(Semi) liveverslag Ski Amade Maart 2022

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski amadé

We gaan het eens in een iets andere vorm proberen, het is namelijk nogal zonnig en dus wordt er deze week waarschijnlijk niet tot 16:00 geskied, met andere worden, wellicht tijd genoeg voor een semi liveverslag van de 2e trip dit jaar, wederom naar Ski Amadé.

Het plan was om naar Cervinia te gaan, helaas zorgde een vervelende rugblessure voor de nodige onzekerheid, zodat we ons appartement aldaar moesten annuleren. Kijkend naar de weerkaarten, de wens om niet al te lang in de auto te zitten (de rugblessure is nog niet helemaal weg) en de gemiste gebieden van de vorige keer (Bad Hofgastein en Hauser Kaibling/Schladming/Reiteralm) was het eigenlijk heel simpel: we gaan weer naar Eben im Pongau om de missende gebieden te ‘vinken’.

Na een tussenovernachting in de buurt van Ingolstadt stonden we rond 10:30 op de parkeerplaats bij de Fageralm. Een heel klein gebiedje met 2 trage 2 zitters en een 4 tal sleepliften: perfect voor een eerste dag een paar uurtjes warm skiën. Dit skigebied is vrij uniek in Ski Amadé, want waar de rest van de gebieden een kunstsneeuwvoorziening hebben waar de Dolomieten eigenlijk patent op hebben, zijn hier alleen de dalafdalingen besneeuwd.

De aanloop was slecht. Het is warm geweest, de saharastof is neergedaald, maar toch waren de pistes eigenlijk prima. Natuurlijk: de dalafdalingen hadden op de zuidhellingen snel pap, maar het is half maart en zonnig, dus da’s logisch. De overige afdalingen waren de hele dag lekker hard en fijn om te skiën. Helaas zijn alle liften erg traag en is dit dus niet het gebied om veel meters te maken, maar dat was vandaag niet het doel.

We hebben alle pistes geskied, 2x de dalafdaling gedaan en lekker gelunched op de berg. Tegen 14:30 zijn we afgetaaid, terwijl boven in en tot het middenstation bij de stoeltjesliften de sneeuw nog prima was. Van het saharastof was niet zoveel meer te merken, op de piste. Ook naast de piste zag je er niet zoveel van, behalve op de echte uitkijkpunten (dan zijn de pistes net wat witter).

Conclusie: leuk voor een paar uurtjes, maar meer ook niet. Dat komt met name door de trage liften, want de pistes zijn heerlijk. Zouden ze een paar sleepliften vervangen door stoeltjesliften (hoeft niet eens snel), dan heb je echt een leuk gebied.

Wat foto’s:

null

null

null

De verwachting is dat de temperaturen nog iets gaan stijgen: dat betekent waarschijnlijk dat we wat kortere dagen zullen skiën en misschien soms vooral boven de middenstations zullen blijven. Sneeuw ligt er genoeg, dat is hier echt geen probleem en ook in de dorpen (iig hier in Eben) is het nog best wit. Alleen echte zuidhellingen zijn natuurlijk al wel sneeuwvrij.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het is altijd leuk om je uitgebreide verslagen te lezen. Tof dat je het nu zo doet!
Veel plezier deze week en geniet ervan.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

De drukte schrikt me af.

Scheelt me weer een verslagje van de Fageralm Roy, niets meer aan toe te voegen😉 Leuk dat je verslagjes schrijft!

Ben benieuwd hoe je de andere gebieden gaat ervaren, in Bad Hodgastein ga je in ieder geval meer saharastof tegenkomen, al is het op de piste na een paar keer preppen inmiddels niet meer te merken.

De tweede dag. Zondag, heel zonnig, dus veel locals mogelijk. Na wat ruggespraak met een ander forumlid hier in de regio is het Hochwurzen geworden. Zoals gezegd: we willen een aantal gebieden berg voor berg skiën (of combinaties), zeker ook omdat de echt lage dalafdalingen waarschijnlijk na 10:00 niet meer te doen zijn.

Zo gezegd, zo gedaan, iets voor negenen draaiden we de rustige parkeerplaats bij Pichl op om snel de gondel in te gaan, die je maar zo’n 1100m brengt. Via een lekker harde glijpiste richting het Rohrmoos plateau gegaan om daar de eerste afdalingen te pakken. Het lag er goed bij, dus gelijk door naar beneden (Planai West). Mooie, leuke, afwisselende afdaling, maar nergens moeilijk.

We hebben uiteindelijk wat afdalingen gedaan rondom de snellere lift om daarna de gondel naar boven te pakken (1800m). Die pistes lagen er nog aardig goed bij, al was het iets drukker. Mooie, rode pistes, niet makkelijk maar breed genoeg om lekker je bochten te draaien.

Vervolgens nog even de stoeltjeslift links gepakt. Dat was niet handig, de bijbehorende piste ligt een beetje op t oosten (de rest minder) en dus was het papbuckels skiën. Gelukkig konden we een piste verder nemen, waar de ene helft nog strak geprepareerd was (was afgezet). Wat lekker afdalingen gedaan, soms tot wat verder beneden, maar het werd zachter en zachter. Uiteindelijk rond 14:00 wat gaan eten en afgetaaid.

Conclusie: leuke berg! Wel handig om nog iets vroeger te starten en echt met oosthellingen te beginnen. Natuurlijk is er vrij snel pap, maar niets wat niet bij voorjaar hoort, wat mij betreft.

Komende 2 dagen waarschijnlijk Dorfgastein en Hauser Kaibling, maar eeen oude kuitblessure speelt helaas op dus even kijken hoe dat zich ontwikkeld.

Foto’s!

null
null
null

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Vandaag toonde overigens aan: het wordt een halve dagen ski vakantie. De kilometers maakten we in december, dat is met deze omstandigheden lastiger. Dit wordt genieten van rustige pistes tot aan de lunch en dan vervolgens lunchen en wat drinken op het terras.

Dat wisten we natuurlijk al wel een beetje, dus gelukkig konden we een lekker appartement boeken met een saunaatje.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Alweer die drukte 😉. Leuk verslag . Wat is er met je kuit?

Weet ik niet precies, staat onderin enorm op spanning, was gister al, maar vandaag nog wat erger. Heb ik eerder gehad, maar dat is jaren geleden.

Overigens was het wel drukker dan gister. Nog steeds prima te doen, maar bij de stoeltjesliften wel een stoeltje of drie a vier voor ons.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zo zien onze dagen er momenteel ook een beetje uit; zo vroeg mogelijk starten (Reiteralm was in weekend al 07:45😍🤣) en tot de lunch al je pistes skiën die je wil doen. Daarna is het gewoon klaar en kwestie van lekker een drankje doen.

Klote van je kuit, daar had mijn vrouw in het begin van onze trip ook last van. Is het je achilles die onder spanning staat of echt je kuit zelf? In het eerste geval dan weet ik wellicht de oplossing.

@Roy83 doe je Hochkonig nog aan? Vandaag lagen de pistes er tot in de middag goed bij, werd me verteld. Ben zelf weer eens ergens tegenaan geknald dus mag een tijdje de piste niet meer op. Morgen wordt ook perfect, daarna wordt het snel warmer zag ik in de weerberichten.

Peter Pos

Dank voor de voorpret! We zijn er de komende dagen onderweg (Schladming)!

@peterpos weet ik nog niet. Ik ben er in december geweest, vond het heel mooi! Nadeel nu: je kan niet echt in een stuk blijven skiën en de koningstoer betekent dat je continu naar dalstations skiet, wat met deze omstandigheden niet ideaal is.

Maar ik sluit het niet uit :). Het plan is voor zodirect Hauser Kaibling (ik zal zwaaien @rene ), morgen dan wellicht Dorfgastein (noord/west hellingen en nog onbekend). Donderdag en vrijdag kijken we verder (Reiteralm, Zauchensee, misschien Hochkonig of zelfs Sportgastein, al is die laatste wat ver rijden vanuit Eben).

Gisteren dus helaas niet geskied. Kuit is nu veel beter, na een dagje rust (lekker in de zon en in de sauna op het balkon).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 doe je Hochkonig nog aan? Vandaag lagen de pistes er tot in de middag goed bij, werd me verteld. Ben zelf weer eens ergens tegenaan geknald dus mag een tijdje de piste niet meer op. Morgen wordt ook perfect, daarna wordt het snel warmer zag ik in de weerberichten.

peterpos op 21 mrt 2022 22:54

Klopt helemaal Peter, ik was er gisteren en tot 12 uur perfect. Erg rustig ook. De komende dagen wordt wel fors warmer dus ik zoek het na vandaag nog hogerop (obertauern/ sportgastein), al blijven noord en west pistes tot 12/ 13 overal goed.
Vandaag nog dagje dorfgastein, daar ook west pistes dus lang goed.

Dit was hochkönig gisteren uur of 10.

null

Bedankt voor het verslag, leuk om te lezen hoe de condities in het voorjaar zijn. :) Zeker omdat ik ook altijd in skiamade ski. Ik ski ook vaak in de lente en dat bevalt me goed. Behalve dat mijn ski niet erg geschikt is voor papsneeuw in de middag (Fischer RC4 worldcup). Iemand nog tips voor een goede all mountain ski die uitstekend door de pap heen skiet?

Je maakt me jaloers @Amelm. Mooi beeld van de Zachoff piste, had graag ook nog wat baantjes getrokken :-)
Sportgastein staat al een tijd op mijn verlanglijst, maar het komt er steeds niet van om daarheen te gaan. Hoor er louter goede verhalen over.
@Roy83 Hauser Kaibling vind ik eigenlijk mooier dan Hochkonig. Was er in januari. Wat een heerlijk lange afdalingen heb je daar. Heb in de twee dagen dat ik in Schladming was niet eens alles gedaan. Dus groot gelijk met je keuze voor dat gebied. Geniet ervan!!!

Peter Pos

Het zit er weer op voor vandaag. De kuit was goed genoeg dus we zaten mooi op tijd in de auto richting Haus im Enstall. De grote parkeerplaats laat zien wat een ski industrie het hier eigenlijk is, maar vandaag was het heerlijk rustig.

We begonnen bij de Hofi pistes. Lekker lopende blauwe pistes, waar je lekker aan je gesneden bochten kunt werken. Heerlijk! Snel de dalafdaling meegepakt naar Haus (de rode), maar zelfs die lag er rond 11:00 nog echt prima bij, ondanks dat het 15 graden en Kaiserwetter was.

Daarna bovenin de overige pistes een paar keer gedaan om vervolgens even richting de verbinding met Planai te skiën. Daar ligt nog een prachtige blauwe afdaling met een lange funslope (voor de liefhebbers). Wij houden het bij 1 berg per dag, dus rustig teruggeskied voor een late lunch rond 13:15 en dat was het voor vandaag.

Wat opviel: drukste stuk van Ski Amade (op Flachau na uiteraard), maar om dat gelijk in perspectief te plaatsen: we hadden max 2 minuten wachttijd bij sommige liften, maar als je niet op de lijn van de 4 bergen zit, dan niets.
Op de pistes was het, soms, wat drukker. Aan de grote hoeveelheid hutten en de grote parkeerplaats kan je merken dat het op massa ingericht is: logisch ook, voor iedereen die uit het oosten van Oostenrijk komt is dit het eerste serieuze gebied.

Qua pistes: allemaal brede noordhellingen, die strak geprepareerd waren. Rood en blauw ontloopt elkaar niet zoveel, op hier en daar een wat steiler stukje na die de blauwe niet hebben. Het is een lekker gebied om kilometers te maken, als de sneeuw langer goed blijft. Overigens hadden we wel na de lunch door kunnen skiën, maar we waren lekker vroeg en kom na de lunch het zonnige terras nog maar eens af…

Overigens zie je dat praktisch iedereen zo rond 14:00 wel klaar is met skiën. Ik denk dat dit gebied voor bijna iedereen wel wat te bieden heeft, maar ben benieuwd hoe het in de drukkere weken is. Ook denk ik dat je in het voorseizoen we wat af kan zien door de noordhellingen. Voor deze warme periode is het prima, ondanks dat het laag lijkt (maar volgens mij kan je 2000m in Steiermark niet vergelijken met 2000m in Vorarlberg en 700m al helemaal niet).

Foto’s:

null
null
null

De foto met de gondels is vanaf het terras van de almarena gemaakt, rond 13:00 denk ik. Dat is het dalstation. En voor de volledigheid: ca 15 graden…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@peterpos in december heb ik de Konigstour gedaan en daar was ik wel van onder de indruk. Vind de vergelijking met 1 berg (Hauser Kaibling) wel lastig, maar je kan er geen verkeerde keus maken, dat is zeker :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mooi verslag. Weer van die mega brede racebanen. Is echt alles daar zo breed?

Yup, het meeste wel. Soms zijn er pistes die meer een glijweg zijn, maar het meeste is breed idd.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mooi verslag. Weer van die mega brede racebanen. Is echt alles daar zo breed?

DrPhil op 22 mrt 2022 17:07

Kan na vandaag bevestigen: ja alles is ontzettend breed! Maar genoeg smallere knallers ook hoor. Skigebied heeft me ontzettend verrast (in positieve zin) in ieder geval. Morgenvroeg live update, later dit jaar een Snow Show.

Heute werd het Zauchensee!

Natuurlijk weer op tijd begonnen en geparkeerd op een redelijke lege parkeerplaats in Flachauwinkl. Het gebied heeft noord, oost en west hellingen dus we moesten een beetje plannen.

We begonnen op de oosthellingen. Lekker, brede, relatief makkelijke afdalingen waarna je met een goede gondel (de rosskopfbahn) zo weer boven bent. De uitzichten zijn fantastisch, overal weer! Het centrum van Zauchensee zijn wat hotel maar bovenal een aantal liften, die je alle kanten op brengen. Er zijn ook nog een oude vier en tweezitter te vinden, maar geen idee waarom je die zou gebruiken.

Na een kopje koffie zijn we meer de noordhellingen op gaan zoeken met de antieke Schwarzwandbahn. Een vierpersoonsgondel tot aan het treintje (dat nu niet open is, die is niet voor toeristen). Na een paar rode afdalingen en varianten (met perfecte snelle stoeltjesliften, zodat je niet helemaal naar beneden hoeft) nog even de blauwe 9 gedaan, maar die bleek al teveel zon gehad te hebben en werd daarmee de zwaarste vsn de dag.

Tot slot nog even omhoog met de Tauernkarbahn, maar de zwarte overgeslagen gezien het onderste stukje en dus de, blauwe/rode variant gedaan. Inmiddels was het een uurtje of één en dan is het klaar nu. Lekker gelunched op de afdaling naar Flachauwinkl en toen terug naar ons appartement. Volgens mij was het de Gloneralm oid.

Zauchensee is redelijk bekend, het heeft altijd een winterse uitstraling, genoeg sneeuw en diverse oriëntaties, al denk ik dat het in het voorseizoen wel erg weinig zon krijgt? De pistes zijn niet te moeilijk, ook de rode zijn vaak prima voor iedereen te doen en kennen weinig tot geen rode stukken. De drukte viel nu wel mee, maar dat komt denk ik ook doordat de dalafdaling vanuit Kleinarl naar Flachauwinkl om 9:30 al kapot was en je dus de ‘tochtjes’ mensen vanuit Flachau wat minder hebt. De sneeuw hield het best redelijk, maar ook hier is de les wel: oriëntatie is belangrijker dan hoogte, maar de hoogte zorgt wel voor mooie uitzichten en je skiet echt tussen de toppen in, waar je in bijv de 4 bergen schaukel echt naar een groen dal kijkt.

Ik kom hier vast nog eens terug met betere sneeuw, dan zijn hier een paar lekkere racebanen te vinden denk ik. Voor deze week zijn de plannen nog niet af. Waarschijnlijk een dagje Dorfgastein (noord/west hellingen) en zaterdagochtend nog even 2 uurtjes Altenmarkt, maar de overgebleven dag weten we nog niet. Misschien Reiteralm, misschien nog een dag Hauser Kaibling? Ergens als optie is er ook nog Sportgastein, maar ik weet niet of dat de langere reis waard is (wat nu gewoon vroeg opstaan betekent ;)) als je op de piste blijft.

Bad Hofgastein slaan we over, teveel verbindingen die snel slecht worden.

Foto’s:

null
null
null
null
null
null

De foto door het raampje is gemaakt vanaf het toilet in een hut :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Amelm @Roy83 Burglalm vandaag

null

Dienten Die Alte schule

die gondel in Zauchensee naar de Gamskogel is wel heel erg oud. Zijn er plannen om die te vervangen?

@Amelm @Roy83 Burglalm vandaag [!

Elly3 op 23 mrt 2022 18:38

Ja inmiddels begin je wel echt te merken dat het overal rustiger begint te worden, dat merkte ik 2 dagen terug in Hochkönig en vandaag in Bad Hofgastein behoorlijk.

@Elly3 Ik ben nog een paar keer langs je huis gereden. Ziet er mooi uit, ik gok dat het in de zomer ook prachtig is in zo’n kloof.

@Roy83 leuk verslagje weer. Ik ga morgen naar Sportgastein dus kan je na morgen vertellen of het de moeite is.

*bericht bewerkt door Amelm op 23 mrt 2022 18:48

die gondel in Zauchensee naar de Gamskogel is wel heel erg oud. Zijn er plannen om die te vervangen?

koen_ op 23 mrt 2022 18:38

Geen idee. Hij is wel oud, maar niet traag en met de 2 stoeltjesliften die praktisch naar hetzelfde punt gaan is de noodzaak ook niet zo groot denk ik?
@Elly3 denk dat het bij jullie wel echt rustiger is dan in Zauchensee (en Hauser Kaibling), nadeel van Hochkonig is dat je eigenlijk niet lekker op 1 berg kan blijven (vaak weinig varianten), al spreekt die rust me wel erg aan. Heel misschien gewoon rustig het stuk tussen Muhlbach en Dienten als optie meenemen…wel allemaal noordhellingen volgens mij.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Klopt @Roy83 Fellersbach, Dachegg, Zachof en Burgalm blijven het beste en nu er zo weinig volk is heb je ook niet gelijk de bulten. De Gabuhel om 9 uur gaat nog, maar in de loop van de dag zie je steeds minder skiërs naar beneden komen, boven bij de lift hebben ze een doek gehangen met alleen voor gevorderden, en als je zie wat denkt dat doe ik wel even ;)
Ik werk momenteel bij Agnes van het Almhausl, net boven het laatste stuk piste, die trechter voor de brug dus kijk zo nu en dan even, wij noemen dat de sneuvel heuvel. @Amelm, zomers ook erg mooi hier, en ondanks wij in het smalle gedeelte zitten hebben we van 8 tot 18 zon. Kleinkinderen spelen heerlijk in de beek die er naast ligt. https://www.facebook.com/diealteschule.eu/videos/27965834332…

Dienten Die Alte schule

Klopt @Roy83
Ik werk momenteel bij Agnes van het Almhausl, net boven het laatste stuk piste, die trechter voor de brug dus kijk zo nu en dan even, wij noemen dat de sneuvel heuvel. @Amelm, zomers ook erg mooi hier, en ondanks wij in het smalle gedeelte zitten hebben we van 8 tot 18 zon. Kleinkinderen spelen heerlijk in de beek die er naast ligt. https://www.facebook.com/diealteschule.eu/videos/27965834332…

Elly3 op 23 mrt 2022 19:27

@Elly3 Heerlijk filmpje, goed voor elkaar daar!

En ik verslikte me in mijn drinken voor de sneuvel heuvel🤣 Vorige keer zitten turven toen ik op het terras zat, begin 20 valpartijen waren er dacht ik met een paar vrij erbarmelijke situaties.

*bericht bewerkt door Amelm op 23 mrt 2022 19:39

Nou, overgehaald door @elly3 (en ook toch stiekem zelf ook de latente wens om nog een dagje Hochkonig te doen) zijn we vandaag in Hochkonig geweest. Geen hele konigstour vandaag (hadden we in december al gedaan), maar een halve en dan de lekkere pistes vaker.

Het meest logisch leek ons om in Dienten te parkeren, dan begin je met de meer oost georiënteerde (en iets minder interessante) pistes en dan pak je terug de leuke rode pistes. Zogezegd, zo gedaan.

Parkeren in Dienten ging uitstekend in de parkeergarage en de weg vanaf Muhlbach naar Dienten was schitterend. Veel sneeuw langs de weg, mooie uitzichten, echt winters nog.

De pistes naar Muhlbach waren, op de blauwe pistes na, echt prima, en lekker om te doen. De rode drie is een lekkere piste, met een mooie hellingshoek. De blauwe vier en blauwe 1 waren al snel slush, waardoor we ook de zwarte 1 over geslagen hebben. Wel jammer, in december was hij nog dicht en volgens mij is het een mooie piste, maar niet met slush.

Na een snelle koffiestop begon de terugweg (en daar ging het om), de rode 3, 11 en de zwarte 13 lagen er top bij, geen slush nog, hele fijne, brede, pistes die lekker lopen. Op het eind nog de rode 13 , die was net iets minder, maar rond 13 uur was het ook lunchtijd en dat is in deze week ook gelijk de eindtijd. Heerlijk gezeten bij de Brundlstadl!

Het gebied kende ik al, maar ik moet terugkomen op mijn eerste indruk (dat je eigenlijk alleen heen en weer kan skiën), want op deze manier is het ook een leuk gebied, een halve konigstour en elke lekkere piste vaker doen is erg leuk en je bent, vanuit Dienten, ook vlot in beide uithoeken. Het gebied kent lekkere rode pistes, maar had wel de minste preparatie van alles waar we geweest zijn. Hier was ik door @amelm overigens netjes voor gewaarschuwd :). Dit uitte zich in laden vol bruine vlekken, met remmende sneeuw en op de piste veel hobbels. De sneeuwkwaliteit an sich was prima, de niet op het oosten gelegen hellingen bleven tot 13 uur prima en zelfs harder dan in andere gebieden. In december was het hier overigens uitstekend geprepareerd, misschien verwijt ik de pistedienst iets waar ze niets aan kunnen doen.

Het was rustiger dan op andere plekken, maar niet uitgestorven. Overal konden we direct de lift in, die we meestal met niemand hoeven te delen.

Foto’s:

null
null
null
null
null
null

Morgen Dorfgastein, zaterdagochtend Altenmarkt en dan zit het er weer op. Ondanks de hoge temperaturen (het is in het dal nu 30 graden warmer dan in december), is er tot 13 goed te skiën als je een beetje plant qua oriëntatie. Daarna lunchen en nog een drankje bij een van de talrijke hutten, lekker in de zon, veel beter wordt het niet.

De afstanden en hoogtemeters uit december haal ik niet, maar dan had ik wellicht toch naar Livigno oid moeten gaan. Nu is het gewoon lekker genieten :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De een-na-laatste skidag van het seizoen: Dorfgastein. In december reeds geweest, maar toen vooral aan de Grossarl kant en maar een paar afdalingen gedaan aan de Dorfgastein kant. Je kan daar makkelijk 1100hm per afdaling skiën, met vele varianten, het zijn allemaal noord/west hellingen dus het zag er goed uit!

We waren redelijk op tijd en herkenden direct de ietwat neurotische parkeerwachter van de vorige keer. Plek was er genoeg, dus hopelijk bleef het rustig.

Niets bleek helaas minder waar. We begonnen even in het kommetje bovenin, daar zitten lekkere pistes die niet meer betonhard waren. Qua uitzichten is de blauwe 3 erg de moeite waard. Daarna de rode varianten gedaan toen we opeens geconfronteerd werden met rijen. Niets heel schokkends, max 5 minuten maar hiervoor zijn we niet gekomen in de rustigste week van het jaar!

Snel door naar de pistes die vorige keer zo fijn was, de rode (D)3. Deze was knalhard, eigenlijk te hard om te skiën. Of het met de hardheid te maken had, weet ik niet, maar hier hebben we de enige keer een ongeval gezien (incl helikopter). Dus toen afgedaald richting Dorfgastein. Dat was rustiger, maar nog steeds best druk. De pistes lagen er goed bij, op de stukken rondom kruisingen na (waar iedereen vol in de remmen gaat om te kijken waar ze heen moeten). Die kruisingen waren er veel. Ook de gehoopte hoogtemeters vielen (uiteraard) wat tegen, omdat het onderin gewoon vroeg pap was.

Was dat alles? Nee, het was niet druk maar het niveau en beleefdheid waren beiden ondermaats. Veel gestuntel, onnodig dicht langs mensen, onhandig stilstaan, er was echt een blik van ‘t een of ‘t ander opengetrokken. Was het een slechte dag? Nee hoor, zeker niet! De mooie stukken waren heel fijn, de pistes zijn erg afwisselend en de liften lijken lukraak geplaatst maar zijn eigenlijk erg logisch. Ik denk dat ik vast nog een terugkom, maar niet op een vrijdag en alleen met betere sneeuw.

Op het door @Amelm getipte terras kwamen @Amelm ook nog tegen en hebben we gezellig samen geluncht, wat geen straf was in het zonnetje met 18 graden! Morgen staat Radstadt voor een paar uurtjes op het programma, in de middag vertrekken we weer terug naar Nederland. Ondanks dat we oorspronkelijk Italië plannen hadden (Dolomieten en Cervinia) zijn het uiteindelijk 14 dagen Ski Amade geworden en dat beviel uitstekend!

Alle deelgebieden zijn bezocht, op de gebieden verder het Gasteinertal in na. Ook missen we nog 2 bergen van de 4 Bergen Schaukel, dus we moeten nog een keer terug 😎.

De foto’s:

null
null
null
null

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker
We waren redelijk op tijd en herkenden direct de ietwat neurotische parkeerwachter van de vorige keer. Plek was er genoeg, dus hopelijk bleef het rustig. § Roy83 op 25 mrt 2022 19:05

😂 haha dat klopt helemaal, en laat dat ietwat ook maar weg😉

Was grappig dat jullie achter ons kwamen zitten op het terras, leuk om je/jullie eens in het echt gezien te hebben!

Leuk verslagje weer, qua drukte inderdaad niet de beste dag hier. Wellicht dat na dagen van te hoge temperaturen de noord-west pistes in Dorfgastein toch meer volk beginnen te trekken, of toch de oost Europeanen (met laag skiniveau) die een vakantie hebben🤷‍♂️
De afgelopen keren was het aanzienlijk rustiger dan vandaag in Dorfgastein. Al is de grossarl kant nagenoeg de volle 3 weken dat wij hier zitten (te) druk geweest, toch wel echt een behoorlijk minpunt daar.

*bericht bewerkt door Amelm op 25 mrt 2022 19:41

@Roy83 mooi om te lezen dat je nog een keer naar Hochkonig bent geweest. Jammer dat de zwarte 1 al sinds een week niet meer goed te doen is. Dat is normaliter een heerlijke afdaling.
Maar op de Dachegg en Zachoff afdalingen kun je je makkelijk een (halve) dag vermaken.
Zelf vind ik de pistes in Bad Hofgastein en Snow Space Salzburg (Flachau e.o.) vaak van iets betere kwaliteit.
Ik lees dat je morgen naar Radstadt gaat. Daar was ik in januari 2x een middag (na 's morgens geskied te hebben in Schladming, maar vanwege de hond moesten we vroeg terug). Ook al heb je maar twee lange afdalingen en twee varianten, ik vond het heerlijk skiën daar. Ben benieuwd of je dat ook zo ervaart morgen.
Veel plezier !

Peter Pos

Plaats een reactie