minder allemansvriend.

Je beschrijft een beetje dat je een vergevingsgezinde ski wil die het op ijs ook goed doet. De s max vind ik niet super vergevingsgezind, je moet er wel beetje bij blijven.

Kortom. Misschien is t een match, maar ik zou eerst testen

Dank jullie. Omdat ik de laatste jaren wel op wat stijvere slalom ski’s geskied heb en dat dan ook zeker voel in mijn bovenbenen, ben ik gewoon op zoek naar een paar lekkere comfort ski’s die me niet in de steek laten als ik de steilere pistes neem of als je hem is moet laten lopen ( rechtdoor) wanneer dat nodig is.
Eigenlijk het lijstje van yoguido was ook mijn lijstje. Dynastie speedzone S Max of de elan wingman. Zelf dacht ik aan de S Max aangezien die goede ervaringen heeft. Natuurlijk testen is altijd beter. Maar als ik in Landgraaf test vind ik elke ski wel prima daar en in Oostenrijk hebben ze vaak net weer andere series.

Al gedacht aan de Salomon S Force Fx76 of 80 . Door de lichte rocker vooraan sturen ze prachtig in en ze zijn vergevingsgezind
als je wat trager skiet en moet rutschen… Bij hoge snelheid toch zeer veel grip.

Tsja, als je slalomski’s gewend bent kun je goed uit de voeten met de smax10w een prima keuze. Kan in 160 maar zelfs 155 is mogelijk als je iets kleinere radius en wat frivoler wilt.

Hoi allemaal. Ik ben aan het kijken voor een paar nieuwe ski’s.

  • vrouw 45 jaar
  • 171 lang
  • 70 kilo 🙈

Ik ski eigenlijk alleen op pistes. Maakt eigenlijk niet uit wat voor piste ( rood /zwart).
Ik ski wel op snelheid maar ben eigenlijk ook wel een luie skiër 🤣 meestal ski ik de piste al naar beneden terwijl ik nog druk doende ben met handschoenen aan te trekken en mijn bril op te zetten ( ik weet het,niet goed)
Een paar jaar op de head world cup rebels i sl geskied 155 lengte.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een paar fijne makkelijk ski’s waar je lekker op kan cruise maar wel met goede grip voor zwarte afdalingen/ ijs.

Heb in het verleden al verschillende ski’s getest en ben geen fan van volkl ,Fischer f19 of stockli. Vond deze ski’s erg agressief bij het insturen ( weet niet meer welke exact).

Drie jaar geleden is op een paar simpele salomons geskied ( geen idee welke dat waren meer) maar die bevielen mij erg goed om lekker makkelijk door verspoorde sneeuw te skiën.

Ok na een lang verhaal is eigenlijk mijn vraag of de salomon s Max w8 op lengte van 162 voldoende grip gaat geven op de steilere ijzige pistes. Of dat ik beter dan de w10 kan nemen.
Ook zat ik een beetje te twijfelen over de lengte aangezien deze geen rocker hebben.

Mocht er iemand zijn die ervaring heeft met deze ski’s dan hoor ik het graag. Dank je.

Daphne76 op 23 feb 2022 20:41

Behalve dat ik 1cm langer ben ik ook 45 en 70kg 😀. En dit jaar nieuwe s Max 10 162cm. Moest even wennen aan de stijfheid, maar vind ze nu heel fijn en alle varianten sneeuw gehad. Vind wel dat je moet werken, dus geen luie ski’s.

Dankjewel Miriam , dat was eigenlijk wat ik graag wou weten. Aangezien ik op de head al aardig mag werken zocht ik juist een ski waar je ook wat luier op kan skiën😎 ik zou is kijken naar de salomon s force 76 of 80.

De s/force zou ik maar laten zitten. De s/Max serie vind ik aanzienlijk prettiger.

Even een kleine update hier vanuit Oostenrijk. Ik heb de salomon S Max W10 gekocht voor vertrek naar Oostenrijk bij a.s Adventure in een mooie aanbieding voor 419 euro. Nu twee dagen op geskied en nog geen minuut spijt gehad. Super fijne makkelijke ski met uitstekende grip op de harde pistes. De ski laat zich heel makkelijk op de kant zetten maar je kan er ook mee rutchen of omgooien. Heb er van zwarte pistes tot totale kapotte dalafdalingen ( pap) mee geskied en alles gaat zonder moeite. Weinig kracht nodig waardoor aan het einde van de dag het nog steeds makkelijk gaat. Kleinere bochten doet die iets minder graag maar ook dat lukt goed. Absoluut blij met mijn ski’s.
O ja heb hem in 155 genomen voor de wat kleinere radius en speelsheid.

Plaats een reactie