Verkeersboete Duitsland

Wat veel moraalridders hier zeg, bah! We kennen de omstandigheden niet, we waren er niet bij. Als je op reis gaat door Duitsland is het soms erg onoverzichtelijk en zijn er ook wel eens borden op plaatsen waar je niet eens doorhebt dat het een baustelle is.

Mij bekeuring was toen ik lekker aan het doortrappen was, ik zie in de verte het 100 bord en ga van het gas af, direct bij het bordje 100 was ook een flitser en klaar was het. Mijn intensie was goed, de uitvoering wat minder. Er wordt hier gedaan alsof de TS bewust vol gas door de baustelle reed, dit zijn allemaal aannames. Dus geef de TS het voordeel van de twijfel en geef gewoon een antwoord.

Vraagje: is die boete in het Nederlands gekomen? Het moet namelijk in uw moedertaal anders ben je niet verplicht om te betalen. Heb hetzelfde aan de hand gehad, iets te hard gereden in Oostenrijk, 190 euro boete, maar dit kwam aan in het Duits. Heb in het Nederlands geantwoord met een brief dat ik het niet verstond en nooit meer iets van gehoord.

hansvdz op 07 apr 2022 11:05

Wacht maar tot je eens ergens in Oostenrijk wordt tegengehouden(of luchthaven)…ze vergeten je niet hoor.😉

dan58 op 07 apr 2022 14:09

Is ondertss al 10jaar geleden en heb die nummerplaten zelfs niet meer. Ik kom elk jaar meermaals in Oostenrijk dus.

Ik merk wel op dat de Duitsers op bepaalde stukken nogal zwaar overdreven snelheidsbeperkingen invoeren…of beter gezegd; wijzigingen in de toegelaten maximale snelheid.

Op een gegeven moment mag je zo hard als je wil, 1km later is het ineens 80 zonder dat de omstandigheden zwaar gewijzigd zijn.

Als je dan 700 km hebt gereden lijkt me het een menselijke reactie om, als het druppelt, 110 te rijden ipv de aangegeven 80.

(Ik heb het dus niet over baustellen).

*bericht bewerkt door Kasper op 07 apr 2022 21:53

Er wordt hier gedaan alsof de TS bewust vol gas door de baustelle reed, dit zijn allemaal aannames. Dus geef de TS het voordeel van de twijfel en geef gewoon een antwoord.

marklit op 07 apr 2022 21:08

Welke twjjfel? Baustellen worden altijd kilometers van tevoren aangegeven.

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met die beperkingen. En rijdt toch veel in Duitsland. Dus beetje vreemd, ik zie wel genoeg Belgische en Nederlandse nummerplaten telkens voorbij vliegen en snap dat nooit. Ook Luxemburgers trouwens. Trouwens verschillend per deelstaat, mag de politie de eerste 100m - 250m na het eerste bord niet staan flitsen! Dus normaal heb je tijd genoeg… De flitser op de A61 aan de wegenwerken 60km/h t.h.v. de Hunsrück heeft zijn werk gehad deze winter met Belgen / Nederlanders. Ken er ondertussen al redelijk wat die zich laten vangen hebben. :)

*bericht bewerkt door Joy85 op 07 apr 2022 22:31

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met die beperkingen. En rijdt toch veel in Duitsland. Dus beetje vreemd, ik zie wel genoeg Belgische en Nederlandse nummerplaten telkens voorbij vliegen en snap dat nooit. Ook Luxemburgers trouwens. Trouwens verschillend per deelstaat, mag de politie de eerste 100m - 250m na het eerste bord niet staan flitsen! Dus normaal heb je tijd genoeg… De flitser op de A61 aan de wegenwerken 60km/h t.h.v. de Hunsrück heeft zijn werk gehad deze winter met Belgen / Nederlanders. Ken er ondertussen al redelijk wat die zich laten vangen hebben. :)

Joy85 op 07 apr 2022 22:26

Ik rij meermaals per maand in Duitsland en merk dat, ondanks hun keurig imago, dat veel Duitsers ook te snel rijden aan de Baustelle.

Zelf heb ik wel het idee dat de Tempolimit in Duitsland bij Baustelle vroeger veeleer 80km/u was en nu steeds meer 60km/u, ik begrijp wel dat er mensen zijn die zich hieraan laten vangen.

Zelfde met Wallonië, bij wegenwerken aan snelwegen was het vroeger standaard 70, tegenwoordig bijna overal 50.

en eerder algemeen gegeven dat me blijft verbazen. Chauffeurs uit Nederland en België respecteren systematisch de snelheidsbeperkingen in de baustelle niet. Op gedeeltes voor- en na diezelfde baustelle rijden ze opnieuw 120 of 130 en steek ik hen op opnieuw vlot voorbij. § Mathijs! op 07 apr 2022 19:29

Bovenstaande +1. En ook ik ben niet roomser dan de paus en rij ook structureel te hard door die Baustelle. Maar ik ga dan niet lopen jammeren dat het verwarrend zou zijn of niet goed aangegeven. Ik rij vrij vaak in Duitsland en Baustellen worden ver (en dan ook echt ver) van tevoren aangegeven. Als je dit als bestuurder mist dan zit je echt niet op te letten.

En die opmerkingen dat we de omstandigheden van de TS niet zouden kennen. Met 60 km/u overschrijding lijkt me die nuance echt onzin. Dat heeft niks met afremmen of plaatsing van de flitser te maken. Overigens ook vanuit mij geen verwijt naar de TS, want die neemt z’n verlies, maar meer naar degenen die hier menen te moeten opkomen voor iemand die terecht een boete krijgt.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 08 apr 2022 15:22

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Man man man. Iedereen hier weet het weer goed te vertellen hoe een ander zich moet gedragen. Het lijkt de coronadiscussie wel…

Het ENIGE wat de topicopener vraagt is of iemand ervaring heeft met zijn situatie. Hij vraagt niet of iedereen hem wil ver- of beoordelen of wat dan ook. Vermoedelijk weet hij zelf ook wel dat hij fout zat. En vermoedelijk baalt hij hier ook van. Hij vraagt ook niet om tips om hier onderuit te komen of wat dan ook. Slechts of iemand er ervaring mee heeft omdat hij nu 2x gestraft lijkt te worden voor vermoedelijk 1 vergrijp. Niet meer en niet minder.

Een eerder algemeen gegeven dat me blijft verbazen. Chauffeurs uit Nederland en België respecteren systematisch de snelheidsbeperkingen in de baustelle niet. Op gedeeltes voor- en na diezelfde baustelle rijden ze opnieuw 120 of 130 en steek ik hen op opnieuw vlot voorbij.

Je houdt je aan de toegelaten snelheid (indien voorhanden) én je vermijdt vervelende boetes. Ik blijf het fascinerend vinden.

Met mijn reactie wil ik trouwens geen steen gooien naar de TS, het gaat me meer over het algemene fenomeen.

Mathijs! op 07 apr 2022 19:29

Daar verbaas ik me niet alleen in duitsland over maar ook hier in Nederland.
Ben vaak voor 6 uur smorgens en na 19:00 's avonds nog op de weg en waar je dan 100km/u mag, rijden ze bv 115km/u en een stukje verder waar je dan 130km/u mag haal ik ze dan weer in omdat ze nog steeds 115 km/u rijden???

Hakuna Matata

Een eerder algemeen gegeven dat me blijft verbazen. Chauffeurs uit Nederland en België respecteren systematisch de snelheidsbeperkingen in de baustelle niet. Op gedeeltes voor- en na diezelfde baustelle rijden ze opnieuw 120 of 130 en steek ik hen op opnieuw vlot voorbij.

Je houdt je aan de toegelaten snelheid (indien voorhanden) én je vermijdt vervelende boetes. Ik blijf het fascinerend vinden.

Met mijn reactie wil ik trouwens geen steen gooien naar de TS, het gaat me meer over het algemene fenomeen.

Mathijs! op 07 apr 2022 19:29

Daar verbaas ik me niet alleen in duitsland over maar ook hier in Nederland.
Ben vaak voor 6 uur smorgens en na 19:00 's avonds nog op de weg en waar je dan 100km/u mag, rijden ze bv 115km/u en een stukje verder waar je dan 130km/u mag haal ik ze dan weer in omdat ze nog steeds 115 km/u rijden???

Sleghie op 08 apr 2022 21:18

Wat is daar mis mee om gewoon lekker de cruisecontrol op 110 of 120 te zetten? Als ik geen haast heb dan doe ik dat ook regelmatig. Heerlijk ontspannen rijden zo.
Uiteraard doe ik dat niet bij wegwerkzaamheden. Maar zet daar de cc op de daar geldende snelheid.

Übung macht den meister!!!

Precies, zet dat ding op 120 of 130 waar dat kan en lekker relaxed tuffen. Zeker tegenwoordig met de adaptive cc. Harder rijden waar mogelijk levert niet echt veel tijdwinst meer op en vreet bovendien brandstof, tegenwoordig ook best de moeite waard hahaha. Afgelopen week de (voor mij) duurste diesel ooit getankt, eur 2.39 per liter, bizar.

Edwin van Riel

Ach …. stop die flitsbak gewoon in de dakkoffer en dan, sneller dan toegelaten, wegwezen! Zo doe ik het altijd 😉
https://www.hln.be/buitenland/radar-van-30-000-euro-gestolen…

*bericht bewerkt door Hupla op 09 apr 2022 08:32

Ach …. stop die flitsbak gewoon in de dakkoffer en dan, sneller dan toegelaten, wegwezen! Zo doe ik het altijd 😉
https://www.hln.be/buitenland/radar-van-30-000-euro-gestolen…

Hupla op 09 apr 2022 08:31

Hahaha cool😎

Anne Marie

Plaats een reactie