Gele gentiaan

null

Onderweg deze tegen gekomen vandaag. Dat belooft! 😬😬😬❄️❄️❄️

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 29 jun 2022 11:26

Dat lijkt me de Gele Toorts.

Dat lijkt me de Gele Toorts.

Frank66 op 27 jun 2022 11:57

Verpest het nu niet 🤣🤣🤣🤣

Zie nu al uit naar komende winter 😛😛❄️❄️❄️❄️

Dat is ook een groot geel kuiken… Weet niet of dat nog iets doet met de sneeuwverwachting voor deze winter.
Een kanarie maakt nog geen winter.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik zag de gele gentiaan verleden week op de route des cretes in de Vogezen en deze was ongeveer 0,5 meter

Ik zag de gele gentiaan verleden week op de route des cretes in de Vogezen en deze was ongeveer 0,5 meter

Marco68 op 13 jul 2022 22:30

Ik ben inderdaad al heel benieuwd wat @rogier en anderen zijn tegengekomen wbt de Gele Gentiaan. Ik zie al wel wat foto’s op FB over gentianen in de Vogezen, maar nog niets in de Alpen… Toch altijd leuk voor de voorpret :-)

Om de één of andere reden kan ik geen foto uploaden. Maar de gele gentiaan in Chartreuse was al wel een meter. We kwamen er ook best veel tegen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe de Gentianen van de West-Franse Alpen zich verhouden tot het officiële meetstation in de Zuid-Franse Alpen.

Ik mis geloof ik iets. 🤔 Is er voor de gele gentiaan een verband (of een mythe) met het weer, sneeuw en dus wintersport? Kan iemand me even bij scholen? 😅

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Ik mis geloof ik iets. 🤔 Is er voor de gele gentiaan een verband (of een mythe) met het weer, sneeuw en dus wintersport? Kan iemand me even bij scholen? 😅

Nick_Lobé op 17 jul 2022 10:33

De hoogte van de gele gentiaan in de zomer zou de sneeuwhoogte in de winter voorspellen 😬

Ik mis geloof ik iets. 🤔 Is er voor de gele gentiaan een verband (of een mythe) met het weer, sneeuw en dus wintersport? Kan iemand me even bij scholen? 😅

Nick_Lobé op 17 jul 2022 10:33

De hoogte van de gele gentiaan in de zomer zou de sneeuwhoogte in de winter voorspellen 😬

Andrasj op 17 jul 2022 10:53

Oh, hahaha. Nou, laat maar flink groeien dan dat plantje!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Here you go Nick, al jaren een traditie: https://www.wintersport.nl/weblog/26/09/2021/zoveel-sneeuw-g…

Here you go Nick, al jaren een traditie: https://www.wintersport.nl/weblog/26/09/2021/zoveel-sneeuw-g…

Rene op 17 jul 2022 12:06

Mooi verhaal René!
Ik hoop dat ze deze zomer bij Rogier boven het hoofd uit gaan komen en zal het volgen.
Kan ik met deze “wetenschap” rekening houden bij het boeken, hahaha!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Dat er nog niemand op het idee is gekomen om een live-webcam op zo’n gentiaan te plaatsen. Misschien iets voor jou @Rogier?

Bla, bla, bla.

Dat er nog niemand op het idee is gekomen om een live-webcam op zo’n gentiaan te plaatsen. Misschien iets voor jou @Rogier?

bartvwg op 19 jul 2022 13:46

En dan wachten tot iemand hem om maait. Dan richten we een actiegroep op en hangen de vlag 90 graden gedraaid. … O wacht dan doen die Fransen toch al.

null

Dit was een flinke. Col du Chaussy, eind juni.

*bericht bewerkt door Pino op 27 jul 2022 11:45

Ik vroeg het me net af toevallig. Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die hiermee ‘bezig’ is. Laat em voor nu maar even lekker doorgroeien

null

Dit was 2 weken geleden op de Mont-dore/Superbesse.
Het gele was er wel wat vanaf trouwens…

Oh jee, dat betekent dat er weer woestijn zand gaat komen.

Oh jee, dat betekent dat er weer woestijn zand gaat komen.

Dinictus op 30 aug 2022 15:56

Of juist niet… :-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie