Skigebied/-dorp; drie categoriën: Beginner & kind, Gevorderde en Wandelen/winkelen/arreslee, et c

Ben op zoek naar een skigebied/sfeervol dorp met leuke variëteit aan winkels, restaurants en dergelijke, waar beginnende skiërs goed uit de voeten kunnen, voor onze dochter (10 jaar) een leuk skikinderdorp en dito klas én waar een gevorderde gevarieerd kilometers kan maken. Verder waar er ook leuke alternatieven zijn als diverse wandelroutes, op pad met een arreslee en andere leuke activiteiten voor ochtendjes/middagjes weg.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 14 jul 2022 20:43

Nog voorkeuren voor een bepaald land/regio?

Dan raad ik Zermatt aan, en wel in het bijzonder het Riffelalp Resort.

Ik denk dat de Franse skigebieden die voornamelijk als station in de bergen zijn gebouwd wel enige wandelroutes bieden maar geen hele lange routes zonder flink te moeten klimmen.
Ik heb ervaring met Val D’ísere en daar heb je enorm veel winkels en restaurants en genoeg beginnerspistes maar ook als Espace Killy in zijn geheel genoeg kilometers om te maken!
Het is een van de mooiste skidorpen die ik tot nu toe heb gezien maar wel veel luxe met activiteiten die daar bij komen.
Maar anders dan dat kan ik je niets adviseren als frankrijkganger.

Nog voorkeuren voor een bepaald land/regio?

Bennie op 13 jul 2022 22:26

Staan open voor alles.

Dan adviseer ik je eerst even wat in te lezen op alle middelgrote en grote gebieden, want de lijst is eindeloos. Als je dan een idee hebt wat je een beetje aantrekt, dan kunnen we gerichter tips geven.
Verder belangrijk: Wanneer ga je, wat voor accomodietype zoek je en wat is je budget (laag/midden/hoog is genoeg).

Dan adviseer ik je eerst even wat in te lezen op alle middelgrote en grote gebieden, want de lijst is eindeloos. Als je dan een idee hebt wat je een beetje aantrekt, dan kunnen we gerichter tips geven.
Verder belangrijk: Wanneer ga je, wat voor accomodietype zoek je en wat is je budget (laag/midden/hoog is genoeg).

Bennie op 14 jul 2022 11:34

Dank voor je reactie. Om op eerdere reactie terug te komen. Er is een lichte voorkeur voor Oostenrijk.

Dan adviseer ik je eerst even wat in te lezen op alle middelgrote en grote gebieden, want de lijst is eindeloos. Als je dan een idee hebt wat je een beetje aantrekt, dan kunnen we gerichter tips geven.
Verder belangrijk: Wanneer ga je, wat voor accomodietype zoek je en wat is je budget (laag/midden/hoog is genoeg).

Bennie op 14 jul 2022 11:34

Dank voor je reactie. Om op eerdere reactie terug te komen. Er is een lichte voorkeur voor Oostenrijk.

Xandel op 14 jul 2022 11:48

In dat geval: Serfaus

Laat ik dat aanvullen met Fugen, Radstadt, Neukirchen (aanvullen naar skigebied Zillertal Arena) en St. Gallenkirch.

Flims kan ook leuk zijn, evenals Ortisei.
Kleiner maar zeer prima is Kleinwalsertal. Geen koetsen gezien, maar La Clusaz is sfeervol en heeft genoeg te beleven en zien.

Vergeet ik nog Aletsch Arena te noemen.

Dan is Valloire een goede optie. Aan de voet van de col de galibier. Een sfeervol dorp/stadje met genoeg wandel mogelijkheden rondon het dorp en bovenop de berg. Zowel in de Setaz sector als boven Valloire heb je een plateau waar een kinderland is.

Voor de meer gevorderde staan 3 bergen klaar om op te skiën in een volledig aaneengesloten skigebied.

Born to Ride

Evasion Mont Blanc past volledig bij de eisen :)

Les Gets komt volgens mij ook aardig in de buurt, dit schreef ik in mijn review:

Afgelopen kerstvakantie waren wij in Les Gets.
Wij waren hier met onze kinderen, mijn zus en mijn ouders.
Een erg gezellig dorp met voldoende pistes voor de volwassen, veel blauwe pistes geschikt voor onze kinderen (9 en 11) die voor het eerst gingen skiën, waardoor we eind van de week al gezamenlijk door het gebied konden skiën. En voor opa/oma genoeg mogelijkheden in het dal en op de berg om te wandelen en lekker op een terras te zitten.
In het dorp erg veel winkeltjes en restaurants waardoor het de hele dag levendig was en gezellig om even doorheen te lopen. Ook de ligging van het centrum direct aan de pistes was erg fijn.
Al met al is dit ons erg goed bevallen.

Nog voorkeuren voor een bepaald land/regio?

Bennie op 13 jul 2022 22:26

Ik zal binnenkort een overzicht(je) geven.

Dan adviseer ik je eerst even wat in te lezen op alle middelgrote en grote gebieden, want de lijst is eindeloos. Als je dan een idee hebt wat je een beetje aantrekt, dan kunnen we gerichter tips geven.
Verder belangrijk: Wanneer ga je, wat voor accomodietype zoek je en wat is je budget (laag/midden/hoog is genoeg).

Bennie op 14 jul 2022 11:34

Dank voor je reactie! Zal ik eerdaags in een overzicht verduidelijken.

Vergeet ik nog Aletsch Arena te noemen.

Bennie op 14 jul 2022 14:55

Ken ik, al een keer in Riederalp geweest. Bettmeralp lijkt me geschikter voor wat ik nu zoek.

Evasion Mont Blanc past volledig bij de eisen :)

Kasper op 18 jul 2022 20:33

Dank! Ga ik bekijken.

Dan is Valloire een goede optie. Aan de voet van de col de galibier. Een sfeervol dorp/stadje met genoeg wandel mogelijkheden rondon het dorp en bovenop de berg. Zowel in de Setaz sector als boven Valloire heb je een plateau waar een kinderland is.

Voor de meer gevorderde staan 3 bergen klaar om op te skiën in een volledig aaneengesloten skigebied.

Matthias123 op 15 jul 2022 06:29

Dankjewel. Klinkt goed, ga ik me in verdiepen.

Les Gets komt volgens mij ook aardig in de buurt, dit schreef ik in mijn review:

Afgelopen kerstvakantie waren wij in Les Gets.
Wij waren hier met onze kinderen, mijn zus en mijn ouders.
Een erg gezellig dorp met voldoende pistes voor de volwassen, veel blauwe pistes geschikt voor onze kinderen (9 en 11) die voor het eerst gingen skiën, waardoor we eind van de week al gezamenlijk door het gebied konden skiën. En voor opa/oma genoeg mogelijkheden in het dal en op de berg om te wandelen en lekker op een terras te zitten.
In het dorp erg veel winkeltjes en restaurants waardoor het de hele dag levendig was en gezellig om even doorheen te lopen. Ook de ligging van het centrum direct aan de pistes was erg fijn.
Al met al is dit ons erg goed bevallen.

Diabloruud op 19 jul 2022 16:06

Prima omschrijving, dank! Klinkt aantrekkelijk, ga ik bekijken. Dit jaar in Châtel geweest. Wel aardig, maar niet wat we nog een keer willen.

Laat ik dat aanvullen met Fugen, Radstadt, Neukirchen (aanvullen naar skigebied Zillertal Arena) en St. Gallenkirch.

Flims kan ook leuk zijn, evenals Ortisei.
Kleiner maar zeer prima is Kleinwalsertal. Geen koetsen gezien, maar La Clusaz is sfeervol en heeft genoeg te beleven en zien.

Bennie op 14 jul 2022 13:26

Mooi rijtje! Dank daarvoor, Stuk voor stuk bekijken.

Livigno, zonder meer :)

Born to run. B.S.

Skiwelt. En dan zou ik in Ellmau gaan zitten (of bedoel ik Scheffau? Met de mooie dalafdaling en de oefenpistes beneden naast die dalafdaling).

Van alles te doen. Veel aanspraak. Wandelen kan beneden EN boven. Gevorderde kan het gehele gebied door (Hohe Salve!) en je kunt tijdens het skien je kids zien oefenen.

Wel veel nederlanders.

Totales Vollidiot

Plaats een reactie