Sikkels kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Wij gaan met een groep skiën en willen de kids tussen 3 en 9 op les doen. Vooral voor de kleinsten willen we een leuke skischool waar ze in het Nederlands voor het eerst kennis kunnen maken met sneeuw en skiles. We zitten in een huis precies tussen Zell am See en Kaprun in dus kunnen beide kanten op. Ik lees dat in Kaprun een speciaal kinderland is en Zell am See heeft een bambilift en lijkt ook leuk op kids gericht. Heeft iemand ervaring met deze gebieden en kun je adviseren in welk skigebied wij het best lessen kunnen boeken?

Tegenwoordig zijn bijna alle gebieden wel uitgerust met een kinderland(je) , maar er zijn niet veel skischolen die les geven aan 3jarigen. Zo’n bambinikurs is dan vaak maar een of twee uurtjes. Sommige skigebieden bieden wel kinderopvang aan, maar niet perse met Nederlands(sprekend)e leidsters, maar in het hoogseizoen wel met andere Nederlandse kindjes. Geen ervaring met dit gebied, maar ik zou eerst eens de website van de skischolen en het gebied afzoeken naar waar je met je 3jarige terecht kunt.

Kaprun heeft inderdaad een “kinderland” , maar dit ligt afgelegen van de maiskogel. De Gletsjer is dan nog een ander verhaal.
Persoonlijk zou ik kiezen voor Zell am See, meer toegankelijk voor kleine kinderen. Veel meer afleiding.

Plaats een reactie