Volkl Racetiger SC V2 of V3 (tweedehands vs nieuw)

Hi wintersporters,

Na veel jaren op instap ski’s geskied te hebben is het nu tijd voor een upgrade. Tijdens mijn laatste wintersport heb ik een weekje wat gehuurd om het een en ander te proberen. Ik was erg enthousiast over de Volkl Racetiger SC. De man van de wintersport zaak raadde mij deze ook aan omdat ik relatief ligt ben voor mijn lengte. Nu is mijn twijfel echter of ik voor gebruikt of nieuw moet gaan.
https://www.crossdock.nl/volkl-racetiger-sc-v2-uvo-geel-zw-s… Ik kan hier de V2 voor 270 vinden

Of hier de nieuwe https://www.ekosport.nl/volkl-racetiger-sc-black-vmotion-10-… voor 440.

Wat zouden jullie doen? Ga je het verschil tussen die V2 en v3 merken?

Of heeft een van jullie nog tips voor waar ik een tweedehands v3 kan scoren?

Thanks!

Ik ken de ski niet, maar vind het prijsverschil tussen tweedehands en nieuw hier zo klein dat ik de nieuwe zou pakken. Zeker als dat ook echt een nieuwr versie is.

Zo oaks hessel zegt, pak dan gewoon een nieuwe.

Edwin van Riel

De Ekosport link is een iets andere ski. Maar voor die 200 euro meer zou ik die nieuwe ski nemen. Niets ten nadele van Crossdock, maar de ex-huurski’s zijn wel behoorlijk gebruikt. En dan kijk je ineens tegen een duidelijk kortere levensduur van de ski aan.

*bericht bewerkt door Bennie op 21 mrt 2022 21:22

Nog iemand die deze ski zeer apprecieert. :-) Minder bekend dan de grotere (en meer “spectaculaire” en dus besproken) broers SL of GS.

Een beetje een buitenbeentje, die SC… geen titanaal lagen, geen experimentele technologie (als je abstractie maakt van de UVO)… wel een heel mooie, goed gebouwde en fijn afgewerkte ski voor de gemiddelde seizoenskiër die een of twee weken per jaar naar de piste trekt.

Makkelijk in te zetten in de bochten (hij heet niet voor niets SC - SportCarver), stabiel - al ski ik hem dan slechts in 165, zeer tolerant en toch geen slak als je hem de sporen geeft. Ideaal voor de skiër die in een groep met mensen van verschillend niveau skiet of met z’n gezin: de SC kan zowel sportief als gemoedelijk geskied worden. En perfect om er het carven goed op onder de knie te krijgen.

Reilly McGlashan heeft er op YouTube een knap verslag van gemaakt, even zoeken op “racetiger sc demo” en je vindt het filmpje.

Ik heb de V1 en qua ontwerp of eigenschappen is ie doorheen de jaren ongewijzigd in de cataloog van Volkl gebleven, lijkt mij. De V1 vind ik qua decor nog steeds de mooiste :-)

Mocht je interesse hebben, ik denk m nu te vervangen door een wat sportievere (en minder tolerante) Rossignol Hero plus. M’n ski’s wax ik na elke skiweek en ze zijn al geslepen, ze zijn in uitstekende staat (nergens krasjes of wat dan ook, 3 weken op geskied).

*bericht bewerkt door Stefan68 op 25 mrt 2022 08:34

Kijk eventueel ook nog even bij de DE en AU aanbieders? Ik ben het vertrouwen en EKOsport, of beter hun vervoerder DPD, vanuit FR wat kwijt geraakt. Laatste 2 bestellingen kwamen met T&T tot Beaune en daarna niets meer. Eerste is zonder melding na weken bij een buur terecht gekomen en andere is nooit aangekomen. Kan toeval zijn of verkeerde bedrijfsonderdeel naar westen van NL. Maar mijn ski’s en andere bestellingen vanuit DE op AÜ altijd keurig en op tijd. Idealo.de is de kortste weg naar succes

Bedankt allemaal! Ik heb de ski’s ondertussen bij een Nederlandse aanbieden gevonden en besteld!

Plaats een reactie