Appartement of chalet gezocht

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Hallo,

Een paar jaar geleden een week in het Hochkönig gebied geskied en dat is ons goed bevallen. Enige nadeel wat we toen ondervonden is dat we in Mühlbach verbleven en daar was destijds ‘s avonds niks te beleven… we zouden deze keer graag in Maria Alm of Dienten willen verblijven. Andere tips ook welkom natuurlijk!
Voor de periode 25 februari t/m 4 maart 2023 zoeken wij (2 gezinnen, 10 personen) het volgende:

  • 3 appartementen met elk 2 aparte slaapkamers, liefst in hetzelfde gebouw.
  • of 1 groot appartement/huis met tenminste 5 slaapkamers en minimaal 3 badkamers.

We zien jullie reacties graag tegemoet!

null
null
null

@Peterpos of bij Hans en Boy?

Dienten Die Alte schule

@Peterpos of bij Hans en Boy?

Elly3 op 02 mrt 2022 19:42

Dank voor de tip Elly, maar ik heb ‘slechts’ twee appartementen, waar je met maximaal 9 personen in kan.
Zou wel kunnen in combinatie met een derde appartement, maar dan is het wel krap als je ergens bij elkaar wil gaan zitten…

Jij hebt meer ruimte ;-)

Peter Pos

@Peterpos, heb al gasten die week, vakantie Noord. Ik dacht in combi met de grote van Boy of die twee van vijf pers.

Dienten Die Alte schule

@Shuffle probeer het eens bij de appartementen van de Dorfstub’n in Dienten.

Dienten Die Alte schule

Heb net even gekeken op website van Dorfstub’n, naartoe te zien hebben zij per appartement 1 slaapkamer. Dat betekent dat je gebruikt zal moeten maken van een slaapbank in de woonkamer. Vroeger geen probleem met de kleine kids, maar met 2 ‘reuzen’ van 22 en 17 is dat niet meer te doen.

@Shuffle, oke dan bij Portis, kijk eens bij https://www.hochkoenig.at/de/urlaub-am-hochkoenig-im-salzbur… vul datum en aantal personen in dan kun je zien wat er zoal is.

Dienten Die Alte schule

Thx Elly! Staan nog niet zoveel op, maar zal de komende weken wel veranderen denk ik…

Inmiddels een accommodatie gevonden voor 2 families, alleen nu een week later…😅
Nog even een vraag qua aanrijden, wat raden jullie aan? Via Muhlbach, via Maria Alm of via Lend? Ik neem aan dat dit afhangt vd weersomstandigheden…
Ik hoor graag van jullie!

Zit je in Dienten, dan zou ik via Sazburg over de A10 rijden en dan bij Pongau de afslag Bischofshofen nemen. Dan niet Mulbach pakken maar doorrijden richting Zell en na het Gasteinertal de afslag Dienten (Embach) nemen. Dat is de snelste route en altijd sneeuwvrij. Dat weekje later had ik ook nog wel ons app vrij 😁⛷️

Dienten Die Alte schule

De meest logische weg is volgens mij vanaf de snelweg bij Bischofshofen eraf en dan via Muhlbach. Via Lend is volgens mij altijd om en via Maria Alm kom je langs veel andere skigebieden, wat op wisseldagen misschien ook niet top is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

I stand corrected: ik zou altijd het advies van een local volgen :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mij werd door de hotel eigenaresse in Maria Alm dat de route via de A12 - afslag Oberaudorf en vervolgens nog 80 km binnendoor te rijden de snelste route was voor de heenreis. Dit was ook de voorgestelde route van mijn navigatie onderweg.
Maar zoals hierboven beschreven is het dus toch sneller om de A10 naar Salzburg te volgen? Goede les voor de volgende keer!

@Bernard dat klopt ook wel want Maria Alm ligt vanuit Dienten weer verder. Mulbach via Bisschofshofen en Dienten het snelste via Lend vooral als er op de Dienter/Filsensattel sneeuw ligt want de kans is dan dat je de sneeuwkettingen om moet. En Maria Alm idd via Oberaudorf. Kan ook voor Dienten wij doen dat als er veel file staat op de weg naar Salzburg

Dienten Die Alte schule

Dank voor de reacties! Ik weet nu wat me te doen staat.
En sorry Elly, we doen wel een borrel in Dorfstub’n tegen die tijd!

Plaats een reactie