Coronamaatregelen per 24 maart in Tirol (Oostenrijk)

Ik was aan het kijken naar de actuele coronamaatregelingen in Oostenrijk in verband met onze trip zondag naar Ischgl.

Nu zag ik dat de FFP2 mondkapjes weer per 24 maart wordt ingevoerd. Dit betekend dat in alle gesloten publiekelijke ruimte een FFP2 Mondkapje weer verplicht is. Dus ook in de gondels en waarschijnlijk stoeltjesliften. Jammer, maar natuurlijk uiteindelijk een klein ongemak.

Minder leuk is dat waarschijnlijk ook de Apres Ski niet meer in de huidige vorm kan plaats vinden maar aan een tafeltje met zitplaatsen. Dit is trouwens een aanname van mij, zo ging het in iedergeval afgelopen december.

Voor de rest geld er een 3G princiepe om het land in te mogen. Maar zou dit verder tijdens het verblijf niet meer gecontroleerd worden.

Bron: https://www.willkommen.tirol/aktuelle-corona-regeln…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 30 mrt 2022 15:24

Wat een land… proest

Je wil met dat mooie weer toch niet binnen apres skiën, meeste is toch buiten zowel bij Silvretta Bahn als Flimjoch en Pardatschgrat, op de brug bij Nikki"s
Bij ons heb ik hier nog niets van gemerkt dat we in de lift weer een masker op moeten, wel in de winkels nog.

*bericht bewerkt door Elly3 op 23 mrt 2022 19:51

Dienten Die Alte schule

Op de website van Montafon staat inderdaad dat vanaf vandaag het FFP2 masker weer verplicht is in de gondels

ACHTUNG: Ab 24. März ist das tragen einer FFP2-Maske in allen geschlossenen Räumen wieder verplfichtend. Daher ist bei der Benützung von Seil- und Zahnradbahnen und Reisebussen sowie beim Betreten von sämtlichen Kundenbereichen der Tourismus- und Freizeitwirtschaft, Gastronomie und öffentlichen Orten in geschlossenen Räumen und bei Veranstaltungen mit mehr als 100 Personen grundsätzlich eine FFP2-Maske zu tragen.
https://www.montafon.at/de/Service/Corona#anchorcontent-area…

Wilco van Bragt

Ik was aan het kijken naar de actuele coronamaatregelingen in Oostenrijk in verband met onze trip zondag naar Ischgl.

Nu zag ik dat de FFP2 mondkapjes weer per 24 maart wordt ingevoerd. Dit betekend dat in alle gesloten publiekelijke ruimte een FFP2 Mondkapje weer verplicht is. Dus ook in de gondels en waarschijnlijk stoeltjesliften. Jammer, maar natuurlijk uiteindelijk een klein ongemak.

Minder leuk is dat waarschijnlijk ook de Apres Ski niet meer in de huidige vorm kan plaats vinden maar aan een tafeltje met zitplaatsen. Dit is trouwens een aanname van mij, zo ging het in iedergeval afgelopen december.

Voor de rest geld er een 3G princiepe om het land in te mogen. Maar zou dit verder tijdens het verblijf niet meer gecontroleerd worden.

Bron: https://www.willkommen.tirol/aktuelle-corona-regeln…

roblinssen op 23 mrt 2022 12:17

Wij komen net uit St Anton.
Inderdaad moeten er weer mondkapjes gedragen worden hoewel ze lang niet zo streng zijn als in januari.
Verder is er hier en daar weer 3g controle, vooral in het dorp, niet op de piste.
Apres ski is niet beperkt tot alleen maar zitten, als je eenmaal binnen bent mag je gewoon hutje mutje op elkaar staan.
Iedereen baalt er van maar het is niet anders.
Tot 16 april hadden ze het over.
Overigens een heerlijke week gehad!

Vandaag aangekomen in Serfaus. Eerste indruk is dat de lokale bevolking behoorlijk klaar is met de regeltjes. Het begon al in het hotel waar we netjes ons mondkapje op hadden gezet. Nee, nee! Hier binnen hoeven geen mondkapjes gedragen te worden werd ons duidelijk mede gedeeld. De dame van het hotel zei dat ze het zelf wel deed ivm controle, maar wij hoefden het echt niet.
Daarna even kijken hoe de après ski er uit ziet. Dat is dus 3G. Er wordt even snel gekeken naar de reden van de QR, vaccinatie, test of hersteld, en vervolgens apres ski zoals altijd.
In de supermarkt had letterlijk elke medewerker zijn mondkapje op zijn kin.

Ben benieuwd naar de gondels morgen.

Ischgl alle cabine banen met FFP2, ook supermarkten etc. Stoeltjesliften niet.
Wil je jezelf volkomen vol aan het laten lopen in de Schatzi of Kitzloch (jawel) waren er geen regels…
Dat laatste niet aan mij besteed, maar toch met de beroemde twee streepjes thuis gekomen :)

Iemand nog recente ervaringen met maskerplicht & apres-ski. Wordt er aan de ingang gewoonlijk 3G gevraagd of eerder maskerplicht (het is het een of het ander dacht ik). En is het dan net dezelfde 3G als de 3G vereisten om Oostenrijk binnen te komen? Sorry maar het me helemaal niet duidelijk.

Ben nu in Ischgl en de regels zijn als volgt.

Skiën:
Alleen ffp2 masker in de gondels. Stoeltjes liften niet. Ook geen 3g beleid.
Hotel:
Hetzelfde als bij skiën ffp2 in gezamenlijke ruimtes. Hetzelfde geld ook voor restaurants.

Apres Ski.
3g beleid en alleen toegang middels de QR code. Geen mondkapjes nodig.

In serfaus gelden dezelfde regels, maar bijna niemand houdt zich er aan. In de gondels heeft zo’n 20% van de mensen een mondkapje op. In restaurants ook zoiets. Personeel zelf echter meestal niet.
Après ski is 3G, gevaccineerd incl booster, getest of recent genezen. Geen mondkapje nodig en après ski zoals normaal.

Ok, leuk te horen dat apres ski normaal kan 🙂

Plaats een reactie