Livigno of?

Hallo allemaal,
Ik ben een nog niet zo heel ervaren skiër en dit jaar in Bad Hofgastein en omgeving geweest. Super mooi gebied en mooie pistes, soms wat stijl (ook de blauwe). Ik vond het alleen best druk en vindt het dan nog lastig om te skiën. Ik zoek een gebied dat half maart nog redelijk sneeuwzeker is en niet idioot druk. Zag al wat tips staan over See, Galtur en zo. Ik zou zelf wel graag keer naar Livigno gaan maar ben benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t drukte en moeilijkheidsgraad van de pistes. Alvast bedankt voor de reacties.

Hi sasja,
Misschien goed even erbij te vermelden wat je vervelend vond eb welke (ski) ervaring en nivo je ongeveer hebt.
Mbt je gedachten over see en galtur, ja, top als je al een beetje kunt skien. Je komt hier en wat steilere stukjes tegen (vandaar bij in galtur) veel rood gekleurd op de pistekaart maar allemaal prima te skien met een beetje ervaring. Rustig is t in galtur zeker, zou geen gekke keuze zijn. Als je pasnauntalpas neemt kun je see en galtur combineren en eventueel ook kappl nog even meepakken, al is dat al wat pittiger. Voeg even wat info toe mbt wat je exact zoekt dan kunnen we je op weg helpen

Livigno heeft voor een niet zo gevorderde skier nogal wat moeilijke pistes, rode pistes zijn hier en daar best pittig in vergelijking met Ski Amade.en het is er juist in maart wel druk.

Life is what happens while you were checking your phone

Obertauern !

Ik vond livingo niet uitdagender dan bad hofgastein.

Les Deux Alpes, als Frankrijk op je lijstje staat.

Hoog met goeie sneeuw, veel blauwe pistes (waaronder de gletsjer), overzichtelijk.

Aan het einde van de dag gewoon met de lift naar beneden, want de dalafdaling kan een ramp zijn.

Ik ben een beginnende snowboarder en ben nu 2x een week in livigno geweest, wel in januari.
Livigno is zeker mijn favoriete wintersportbestemming.
Ja er zijn heel wat moeilijke pistes, maar er zijn ook genoeg mooie blauwe pistes te vinden.
Motolino is toch wel mijn favoriete lift, met een hele leuke blauwe piste.
Er is veel afwisseling, van blauw, rood en zwart. Dus zeker voor elk niveau een aantal pistes te vinden.

Denk dat je prima kunt vermaken in Livigno, zowel aan de Mottolino kant als Carosello 3000 kom je prima beneden, Mottolino kant is iets meer blauw dan aan de Carosello kant.
Ligt voldoende sneeuw voor in Maart, ligt hoog en veel leuke dingen te doen na het skieen, Fatbike, winkelen, goedkoop parfum, kleding en drang.
Wij zijn in de voorjaarsvakantie geweest en toen was het redelijk rustig, komen er al wat jaren en kunnen goed vergelijken.
Ik zou zeker een keer gaan, is het nu of voor in de toekomst.

Groeten, Harald

Bedankt voor jullie reacties. Ik kom bijna iedere rode piste af maar wel langzaam. Bij brede en met name niet zulke drukke pistes voel ik mij niet zo comfortabel. Ik word nog steeds beetje zenuwachtig als iedereen mij aan alle kanten voor bij flitst en bij veel drukte is een langzame skiër ook niet zo prettig.

Hoi,
Ik ben ook een middelmatige trage skier. Bij goede sneeuwkwaliteit en brede piste, ben ik op mijn gemak
Voor mij is Obertauern nr 1, ook in Hochgurgl zijn er genoeg pistes die ok waren. Breuil Cervinia is ook leuk. We gaan altijd in april skien en dit zijn allemaal sneeuwzekere skigebieden. Dit jaar proberen we Livigno in april. Toch wat bang omdat ik nu lees dat de pistes moeilijk zijn, terwijl ik ergens anders heb gelezen dat het rood eerder blauw is.
Veel plezier nog.

Plaats een reactie