Nu al te laat met boeken voor seizoen 22/23?

Goedemorgen allen,

Ik ben al een tijdje druk aan het zoeken naar twee accomodaties voor 6 en 8 personen in de periode van 25/02/2023-04/03/2023. Wij zoeken naar een chalet/appartement in Hinterglemm of Königsleiten/Hochkrimml, maar kijken ook in de buurt van deze gebieden.

Dit blijkt knap lastig, zo is bij Chaletsplus en de accomodatie zoeker van wintersport.nl nauwelijks tot niks te vinden voor mijn wensen Ook lokaal zoeken op google maps en mails sturen geeft weinig hoop.

Chaletsplus heeft in de week erna (buiten vakantie) wel tientallen chalets beschikbaar.

Komt dit doordat ik eigenlijk al te laat ben of omdat de eigenaren van de chalets de prijzen nog niet gereed hebben voor komend seizoen?

Dank voor jullie hulp!

Schrijf vooral de lokale VVV even aan. Dat levert echt veel opties op (die zeker niet allemaal via de diverse boekingssites gevonden worden).

Totales Vollidiot

Je bent zowel te laat als te vroeg.
Te laat voor de accomodaties met langere termijn verhuur. Deze zijn of door de verhuurder al vergeven aan de huurders van afgelopen jaar, of aan bestaande klanten van verhuurorganisaties.
Te vroeg voor nieuw aanbod of nieuw onderhandelde contracten. Deze worden vaak tegen de zomer opgemaakt, en komen dus rond augustus beschikbaar.

Van ons appartement in Hinterglemm (meer ontbijt pension, midden in centrum) weet ik dat ze eerst de vaste gasten gelegenheid geven te boeken en daarna pas vrij geven wat er over is. Met name de populaire vakantie weken lijken daarmee al gereserveerd maar kunnen theoretisch weer vrij komen. Meestal pas na de zomer, dus dan zou je nog even geduld moeten hebben. Eventueel kan je wel alvast een mail sturen en op een reserve lijst komen, dan krijg je mail zodra er iets vrij komt.

Chaletsplus heeft de boekingen voor 2022-2023 al sinds midden februari open staan, dus daar zijn de meeste accommodaties voor de voorjaarsvakantie al vergeven inderdaad. Wij konden via hen al geen appartement voor 4 personen in Hochkrimml meer krijgen voor die week toen we tijdens de afgelopen voorjaarsvakantie informeerden.
Voor Königsleiten/Hochkrimml gaf de verhuurorganisatie Arena-Juwel mij per mail aan dat zij per mei/juni de contracten weer rond zouden moeten hebben. Dus die zou je dan nog eens kunnen benaderen

Vanaf augustus/ september wordt aan mensen die inmiddels al geboekt hebben gevraagd of de boeking als bindend beschouwd kan worden. Vaak wordt dan ook om een aanbetaling gevraagd. Juist dan komen er weer veel plekken vrij. Nog even geduld dus. Jezelf vast aanmelden hier en daar kan verder geen kwaad. Succes! Ik hoop dat t lukt.

*bericht bewerkt door AMie op 29 mrt 2022 18:20

Anne Marie

Inderdaad, ik wacht ook altijd met boeken tot september, dan komt er weer een hoop vrij.

Plaats een reactie