Dames ski gezocht voor meer uitdaging.

De afgelopen jaren heb ik geskied op Fischer exhale my style. Heel tevreden over maar ze zijn aan vervanging toe na 9 jaar.

Doordat de kinderen jong waren skiede ik zelf een paar afdalingen per dag en verder op een langzaam tempo met de kinderen mee.
Op dit moment skiën ze me allemaal voorbij en sta ik ook wat meer op de latten. En wil ik wat meer aan mijn techniek gaan werken op de rollerbaan.

Ik ben op zoek naar een dames ski, waar ik zelf goed mee uit de voeten kan, maar waar ik ook meer uit kan halen. (Ik ski nuvoornamelijk rood en blauw op normale snelheid) vergevingsgezind, makkelijk carven en rutschen en waar ik ook op een laag tempo mee de piste af kom met mn jongste van 6.
(Lengte 1.62, gewicht 63 kg)

Niemand een tip?😉

De enige tip, ook naar aanleiding van andere topic over damesski’s, ga e.e.a testen.
Ik zou dan kijken naar de Head Superjoy, of eentje uit de Cloud serie van Atomic.
Ik heb deze vakantie ook op de Volkl Flair SC gestaan, die draait ook makkelijk, of misschien een andere uit de Flair serie.
Ooit een Atomic Redster uit de X-serie gehad die ik heel fijn vond, maar ik weet niet meer welke dat precies was.

Recent wat andere topics over damesski’s geweest, misschien vandaar.
https://www.wintersport.nl/forum/topic/527399

Zelf sinds dit seizoen dolgelukkig met mijn Elan Insomnia PowerShift ski’s.
Ideale pisteski, kan er lekker mee carven, flinke snelheid, uitstekende grip op harde en ijzige pistes.
Ski graag van blauw tot zwart, train/oefen in voorseizoen op de rolbaan.

*bericht bewerkt door Marije77 op 10 mrt 2022 10:44

❄️

kies dan de Atomic Cloud C12 in 1.54, daar zal je vele jaren plezier aan beleven:).

Hi Eliza, afgelopen winter heeft mijn vrouw bij een bevriende winkelier in Oostenrijk nieuwe ski’s uitgezocht. zij heeft eerst de Head Super Joy gedurende een dag of 4 geprobeerd. dat was op zich prima maar te weinig verschil met haar oude ski’s. daarna heeft ze de Power Joy geprobeerd, nieuw uit de doos en het was voor iedereen zichtbaar dat de Power Joy haar veel beter bevielen, meer grip op harde (ijzige) pistes, meer controle bij het sturen van korte bochten, meer vertrouwen en duidelijk meer snelheid. als je de kans krijgt zou ik de Power Joy meenemen in je evaluatie.

Plaats een reactie