Gebied gezocht met skischool in het dal

Goedendag!
Ik ga al een aantal jaar met mijn familie in de carnavalsweek op wintersport. De familie bestaat uit 6 volwassenen en 4 kinderen (4-10jaar). Wij zijn altijd met veel plezier naar Tannheim gegaan. Dit gebied is ideaal voor jonge kinderen. Nu de kinderen een beetje kunnen skiën is dit gebied niet echt meer geschikt. Er zijn weinig blauwe pistes en het is erg klein. Voor de gevorderde skiër was dit gebied al niet zo interessant.
Aangezien mijn ouders mee gaan en niet skieën, zoeken we naar een gebied in Oostenrijk waar de skischool zich in het dal bevindt zodat niet iedereen de berg op hoeft. Verder zoeken we een gebied met relatief veel brede, blauwe pistes. Vanaf 30km pistes zou al voldoende kunnen zijn. Laatste wens is een gebied in een omgeving waar mijn ouders niet opgesloten zitten en er (met de bus) op uit kunnen gaan.
Zelf leek mij Lermoos/Ehrwald een gebied die aan de wensen voldeed maar helaas hebben we hier net naast een geschikte accommodatie gegrepen…

Mochten jullie een skigebied weten die hier enigszins aan voldoet dan hoor ik die graag! Heel erg bedankt alvast!

*bericht bewerkt door Giel op 14 mrt 2022 10:37

Berwang? Filzmoos?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Katschberg, Brand, Dienten, Muhlbach, Mittelberg

Dorfgastein

Flachau / Wagrain etc die omgeving?

Fiss? Berta’s kinderland is zowel met de gondel als lopend door het dorp te bereiken.
maar als je kinderen al een beetje kunnen skien, hoe lang zijn ze dan nog in het Kinderland? Mijn 4 jarige ging op dag 3 al de piste op. Dus zoek je een skischool met een verzamelpunt in het dal, zodat je ouders de kinderen kunnen halen en brengen, of zoek je een plek waar je ouders de kinderen kunnen zien tijdens de les?

Gerlos, Michi’s skischule heeft een super leik kinderland midden in het dorp.

Maarja zodra de kinderen wat beter uit de voeten kunnen dan gaan ze ook de berg op

Skiwelt heeft ook veel relatief makkelijke pistes, maar alleen van westendorf weet ik dat het kinderland in het dorp zit.

Je kan ook zelf op de berg gaan zitten, kijk eens naar Riederalp of Bettmeralp in Zwitserland. Je laat je auto in het dal en gaat met gondel en bagage naar boven. Hoofdzakelijk ski in/ski out en klasjes verzamelplaats liggen centraal. Autovrij, en veel wandelpaden. Je bent hier gewoon echt even weg van de normale wereld en skigebied is overzichtelijk. Kinderen hebben van 10u tot 13u les en in die tijd kan je makkelijk zelf het gebied door cruisen. In de middag nog tijd om samen te skien

Fiss? Berta’s kinderland is zowel met de gondel als lopend door het dorp te bereiken.
maar als je kinderen al een beetje kunnen skien, hoe lang zijn ze dan nog in het Kinderland? Mijn 4 jarige ging op dag 3 al de piste op. Dus zoek je een skischool met een verzamelpunt in het dal, zodat je ouders de kinderen kunnen halen en brengen, of zoek je een plek waar je ouders de kinderen kunnen zien tijdens de les?

Suuski op 14 mrt 2022 11:58

Bij voorkeur een plek waar je ouders de kinderen kunnen zien tijdens de les.

Obertauern (en dan in de buurt van de Sonnenlift). Hier ga je volgens mij alles vinden. Accommodaties zijn wel iets duurder.

Goedendag!
Ik ga al een aantal jaar met mijn familie in de carnavalsweek op wintersport. De familie bestaat uit 6 volwassenen en 4 kinderen (4-10jaar). Wij zijn altijd met veel plezier naar Tannheim gegaan. Dit gebied is ideaal voor jonge kinderen. Nu de kinderen een beetje kunnen skiën is dit gebied niet echt meer geschikt. Er zijn weinig blauwe pistes en het is erg klein. Voor de gevorderde skiër was dit gebied al niet zo interessant.
Aangezien mijn ouders mee gaan en niet skieën, zoeken we naar een gebied in Oostenrijk waar de skischool zich in het dal bevindt zodat niet iedereen de berg op hoeft. Verder zoeken we een gebied met relatief veel brede, blauwe pistes. Vanaf 30km pistes zou al voldoende kunnen zijn. Laatste wens is een gebied in een omgeving waar mijn ouders niet opgesloten zitten en er (met de bus) op uit kunnen gaan.
Zelf leek mij Lermoos/Ehrwald een gebied die aan de wensen voldeed maar helaas hebben we hier net naast een geschikte accommodatie gegrepen…

Mochten jullie een skigebied weten die hier enigszins aan voldoet dan hoor ik die graag! Heel erg bedankt alvast!

Giel op 14 mrt 2022 10:36

In Ehrwald zit de (grootste) skischool bovenop de alm… Dus dat voldoet niet aan je eigen wensen. En ik ken Tannheim niet, maar de Ehrwalder Alm is ook maar 27,5 km groot…

Skiwelt heeft ook veel relatief makkelijke pistes, maar alleen van westendorf weet ik dat het kinderland in het dorp zit.

Suuski op 14 mrt 2022 12:52

Toch heeft Skiwelt ook wel de nodige lastigere verbindingsstukken voor als je echt wat verder wilt gaan. En bij de meeste dorpen zit de skischool bovenop de berg. Maar goed, vaak zie je sowieso dat alleen de echte kleine beginners in het dal zitten. De rest gaat al snel de berg op…

St Johan in Tirol zou ook nog een optie kunnen zijn. Niet al te groot, en met kinderland in het dal.

iets verder (niet in Oostenrijk, maar wel goed bereikbaar): Seiser Alm

Glide on!

Mauterndorf - grosseck-speiereck. Skischool Smarty, een top skischool. Mooi wandelpad van dorp naar dalstation, goede oefenpiste bij dalstation. Busdienst vanuit dorp naar omringende skigebieden Katschberg, Fanningberg, Obertauern en naar de dorpen St Michael, St Margarethen, Tamsweg, Mariafarr.
Winterwandelpad op de berg, bereikbaar via Gondel. Samen eten op de berg! Wij zijn er jaren achtereen geweest toen de kinderen kleiner waren ca 4 t/m 15. Ook voor de gevorderden meer dan genoeg uitdaging door de nabijheid (10 minuten) van 3 skigebieden.
Tot slot, het is er nooit echt druk, geen rijen bij de liften.

Plaats een reactie