Alta Badia - Corvara

We willen met de kids nog een paar dagen naar de sneeuw komende week. Hadden het liefst het zonnetje gezien, maar het gaat op de meeste plaatsen sneeuwen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Alta Badia, meer bepaald Corvara of Colfosco? We maken ons nl een beetje zorgen of de sneeuwcondities nog wel in orde zijn?

Alle opties zijn nog open, dus andere gebieden zijn nog zeker mogelijk zolang er maar goede sneeuw en een beetje zon is zijn we content!

Het is een slecht jaar voor de zuidalpen, dus aan te raden om de noordelijke alpen op te zoeken als je nog niets geboekt hebt.
De condities zijn naar omstandigheden goed, maar de basis is gewoon een stuk minder dan hogerop.
Zag nog goede beelden voorbij komen uit Arosa Lenzerheide bijvoorbeeld.

Merci Bennie, ik ken Arosa Lenzerheide niet, maar ga het zeker bekijken!

*bericht bewerkt door Steffi537 op 03 apr 2022 18:42

Het is prima in de Zuidalpen nu, er is een dumpje geweest.

Als je nu vertrekt heb je inderdaad de beste papieren. Later in de week is de verwachting ook wat meer bewolking.

Inderdaad, maar als ik alle weerberichten bekijk, is het nergens echt zonnig; of mis ik iets?

Hier is een actueel verslag van iemand die er nu zit. Ziet er uitstekend uit. https://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?t=159850…

The older I get, the better I was

Ziet er idd top uit @Onnem Nog even duimen dat 't zonnetje blijft en dan denk ik wel dat we die kant op gaan. Thanks!

*bericht bewerkt door Steffi537 op 04 apr 2022 00:06

Weerbericht ziet er best goed uit ja. Laat je nog even weten hoe het ter plekke was?
Heerlijke bestemming. En als dat in April ook nog zo is moet ik de dolomieten ook maar eens als lenteski-bestemming gaan overwegen.

Totales Vollidiot

Ga ik doen!
Ben er 2 weken geleden nog geweest (Val Gardena/Sella Ronda) en toen waren de conditities gezien het weer nog echt super! Het was dik smeren tegen de zon, maar de hellingen die niet de hele dag in de zon liggen waren echt top!
Zonnehellingen waren tegen de middag pap, maar dat namen we er voor lief bij.

Het seizoen eindigt nu zondag 10/4 voor de meeste plaatsen rond de Sella Ronda, dus ben ook benieuwd wat dat gaat geven qua hutjes etc.

We gaan het meemaken…

*bericht bewerkt door Steffi537 op 04 apr 2022 09:31

Let wel even op dat niet alle liften meer draaien na gisteren. La Crusc is er helemaal uit, Armentorola en Lagazoui ook. Sneeuw genoeg, er is meer dan 30 cm gevallen laatste dagen. Green Pass hoeft niet meer maar nog wel FFP2 masker in ov, dicte liften en restaurants

Gisteren thuis gekomen van 8 nachten bij de Sella Ronda. Na veel warmte en papsneeuw 's middags was de verse sneeuw vanaf donderdag een hele welkome verandering. Denk dat je nog een paar dagen prima kan skieen, de rust is in ieder geval heerlijk!

Sella Ronda voor een lente ski trip zou ik alleen doen als de omstandigheden dat toelaten, en ik vrees dat in “warme” lentes het niet aantrekkelijk genoeg is.

Plaats een reactie