advies skigebied volgende winter

Wij zijn ‘per toeval’ in FR La Clusaz belandt, vlugge omboeking ivm corona wetgevingen toen. Wat is dat goed bevallen! De originele boeking was Lermoos maar bij nader inzien blij dat we eens ergens anders zijn geweest. Verandering van spijs doet eten :) mooi dorpje, veel hutjes, mooie pistes, ik zou het zeker eens googlen. Ohja en vanaf Eindhoven 900 km. Succes met je zoektocht!

Frankrijk ben ik ook al naar aan het kijken geweest,maar daar moet je dikwijls het laatste stuk klimmen en met een dochter die ziek wordt in de auto is dat geen pretje 😊

Frankrijk ben ik ook al naar aan het kijken geweest,maar daar moet je dikwijls het laatste stuk klimmen en met een dochter die ziek wordt in de auto is dat geen pretje 😊

Elsvr op 10 mrt 2022 19:25

Op sommige plekken idd, maar deze mag de naam Klim niet hebben. Succes!

Misschien is reizen per bus/trein/vliegtuig een optie als het reizen met de auto ongemakken oplevert.

Naar Le Grand Bornand en La Clusaz zit eigenlijk geen echte klim. Wel een beetje slingeren door een smal dal, maar dat is te vermijden door over Annecy te rijden.

Misschien is reizen per bus/trein/vliegtuig een optie als het reizen met de auto ongemakken oplevert.

JanJ op 10 mrt 2022 19:48

Elke vorm van reizen levert zijn eigen ongemakken op, het is dus zaak om daar omheen proberen te werken 😊
Versta me niet verkeerd,alle gebieden waar we tot nu toe geweest zijn hebben ons leuke vakanties opgeleverd,er is er nog geen enkel geweest waarvan we zeggen dat we daar absoluut niet meer heen willen,maar het is altijd fijn om ervaringen van anderen te horen.Je kan wel een aantal zaken ingeven op de skigebiedenzoeker maar sommige dingen kan je alleen horen van iemand die er effectief geweest is,zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om ook in het dorp nog van de zon te genieten bij mooi weer.Op de berg kan je dat wel zowat overal vermoed ik.
Het probleem is dat we wat verblijf betreft dit jaar echt verwend geweest zijn,het was niet goedkoop maar voor dat extra comfort betaal ik met plezier wat meer.De tijd dat we allemaal samen op een paar vierkante meter vakantie konden en wilden vieren is toch wel voorbij vrees ik,we zijn allemaal nogal gesteld geraakt op ruimte 😊
Ik denk dat ik mijn man toch maar zover ga proberen te krijgen om die extra kilometers te rijden als we dan vinden wat we zoeken.

En overtuig je man minder naar kilometers maar naar reistijd en reisgemak (wel/geen knelpunten etc onderweg, alternatieve routes) te kijken.

Even een update.De keuze is uiteindelijk gevallen op Sankt Johan in Tirol.We hebben even getwijfeld omdat het laag ligt maar hopelijk is dat in de krokusvakantie geen probleem.Vooral het dorp zelf spreekt ons heel erg aan.
Nogmaals bedankt voor alle tips.

Plaats een reactie