Hoog gelegen skigebieden voor beginners

Hallo iedereen,
De winter lijkt heel ver weg nu met dit mooie weer, maar dus hoog tijd om aan de komende winter te denken (of zelf al beetje laat).
Ik had graag eind dit jaar (oudjaar en eerste week van januari) gaan skien.
Ik ben dus op zoek naar een skigebied dat hoog genoeg ligt, en anderzijds zijn er dit jaar ook beginnende skiers mee waardoor er dus voldoende blauwe pistes moeten zijn. En tot slot bijkomend nog voldoende uitdaging voor de reegd goed geoefende skiers.
Ik heb zelf al beetje gezocht, maar laatste probleem is het vinden van een vrij appartement (dat betaalbaar is een modaal gezin ;-) )
Alvast bedankt voor de ideetjes.
Enjoy summer

De meeste skigebieden zijn prima skibaar eind december (is ook hoogseizoen he).
Dat hooggelegen kun je volgens mij best wat loslaten.

Ik kan me van de “slechte” jaren in bijv. skiwelt of kirchberg nog herinneren dat de pistes prima waren alleen daarbuiten was het groen en modderig…En beide zijn echt laaggelegen gebieden.

Ik zou ook wat rondkijken naar accomodaties wat verder buiten de echte kernen. Vaak is een wat slaperig dorpje op 10 minuten afstand van een echte wintersportplaats een flink stuk goedkoper. Alleen moet je dan wel met de bus of auto naar de hotspot…

Totales Vollidiot

Is inderdaad niet echt bepaald laagseizoen. Zat eerst te denken aan Les Arcs dat vanaf begin/half december open is, maar het gaat dus echt pas om kerstvakantie. Dan kun je bijna alle gebieden wel kiezen.

Precies, iig alle gebieden waar ze over sneeuwkannonnen beschikken. Die zijn zeker eind december wel in werking. Betaalbaar is een ander dingetje, want wat is betaalbaar🙃? Wintersport is sowieso niet goedkoop en prijstechnisch verbetert het vooral buiten het hoogseizoen cq de schoolvakanties enigszins, maar dat valt vermoedelijk buiten de categorie modaal gezinnetje 😊.

Anne Marie

Le Grand Bornand is verrassend goed betaalbaar en eventueel uit te breiden met La Clusaz. Nog voordeliger zit je in St. Jean de Sixt.

Wij waren afgelopen januari op de Kronplatz. De sneeuw was helemaal prima. We verbleven in Niederrasen, dat is 10-15 minuten met de skibus naar de lift in Olang. Betaalbare appartementjes weet ik niet, maar het hotel was relatief goedkoop in vergelijking met hotels met dezelfde faciliteiten in Oostenrijk, dus misschien geldt dat ook voor appartementen.
Misschien is St Johan in Tirol nog een optie, de meer gevorderden kunnen dan naar Kitzbuhel rijden.

*bericht bewerkt door Suuski op 05 mei 2022 08:56

Dan zou ik al snel kiezen voor een verblijf in Ortisei. Garantie op goede sneeuw (nergens betere kunstsneeuw mocht het nodig blijken), voor de beginners is het skigebied Seiser Alm ideaal, de gevorderden kunnen via de connectie met de Sella Ronda hun hart ophalen. Het prijsniveau is in Italie in het hoogseizoen altijd relatief gunstig omdat het verschil tussen hoogseizoen en laagseizoen hier veel kleiner is.

Ik ben afgelopen winter in Tux geweest, dat kan ik ook aanraden. Boven bij de Rastkogel zijn een aantal mooie blauwe pistes en mocht de sneeuw daar tegenvallen dan is er nog altijd de Hintertuxer gletsjer waar je naartoe kan.

Les Menuires of Val Thorens?
Heel veel pistes, dus ook veel blauwe.
Met nieuwjaar zou ik het idd vrij hoog gaan zoeken, anders heb je toch het risico dat je op witte linten in een bruin landschap skiet, wat nu niet echt bevorderlijk is voor het vakantiegevoel.
Het is wel één van de drukste weken van het seizoen, maar als je begint te zoeken op het moment dat de appartementen voor de winter vrijgegeven worden moet je zeker iets bruikbaars vinden.

Plaats een reactie